וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן שוחח עם ריבלין: "מוכנים לשתף פעולה עם ישראל נגד הטרור"

23.3.2016 / 14:25

נשיא המדינה שוחח בטלפון עם מקבילו הטורקי והודה לו על איגרת התנחומים ששלח לו לאחר פיגוע ההתאבדות באיסטנבול, שבו נרצחו שלושה ישראלים. "הקהילה היהודית היא חלק אינטגרלי בחברה שלנו וסיפקה כל סיוע שנדרש", אמר ארדואן

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(ארדואן אחרי הפיגוע באיסטנבול: "לא ניכנע לטרור")

ברקע המגעים בין המדינות, נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח היום (רביעי) בטלפון עם מקבילו הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, לאחר שהאחרון שלח לו איגרת תנחומים בעקבות מותם של שלושת הישראלים – שמחה דמרי, יוני שור ואבי גולדמן – בפיגוע באיסטנבול ביום שבת. בשיחה, הודה ריבלין לארדואן על תנחומיו, ונשיא טורקיה אמר: "אנחנו נכונים לשתף פעולה בנושא עם ישראל נגד הטרור".

ארדואן הוסיף: "אני רוצה לשתף אותך בעצב העמוק שחשתי למשמע הבשורה על הרג שלושת האזרחים הישראלים אשר היו באיסטנבול בטיול, בביקור בעיר". לדבריו, אחרי הפיגוע נרתמו גופים רבים להגיש סיוע ובהם, בעיקר, הקהילה היהודית. "לאחר הפיגוע, הוריתי מיד לגופים הרלוונטיים לעשות כל שנדרש על מנת לסייע. באופן מידי נרתמו המושל באיסטנבול, שר הפנים, שר החוץ ושר הבריאות על מנת לסייע בשיקום. חשתי שגם הקהילה היהודית שלנו, שהיא חלק אינטגרלי בחברה שלנו, סיפקה כל סיוע שנדרש. שוחחתי עם הרב הראשי, הרב יצחק חליבה, וגם עם ראש הקהילה היהודית".

התופת באיסטנבול - עוד כותרות
מנכ"ל משרד החוץ באיסטנבול: "מודה לשלטונות הטורקיים על הסיוע"
יצאו מהמלון, אכלו וצילמו: המסלול של הישראלים באיסטנבול שנגמר באסון
"אנחנו מרוסקים": אברהם גולדמן שנרצח באיסטנבול הובא למנוחות

ראובן ריבלין ורג'פ טייפ ארדואן. צילומים: ראובן קסטרו ורויטרס, עיבוד תמונה
הביעו תנחומים והוקירו תודות. ריבלין וארדואן/עיבוד תמונה, צילומים: ראובן קסטרו ורויטרס

"אני רוצה להביע את תנחומי לעם הטורקי כולו ולך", אמר ריבלין. "אני רוצה להודות לך על כל הסיוע שהענקתם ועל העזרה בהבאת הקורבנות ארצה בכבוד. אדוני הנשיא, טרור הוא טרור, חיים הם חיים, ודם הוא דם - באיסטנבול, בבריסל, בפריז ובירושלים. אנחנו חייבים לעמוד יחד במאבק נגד הטרור הנורא".

מקבילו הטורקי של ריבלין הסכים עמו ואף ציין כי על המדינות ללחום זו לצד זו. "אני מאמין שנגד הטרור הזה עלינו לעמוד יחד, עם הקהילה הבינלאומית, לנקוט עמדה ברורה וחזקה מולו ולהגביר את שיתוף הפעולה נגד כל פעולות הטרור. אנחנו נכונים לשתף פעולה בנושא עם ישראל נגד הטרור". ברקע הפיגוע בבריסל אתמול, שבו נרצחו 31 בני אדם, הוסיף: "מתקפת הטרור אתמול בבלגיה היא הדבר ממנו חששנו. אין טרור טוב וטרור רע, הוא כולו רשע. עלינו להילחם נגד הרשע הזה. נתפלל כולנו שמתקפות שכאלה לא יתרחשו שוב".

מטוס חיל האוויר נוחת עם ארונות ההרוגים בפיגוע באיסטנבול. נתב"ג 20 במרץ 2016. רויטרס
משלחת חיל האוויר משיבה את גופות ההרוגים מהפיגוע, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully