וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל ביטל את מינוי תא"ל בוכריס החשוד באונס לראש חטיבת המבצעים

10.3.2016 / 10:50

גדי איזנקוט הורה גם על השעייתו ב-30 יום של תת-אלוף בוכריס, שחשוד בחמישה מעשי אונס ובמעשים מגונים בשתי חיילות. זאת בעקבות שיחה עם הפרקליט הצבאי הראשי. קצין בכיר: "אי אפשר למנות אותו בסיטואציה הנוכחית. אם תוכח חפותו - יחזור לשירות"

עריכה: ניר חן

הרמטכ"ל גדי איזנקוט ביטל את מינויו של תת-אלוף אופק בוכריס לתפקיד ראש חטיבת המבצעים במטכ"ל בשל החשדות לחמישה מעשי אונס ומעשים מגונים שביצע בשתי חיילות שהיו כפופות לו. בנוסף לכך איזנקוט האריך את השעייתו מהצבא ב-30 ימים נוספים. כך הודיע היום (חמישי) קצין בכיר בצבא, לאחר שאתמול הודיע זאת הרמטכ"ל לבוכריס. בצה"ל ייכנסו דיון שיבוצים לאיוש התפקיד בשבוע הבא.

הגורם הבכיר ציין כי בעקבות שיחה בין הרמטכ"ל לפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף שרון אפק, הבין איזנקוט כי פרשות מסוג זה מתארכות בזמן ולכן קיבל את שתי ההחלטות. "צריך להגיע לחקר האמת כדי להבין מה היה שם", אמר.

"רח"ט המבצעים הוא תפקיד בכיר ורגיש והחלפתו גוררת החלטות נוספות. אי אפשר למנות אותו בסיטואציה הזאת, מאחר שפרשות כאלה הן ארוכות, מעבר לזמן של ימים. לכן צה"ל ייכנס לדיון שיבוצים רגיל וימנה ראש חדש לתפקיד. יש לאפשר לרשויות אכיפת החוק להמשיך לבדוק ולבחון את הפרשה ולהגיע לחקר האמת".

לקריאה נוספת:
יעלון התייחס במרומז לפרשת בוכריס: "לא להפוך מתלוננת לנאשמת"
איילת שקד: "אני מכירה את בוכריס כקצין ערכי, צריך לתת לחקירה להתברר"
תומך נוסף בבוכריס: סגן השר ביקר את התא"ל, שיעבור מחר פוליגרף

תת-אלוף אופק בוכריס מחוץ לביתו, מרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
"לאפשר להגיע לאמת". בוכריס מחוץ לביתו, השבוע/אדריאן הרבשטיין

הקצין נשאל אם איזנקוט נחשף לחומרי חקירה ולכן פעל כך. "הרמטכ"ל קיבל החלטה פיקודית שאינה מתערבת בחקירה. הוא לא עוסק בכל מה שקשור בחקירה, אלא מתוקף העובדה שיש למנות ראש לחטיבת המבצעים", השיב הגורם הבכיר.

הגורם הדגיש: "אין קשר בין הפוליגרף להחלטת הרמטכ"ל, אלא רק החלטה לאפשר לחקירה להמשיך. בסיטואציה שכזו קובעים הנהלים של הצבא שקצין צריך להיות מושעה. אין להשאיר את זה באוויר ולמנות ממלא מקום, לכן מדובר בקביעה פיקודית. בהנחה שבסוף הפרשה בוכריס ייצא נקי, הוא יחזור לשירות בתפקיד מרכזי".

אתמול נחקר תא"ל בוכריס פעם נוספת במשטרת הצבאית החוקרת (מצ"ח) במשך כמה שעות. בוכריס דבק בגרסתו כי לא ביצע את העבירות המיוחסות לו. ביום שני עבר בדיקת פוליגרף נוספת, שטרם פורסמו תוצאותיה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עו"ד של בוכריס: "הוא מבין את ההחלטה"

בא כוחו של בוכריס, הסנגור הצבאי הראשי אלוף-משנה אשר הלפרין, אמר כי ההחלטה נובעת משיקולים מערכתיים. "חקירה מהסוג שבה נתון תא"ל בוכריס, אורכת, מטבע הדברים, זמן. על רקע זה, כך הובהר לתא"ל בוכריס על ידי הרמטכ"ל בשיחתם, כי נוצר קושי בהמתנה לאיוש רח"ט המבצעים, תפקיד מרכזי ורגיש. תא"ל בוכריס הודיע לרמטכ"ל כי הוא מבין את ההחלטה. כפי שגם הובהר בשיחה, החלטת הרמטכ"ל נובעת אך ורק מטעם זה של משך החקירה הצפוי. קיימת חשיבות מכרעת למיצוי החקירה לצורך בירור האמת".

לדבריו, מרשו משוכנע כי חפותו תוכח. "תא"ל בוכריס משוכנע שהחקירה תסתיים בניקוי מוחלט של שמו, כך שיוכל לחזור בהקדם לחייו ולעשייתו הצבאית החשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully