וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד החוץ באיסטנבול: "מודה לשלטונות הטורקיים על הסיוע"

22.3.2016 / 5:59

דורי גולד סיכם את ביקורו בטורקיה לאחר הפיגוע - ביקור ראשון מסוגו זה חמש שנים, ושיבח את נציגי המדינה על תפקודם באירוע: "מאבטחים הפכו שגרירים, שליחים נאלצו לזהות גופות"

עריכה: ניר חן

מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד סיכם אתמול (שני) את ביקורו באיסטנבול שנערך בעקבות הפיגוע שאירע בעיר ביום שבת, ובו נהרגו שלושה ישראלים ונפצעו עשרה. זהו ביקורו הראשון של מנכ"ל משרד חוץ ישראלי בטורקיה זה חמש שנים, מאז משט ה"מאווי מרמרה" מטורקיה לרצועת עזה. "אני רוצה להודות לשלטונות הטורקיים שעשו הכול כדי לסייע למשפחות הישראליות שהגיעו לפה, וכדי לעזור לנו להעביר את הנפגעים בחזרה לארץ", אמר גולד והוסיף: כמובן, אני רוצה להודות על הנכונות שהממשלה הטורקית הביעה לפעול יחד עם ישראל נגד האויב המשותף שהוא הטרור הקיצוני שמכה כרגע בכולנו".

"משרד החוץ הישראלי מוצא את עצמו פעם נוספת בחזית המאבק נגד הטרור, כאן באיסטנבול, שבה ספגנו פיגוע קשה בשבת", ציין גולד. "השליחים פה לקחו על עצמם, בתנאים מאוד קשים, תפקידים שבדרך כלל לא נוגעים להם על מנת לסייע למצב פה. אנשי האבטחה היו צריכים לפעול כשגרירים לכל דבר, השליחים היו צריכים לזהות גופות, אנשי הקהילה היהודית פעלו יחד עם אחיהם הישראלים כדי לתרגם טורקית לעברית ולהפך. הכל קרה תחת העין הפקוחה של חדר המצב של משרד החוץ, שגם ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו היה פעיל בו".

עוד בוואלה! NEWS:
יצאו מהמלון, אכלו וצילמו: המסלול של הישראלים באיסטנבול שנגמר באסון
בעלה של שמחה ספד לה ממיטת בית החולים: "אהיה חזק בשביל הילדים"
דיווח: המחבל מאיסטנבול עקב אחרי הישראלים מהמלון - והתפוצץ לצדם ברחוב

ד"ר דורי גולד. אייל יצהר 
גלובס, מערכת וואלה! NEWS
"משרד החוץ הישראלי מוצא את עצמו פעם נוספת בחזית המאבק נגד הטרור, כאן באיסטנבול". גולד/מערכת וואלה! NEWS, אייל יצהר גלובס

שלשום נחת גולד לביקור באיסטנבול, שבמסגרתו קיים פגישות עם מושל איסטנבול ווסיפ שאבן וכן עם מקבילו, מנכ"ל משרד החוץ הטורקי פרידון סינירליאולו. גולד הודה לשניים על הטיפול המסור בנפגעי הפיגוע ועל הסיוע מצד רשויות טורקיה.

שאבן וסינירליאולו אמרו שניהם בפגישות עם גולד כי אין הצדקה לכל שימוש באלימות ככלי לקידום אג'נדה פוליטית. לדבריהם, טורקיה וישראל ניצבות בחזית אחידה למאבק בטרור ומתמודדות עם אתגרים אזוריים משותפים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מטוס חיל האוויר נוחת עם ארונות ההורגים בפיגוע באיסטנבול. נתב"ג 20 במרץ 2016. רויטרס
שלושת גופות ההרוגים שהוטסו לארץ מטורקיה, שלשום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully