וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילת שקד: "אני מכירה את בוכריס כקצין ערכי, צריך לתת לחקירה להתברר"

דב גיל-הר

8.3.2016 / 12:30

שרת המשפטים התייחסה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לחשדות באונס נגד הקצין הבכיר. לדבריה, "כל הפטפוטים תמיד פוגעים בצד אחד, כזה או אחר. אני לא מכירה סיפורים כאלו נגד אופק"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

שרת המשפטים, איילת שקד, התייחסה היום (שלישי) לפרשת תת-אלוף אופק בוכריס בריאיון מיוחד לאולפן וואלה! NEWS לרגל יום האישה הבינלאומי. "אני מכירה את תא"ל בוכריס באופן אישי, שירתי בחטיבת גולני", סיפרה. "אני חושבת שמה שצריך לעשות זה לא לדבר, אלא לתת לגורמי החקירה למצות החקירה ולברר את העובדות. כל הפטפוטים תמיד פוגעים בצד אחד, כזה או אחר. אני מכירה את אופק כקצין ערכי ואמיץ, אני לא מכירה סיפורים כאלה, אני חושבת שצריך לתת לחקירה להתברר".

מוקדם יותר, פרסם שר הביטחון, משה יעלון, הודעה מיוחדת לרגל יום האישה והתייחס במרומז לחשדות נגד בוכריס. "עלינו להוסיף ולהיאבק באופן חסר פשרות ובכל דרך - גם חוקית וגם חינוכית - באלימות נגד נשים על סוגיה השונים, בהטרדות ובפגיעות המיניות כלפיהן, ובניסיונות להפוך מתלוננת לנאשמת באמצעות השחרתה. אף לא אחד מאיתנו מבין באמת מה מתחולל בנפשה של מי שחוותה אלימות, הטרדה או פגיעה מינית", נמסר בהודעה מטעם לשכת יעלון.

תת-אלוף תחת חקירה || סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
יעלון התייחס במרומז לפרשת בוכריס: "לא להפוך מתלוננת לנאשמת"
"מוכן לפוליגרף נוסף": תא"ל בוכריס בתיעוד ראשון מאז נחשפה הפרשה
המתלוננת נגד תא"ל בוכריס בחקירתה: "עוד חיילת הייתה ביחסים איתו"

אופק בוכריס, מצפה נטופה. 3 במרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
"קצין ערכי". בוכריס מחוץ לביתו/אדריאן הרבשטיין

אתמול התייצב תא"ל בוכריס, החשוד בחמישה מעשי אונס, מעשים מגונים ומעשה סדום, במשרדי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) לחקירה נוספת. במהלכה, הוא עומת עם החשדות נגדו ועבר בדיקת פוליגרף, שטרם התקבלו תוצאותיה. הוא חזר על גרסתו והמשיך להכחיש את המיוחס לו.
ממצאי הבדיקה עשויים לקבוע אם במצ"ח יחליטו על צעדי חקירה נוספים, ובהם עימות עם החיילות המתלוננות. בחודשיים האחרונים עבר בוכריס שתי בדיקות מסוג זה, כשבאחרונה מביניהן – שנעשתה על ידי מומחה מטעמו של הקצין – נמצא דובר אמת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ח"כ ג'מאל זחאלקה מוצא ממליאת הכנסת. מאי 2015. רויטרס
"לא צריכים להיות בכנסת". ח"כ זחאלקה מבל"ד מוצא מהמליאה/רויטרס

במהלך הריאיון התייחסה השרה שקד גם לסערה סביב הודעת הגינוי שפרסמו המפלגות חד"ש ובל"ד להגדרת מדינות המפרץ את חיזבאללה ארגון טרור. "זאת החלטה אומללה ואני כבר אמרתי בעבר שבל"ד לא צריכים להיות בכנסת ישראל. ועדת הבחירות כבר פסלה אותה, אך העליון אמר שלא הצטברו מספיק ראיות ומעשים שמצדיקים זאת", אמרה. "אני מאמינה שוועדת הבחירות תפסול שוב את המפלגה, ואני מקווה שבית המשפט ייקח את כל הראיות ויבין שמפלגה שחותרת תחת קיומה של מדינת ישראל לא צריכה להיות בכנסת. לערביי ישראל צריך להיות ייצוג בכנסת, אבל לא כזה".

לדבריה, "זה מפליא ואני חושבת שערביי ישראל צריכים לבחור נציגים שרוצים את השותפות עם החברה הישראלית. אני, כשרה ישראלית, מקדמת את החברה הערבית. אני מתכוונת לפתוח בית משפט בעיר ערבית. גם השר בנט מאוד משקיע במערכת החינוך של המגזר הערבי. המגזר צריך להיות חלק מהחברה הישראלית וחברי כנסת כאלה ,שלא מאמינים במדינה יהודית ודמוקרטית, לא צריכים להיות חברים בה.
כפי שפסלו את כ"ך, צריך לפסול את בל"ד. רשימה יכולה להתמודד רק אם מאמינים במדינה יהודית ודמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully