וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתלוננת נגד תא"ל בוכריס בחקירתה: "עוד חיילת הייתה ביחסים איתו"

2.3.2016 / 11:45

גורם המקורב לחקירה סיפר כי החיילת שהתלוננה כי אופק בוכריס אנס אותה בעת שהייתה פקודתו טענה שחיילת נוספת הייתה בקשר עמו. טיב היחסים ייבדק. פרקליטתה: "אין לה סיבה להעליל, עברה גיהינום". הקצין נחקר הבוקר במצ"ח. מקורביו: הוא משתף פעולה והאמת תצא לאור

עריכה: ניר חן

(עו"ד המתלוננת באולפן וואלה! NEWS: "זה לא היה בהסכמה")

עורכת הדין אביטל בן-נון, פרקליטתה של המתלוננת נגד תת-אלוף אופק בוכריס, הקצין הבכיר שהושעה בשל החשדות כי אנס בחמישה מקרים חיילת שהייתה תחת פיקודו ומכחיש זאת, דחתה היום (רביעי) על הסף את טענותיו. "לא היה פה רומן, אלא ניצול מיני. שייקום וייקח אחריות על מעשיו", אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. הקצין נחקר הבוקר פעם נוספת במצ"ח.

לטענת גורם המקורב לחקירה, המתלוננת סיפרה כי חיילת נוספת הייתה בקשר עמו. אם הטענה תתברר כנכונה, צפויה מצ"ח לפנות אל החיילת שהוזכרה בחקירה ולבדוק את טיב היחסים ביניהם, בין היתר באמצעות סמסים, התכתבויות ועוד.

לדברי עורכת הדין של המתלוננת, מרשתה עוברת מסע השמצות. "אני מניחה שבתוך כמה ימים התמונה תתבהר והיא לא תהיה נעימה לתא"ל בוכריס. דיברתי עם המתלוננת אתמול בלילה והופתענו שהחקירה הודלפה לתקשורת – רצינו שהיא תמשיך להתנהל במרחב הסטרילי. היא אמרה לי: 'אין לי סיבה להעליל עליו, עברתי גיהינום'".


לקריאה נוספת:
המדינה תבטל צווים ביטחוניים ותחזיר כ-1,700 דונם בגדה לפלסטינים
חדירה להתנחלות עלי: תושב נפצע קל; שני המחבלים חוסלו
ריבלין בביקורת מרומזת על שוברים שתיקה: "דרך מעוותת לנהל דיון"

אופק בוכריס קצין החשוד באונס חיילת. שימוש באישור מפיקה בלבד! אחרת לא להשתמש
איציק בן מלכי / הארץ, הארץ
הכניסה לתפקיד לכל הפחות תידחה. בוכריס/הארץ, שימוש באישור מפיקה בלבד! אחרת לא להשתמש איציק בן מלכי / הארץ

עו"ד בן-נון סיפרה כי המעשים בין השניים נעשו לכאורה במסגרת צבאית במשך תקופה ארוכה. "התלונה הוגשה לפני כמה ימים למשטרה הצבאית. מדובר במפקד בכיר ונערץ. במשך השנה בה היא שירתה תחתיו הוא ניצל אותה מינית, מעשים שהלכו והסלימו עם הזמן והגיעו ליחסי מין מלאים. כך זה נמשך עד שעברה תפקיד. רוב המקרים היו במסגרת התנאים שהצבא סיפק. היא סחבה את כל הזוועה הזאת בעצמה, פנתה לטיפול בעקבות הטראומה, שבה היא נמצאת כמה שנים, אזרה אומץ וסיפרה את הכול. במישור העובדתי לא היה רומן ולא היה הסכמה או רצון, לא היו רגשות, אלא ניצול מיני בכל הרבדים. יש פער כל כך ברור של יחסי מרות. זה כל כך נפוץ שמתלוננות קודם כל מאשימות את עצמן, שלא היו מספיק חזקות להעיף אותו. היא עברה את תהליך הזה חמש שנים".

היא הוסיפה כי פעילותו של בוכריס מעוררת פליאה, כמו גם יחסו של הצבא לפרשה. "שופטת בית הדין הצבאי התייחסה באופן מפורש לפוליגרף של בוכריס, היא כתבה שהוא לא רלוונטי. לגבי הפולגירף הפרטי, היא קיבלה חוות דעת של מומחה מטעם מצ"ח, שהסתייג מאופן הביצוע. תמוה שהאדם לא חיכה לבדיקה של מצ"ח, אלא רץ לבדיקה פרטית. המתלוננת הסכימה לבדיקת פולגירף ועימות של מצ"ח, ואנחנו מחכים להנחיות. כל עניין הפרסום נחת בהפתעה. היינו אתמול במצ"ח כאשר במהלך החקירה התבשרנו שהעניין דלף לתקשורת. גם במצ"ח הופתעו. חשבנו שיהיה פרק זמן שבמצ"ח יוכלו לקיים את החקירה באזור סטירלי. בקשר למה שעו"ד סובראי (פרקליטו של בוכריס) אמר - אין לה אינטרס להעליל ואחרי כמה שנים לסבול את כל מה שקורה ברגעים אלה".

כניסתו של בוכריס לתפקיד רח"ט מבצעים נדחתה

בית הדין הצבאי המיוחד בקריה בתל אביב התיר אמש לפרסום את שמו של תא"ל בוכריס, לשעבר מפקד חטיבת גולני, שחשוד בחמישה מעשי אונס, מעשים מגונים ומעשה סדום בחיילת שהייתה תחת פיקודו לפני חמש שנים. בוכריס, ששימש עד לאחרונה כמפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ומטה (פו"מ), היה אמור להיכנס לתפקידו כראש חטיבת המבצעים בימים הקרובים, אולם סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, השעה אותו לשבועיים בשל החשדות, ולפיכך המועד יידחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"מצ"ח מסתייגת מהפוליגרף הפרטי". תוצאות בדיקת האמת שנערכה ביוזמת בוכריס/מערכת וואלה, צילום מסך

בצמרת צה"ל הופתעו לגלות את החשדות הכבדים המיוחסים לקצין הבכיר. בוכריס זכה בצל"ש הרמטכ"ל בגין חלקו במבצע "חומת מגן", שבמהלכו נפצע באורח קשה ונזקק להליך שיקום ממושך. בעבר פיקד על גדוד 51 בחטיבה החומה ושימש מפקד עוצבת ברעם בגבול לבנון. לאחר מכן הועלה לדרגת תא"ל, מונה למפקד עוצבת הבשן ובתפקידו האחרון שימש מפקד הפו"מ.

החקירה בעניינו של בוכריס עוד בחיתוליה. גורמי צבא מסרו הבוקר כי בצה"ל ממתינים להתקדמות חקירת מצ"ח וכי אין כל החלטה חדשה לגביו.

בוכריס ממשיך לדבוק בגרסתו ומכחיש באופן גורף את החשדות המיוחסים לו. סנגורו, עורך הדין עודד סבוראי, טוען כי בנוסף להצגת שתי בדיקות פוליגרף – מתוכן אחת פרטית שהתקיימה ביוזמתו - שבהן יצא דובר אמת, התברר בחקירת מצ"ח שחלק מהעובדות שציינה החיילת בתלונתה "נסתרות על ידי ראיות אובייקטיביות".

(עדכון ראשון: 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully