וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון התייחס במרומז לפרשת בוכריס: "לא להפוך מתלוננת לנאשמת"

8.3.2016 / 9:20

שר הביטחון פרסם הודעה מיוחדת לרגל יום האישה הבינלאומי, בצל החשדות נגד התא"ל לאונס ולמעשים מגונים. "עלינו להוסיף ולהיאבק באופן חסר פשרות באלימות נגד נשים ובניסיונות להשחיר פני מתלוננות", כתב

עריכה: ניר חן

(יועצת הרמטכ"ל לשעבר לענייני נשים בריאיון לאולפן וואלה! NEWS)

שר הביטחון, משה יעלון, פרסם הבוקר (שלישי) הודעה מיוחדת לרגל יום האישה הבינלאומי, שבה התייחס במרומז לחשדות לאונס ולמעשים מגונים נגד תת-אלוף אופק בוכריס.

"עלינו להוסיף ולהיאבק באופן חסר פשרות ובכל דרך - גם חוקית וגם חינוכית - באלימות נגד נשים על סוגיה השונים, בהטרדות ובפגיעות המיניות כלפיהן, ובניסיונות להפוך מתלוננת לנאשמת באמצעות השחרתה. אף לא אחד מאיתנו מבין באמת מה מתחולל בנפשה של מי שחוותה אלימות, הטרדה או פגיעה מינית", נמסר בהודעה מטעם לשכת יעלון.

פרשת אופק בוכריס || סיקור מיוחד:
"מוכן לפוליגרף נוסף": תא"ל בוכריס בתיעוד ראשון מאז נחשפה הפרשה
צעירה טוענת: "בוכריס אמר לי - 'את יפה, בואי תהיי המזכירה שלי'"
חיילות ששירתו תחת בוכריס מגנות עליו: "לא היה מוכן אפילו שנכין לו קפה"

תת-אלוף אופק בוכריס מחוץ לביתו, מרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
בוכריס מחוץ לביתו, אתמול/אדריאן הרבשטיין

אתמול התייצב תא"ל בוכריס, החשוד בחמישה מעשי אונס, מעשים מגונים ומעשה סדום, במשרדי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) לחקירה נוספת. במהלכה, הוא עומת עם החשדות נגדו ועבר בדיקת פוליגרף, שטרם התקבלו תוצאותיה. הוא חזר על גרסתו והמשיך להכחיש את המיוחס לו.

ממצאי הבדיקה עשויים לקבוע אם במצ"ח יחליטו על צעדי חקירה נוספים, ובהם עימות עם החיילות המתלוננות. בחודשיים האחרונים עבר בוכריס שתי בדיקות מסוג זה, כשבאחרונה מביניהן – שנעשתה על ידי מומחה מטעמו של הקצין – נמצא דובר אמת.

גורם המקורב לתא"ל בוכריס אמר שלשום בעקבות הזימון לבדיקת הפוליגרף כי "אנחנו בטוחים וסומכים על גורמי החקירה". בוכריס נבדק בפוליגרף גם לקראת כניסתו לתפקיד ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים של המטה הכללי. הכניסה לתפקיד נדחתה בשלב זה בשל השעייתו, שאמורה להסתיים ביום ראשון הבא.

שר הביטחון משה יעלון בטקס סיום קורס חובלים, בסיס חיל הים בחיפה. מרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
יעלון/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully