וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון הכיר בנרצחים בפיגוע באיסטנבול נפגעי פעולות איבה

5.4.2016 / 20:15

לאחר בדיקת נסיבות פיגוע ההתאבדות בשדרות איסתיקלאל לפני כשבועיים וחצי, שבו נהרגו שלושה ישראלים, במשרד הביטחון הוחלט להכיר באירוע פעולת איבה. זאת, בהתאם להערכה כי ישנו יסוד סביר להנחה שהפיגוע כוון נגד ישראלים

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

(גופות הנרצחים בפיגוע מגיעות לישראל)

משרד הביטחון החליט היום (שלישי) להכיר בפיגוע ההתאבדות בשדרות איסתיקלאל שבאיסטנבול, לפני כשבועיים וחצי, כפעולת איבה. בהתאם להחלטתו של הסגן הבכיר ליועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד ידידיה אורון, משפחות ההרוגים והנפגעים הנוספים יזכו לתגמולים המגיעים לנפגעי פעולות איבה, על פי החוק.

מיד לאחר הפיגוע פתח משרד הביטחון בתהליך בדיקה של נסיבות האירוע ומטרותיו, כמתחייב בחוק. הרשות המאשרת במשרד הביטחון פנתה לגורמים הרלוונטיים, על מנת לקבל את הפרטים הנדרשים באשר לנסיבות הפיגוע. על פי הודעת משרד הביטחון, מתוך החומר שהוצג בפני הרשות, עולה כי ישנו יסוד סביר להנחה שהפיגוע כוון נגד ישראלים.

עוד בוואלה! NEWS:
הוחמרה אזהרת המסע לטורקיה: "תשתיות טרור מקדמות פגיעה בישראלים"
"הטרור הרחיק את כולם": טורקיה מתקשה לחזור לשגרה
ארדואן שוחח עם ריבלין: "מוכנים לשתף פעולה עם ישראל נגד הטרור"

ארונות ההורגים בפיגוע באיסטנבול בבטן מטוס חיל האוויר, שדה התעופה באיסטנבול. 20 במרץ 2016. אבי אשכנזי
קרדיט
צילום: אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
"ישראל הודתה לטורקיה על מאמציה". הטסת הגופות לישראל/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי קרדיט צילום: אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

בנאום שנשא בשבוע שעבר נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במכון ברוקינגס שבוושינגטון, בשולי ועידת הגרעין העולמית בבית הלבן, הוא הבהיר כי הפיגוע באיסטנבול לפני כשבועיים "לא כוון נגד ישראלים". עם זאת, הוא הבהיר כי אנקרה וירושלים שיתפו פעולה לאחר הפיגוע. "ישראל הודתה לטורקיה על מאמציה, ואנחנו נמצאים בקשר", הוסיף.

ארדואן התייחס להתקדמות המגעים לפיוס בין המדינות, ואישר כי "נתניהו התנצל על תקרית המשט בשנת 2013, ולאחר מכן התחלנו במגעים לפיוס. הציפיות שלנו מישראל הובהרו להם". לדבריו, "הבענו את רצוננו לשיתוף פעולה הדדי, ואנו צופים התפתחות חיובית ביחסים עם ישראל בתקופה הקרובה".

"אחינו ואחיותינו הפלסטינים סובלים מיחס לא הוגן מצד ישראל", הבהיר. "אנו מאמינים שיש להפסיק את הכיבוש בשטחים הפלסטיניים, ואנחנו חייבים להקים מדינה פלסטינית, עם מזרח ירושלים כבירתה". ארדואן הוסיף כי "נושא חשוב נוסף הוא להסיר את הסגר מעל רצועת עזה", וטען כי אנקרה מוכנה לסייע בשיקום רצועת עזה.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בטקס חניכת מרכז מוסלמי, לנהאם, מרילנד, 2 באפריל 2016. רויטרס
"לא כוון נגד ישראלים". ארדואן/רויטרס

לפני כשבוע הודיע המטה ללוחמה בטרור על החמרת אזהרת המסע הקיימת לטורקיה מרמה 3, שמשמעותה איום קונקרטי בסיסי, לרמה 2, שמשמעותה איום קונקרטי גבוה. בהתאם לכך, הומלץ לציבור להימנע מביקור במדינה ולשוהים בה נאמר כי כדאי לעזוב בהקדם האפשרי. ההנחיות ניתנו בעקבות הערכת מצב שהתקיימה במטה.

בהודעה נכתב כי הפיגוע שאירע במרכז איסטנבול ביום שבת שעבר שב וממחיש את האיום הגבוה בטורקיה מצד גורמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שבכוונותיהם לפגוע ביעדי תיירות, ומוכיח כי יכולותיהם להוציא לפועל פיגועים נוספים הן גבוהות. צוין כי "תשתיות הטרור במדינה ממשיכות לקדם פיגועים נוספים לפגיעה ביעדי תיירות ברחבי תורכיה, בכללם תיירים ישראלים".

בפיגוע נהרגו ארבעה בני אדם ו-36 נוספים נפצעו. הוא אירע כשמחבל התפוצץ בשעות הצהריים באזור תיירותי במרכז העיר ופצע עשרות, בהם קבוצת ישראלים שמנתה 14 איש וטיילה במקום. שלושה מההרוגים באירוע הם ישראלים: שמחה דמרי, יונתן שור ואברהם גולדמן. זאת, בדומה לעשרה פצועים שהוחזרו לארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully