וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: שלושה מיליון פליטים יגיעו ליבשת עד 2017

לפי התחזית הכלכלית של האיחוד, עד סוף השנה יגיעו ליבשת מיליון פליטים. הנציבות האירופית ציינה כי על אף הקושי הכלכלי, ייתכן כי בעוד כמה שנים הפליטים ישפיעו לטובה על הכלכלה האירופית

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

שלושה מיליון פליטים צפויים להגיע ל-28 המדינות החברות באיחוד האירופי עד לסוף שנת 2017 – כך עולה מהתחזית הכלכלית של האיחוד שפורסמה היום (חמישי). לפי התחזית, מיליון איש יגיעו בסך הכול בשנת 2015, מיליון וחצי יגיעו ב-2016 וחצי מיליון נוספים ב-2017. מתחילת השנה הגיעו יותר מ-700 אלף פליטים לאירופה.

הנציבות האירופית מצדה ציינה כי משבר הפליטים גרם אמנם להוצאות ממשלתיות נוספות, אך היא הביעה אופטימיות לכך שהפליטים הרבים המגיעים למדינה יוכלו בעתיד להשפיע על הכלכלה באופן חיובי. הנציבות הודיעה כי היא צופה שבשנים הקרובות תהיה השפעה חיובית קלה על הכלכלה האירופית.

עוד בוואלה! NEWS:
"החורף יוביל לקורבנות רבים": מספר הפליטים הטובעים למוות מטפס
בולגריה: 130 מהגרים הוחבאו מאחורי בקבוקי מים במשאית קירור
אירופה מנסה "להאט" את המהגרים: מרכזי שהייה ביוון וכוחות בגבול

מהגרים בסלובניה, אוקטובר 2015. רויטרס
ההשפעה על כלכלת המדינות קשה לחיזוי. פליטים בסלובניה/רויטרס

הנציבות ציינה כי שבדיה, שבה יש את כמות המהגרים הגדולה ביותר ביחס לתושביה, צפויה להיות המדינה שכלכלתה תושפע יותר מכל מדינה אחרת מסוגיית הפליטים. עם זאת, צוין כי ההשפעה האמיתית על כלכלת המדינות קשה לחיזוי, בהתחשב בעובדה שאין מידע אמין על כמות הפליטים שיגיעו לאירופה ויעדם הסופי. אוסטריה, גרמניה, הונגריה, יוון ומדינות נוספות מבקשות מהאיחוד להגמיש את חוקי התקצוב שלו תוך התחשבות בגל ההגירה המסיבי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פליטים סורים שספינתם טבעה לחופי איי יוון, אוקטובר 2015. רויטרס
"מבריחי הפליטים מבצעים פשע". פליטים שטבעו בים בדרכם ליוון/רויטרס

בתוך כך, האו"ם חוזה כי שטף הפליטים צפוי להמשיך ליבשת מטורקיה בקצב של 5,000 איש ביום. "מזג האוויר הקשה באזור צפוי להחמיר את הסבל של הפליטים המגיעים ליוון – דבר שיכול להוביל לעוד הרוגים במדיה והצעדים הנחוצים לא יינקטו בדחיפות", אמר יו"ר סוכנות האו"ם לפליטים. הסוכנות ביקשה תוספת תקציבית של 96.15 מיליון דולרים כדי לתמוך בפעילות בקרואטיה, יוון, סרביה, סלובניה ומקדוניה.

ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, הגיע היום לאי לסבוס שאליו מגיעים פליטים רבים בסירות רעועות. "מבריחי המהגרים, הדוחסים פליטים לתוך כלי שייט מאולתרים, הם פושעים", אמר. הפליטים המגיעים ליוון ממשיכים בדרכם למערב אירופה, ומדי יום חוצים בין 4,000 ל-8,000 פליטים את הגבול מיוון למקדוניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully