וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החורף יוביל לקורבנות רבים": מספר הפליטים הטובעים למוות מטפס

יותר מ-60 פליטים, מחצית מהם ילדים, טבעו למוות בימים האחרונים מול חופי איי יוון, ואליהם התווספו היום עוד 11. ראש הממשלה ציפראס האשים את האיחוד האירופי בחוסר מעש: "מתבייש להיות חבר באיחוד"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

11 פליטים, ביניהם שישה ילדים, טבעו היום (ראשון) למוות מול חופי יוון. זאת, נוסף על עשרות הפליטים שטבעו למוות במהלך סוף השבוע בים האגאי, שהולך ונהיה סוער יותר ככל שהחורף מתקרב. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, עשרה הרוגים נמצאו בקדמת הסירה, שהתהפכה בדרכה מטורקיה לאי לסבוס שאליו מגיעים פליטים רבים בחודשים האחרונים בדרכם למערב אירופה. הקורבן ה-11, ילדה צעירה, נשטפה לאי, שני נוסעים נוספים עדיין נעדרים ו-15 אנשים ניצלו. הרשויות במדינה מזהירות כי מספר ההרוגים צפוי לעלות אם לא יינקטו הצעדים הדרושים.

יותר מ-60 אנשים, מחציתם ילדים, נהרגו בימים האחרונים בעודם מנסים להגיע מטורקיה לאי לסבוס וכן לאיים אחרים באזור. רוב מקרי הטביעה אירעו ברצועה באורך של שמונה קילומטרים המפריד בין טורקיה לחוף הצפוני של לסבוס.

בעקבות הטביעות הרבות, מאות בני אדם הפגינו אתמול בסמוך לגדר הגבול עם טורקיה ודרשו להסיר אותה ולאפשר לפליטים להיכנס למדינה דרך היבשה, כדי למנוע מהם לסכן את חייהם. במהלך ההפגנות נרשמו עימותים עם המשטרה – המפגינים השליכו אבנים לעבר השוטרים, שהשיבו בירי גז מדמיע ורימוני הלם. לטענת הממשלה, לא ניתן להסיר את הגדר "מסיבות פרקטיות". בכירים יוונים קראו ליתר מדינות האיחוד האירופי להאיץ את הסיוע למדינה כדי שניתן יהיה להגביר את פעולות צוותי ההצלה.

עוד כתבות בנושא:
בולגריה: 130 מהגרים הוחבאו מאחורי בקבוקי מים במשאית קירור
אירופה מנסה "להאט" את המהגרים: מרכזי שהייה ביוון וכוחות בגבול
400 פקחים לגבולות וגירוש פליטים: האיחוד דן בהצעה לטיפול במהגרים

פליטים סורים שספינתם טבעה לחופי איי יוון, אוקטובר 2015. רויטרס
ידו של פליט שמת בטביעה מול חופי יוון/רויטרס

ביום שישי אמר ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, כי הוא "מתבייש להיות חבר באיחוד האירופי", שלדבריו מתחמק מאחריותו בנוגע למשבר המהגרים, ובוכה "עם דמעות תנין" על הילדים שטבעו למוות.

ציפראס העביר ביקורת חריפה על התנהלות האיחוד, והוסיף בנאומו בפרלמנט כי בעוד שאלפי פליטים מגיעים מדי יום למדינה, מדינות האיחוד האירופי עדיין לא מסכימות ביניהן כיצד להתמודד עם המשבר. "הצביעות הזו, דמעות תנין יורדות מעיניהם לאחר מותם של ילדים בחופי הים האגאי", אמר. "ילדים מתים תמיד מעוררים עצב, אך מה עם הילדים החיים המגיעים באלפיהם ונתקעים ברחובות? אך אחד לא אוהב אותם"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פליטים סורים שספינתם טבעה לחופי איי יוון, אוקטובר 2015. רויטרס
פליטים נשתפים לחוף לאחר טביעת סירתם/רויטרס

יו"ר רשות הנמלים של לסבוס, אנטוניוס סופיאדליס, הזהיר כי מבריחי המהגרים פועלים בשיטות מסוכנות ביותר, וכי ככל שמזג האוויר ילך ויחריף, ייגבו יותר קורבנות. "סירות מהגרים רבות עשויות מגרוטאות", אמר סופיאדליס לסוכנות הידיעות אי-פי. "הם בדרך כלל לוקחים את הסירות עד לקצה של המים הטריטוריאליים של יוון ואז הפליטים נלקחים בסירות מהירות. לאותם האנשים שבסירה בדרך כלל אין ידע הנוגע להתנהלות בים".

"60-50 סירות מגיעות בכול יום ללסבוס, ולעיתים חצי מהסירות הללו נמצאות במצוקה", הוסיף סופיאדיליס. "בדרך כלל יש לנו חמישה עד שישה מבצעי חילוץ רציניים ביום, ואנו מתקשים. איננו יכולים להיות בכל מקום בכל זמן. אם לא ישתנו דברים לאורך החוף בטורקיה, יהיו עוד הרוגים".

ביום שבת הגיעו אלפי אנשים ללסבוס, רובם בסירות קטנות. נג'יב אכבארי, פליט מאפגניסטן, הגיע לאי והדליק מדורה כדי לחמם את גופו במזג האוויר הקר. "הגעתי עם חמשת ילדי ואשתי", סיפר. "חצינו את אפגניסטן, איראן וטורקיה בשמונה ימים. מבריחי הפליטים בטורקיה לקחו את כספי, כעת אין לי כלום". יותר מ-570 אלף פליטים עברו ביוון מאז תחילת השנה.

פליטים סורים שספינתם טבעה לחופי איי יוון, אוקטובר 2015. רויטרס
גופת אחד הפליטים שטבע למוות בים האגאי/רויטרס
פליטים סורים שספינתם טבעה לחופי איי יוון, אוקטובר 2015. רויטרס
חילוץ פליטה שטבעה בים/רויטרס
פליטים סורים שספינתם טבעה לחופי איי יוון, אוקטובר 2015. רויטרס
חילוץ בים האגאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully