וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות חדשה על גורל רון ארד: הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

לאחר כ-30 שנים, עדות חדשה בנוגע לנווט נחשפת. הרצוג האשים את נתניהו ש"הפקיר את איזנקוט למשיחיים בימין הקיצוני". מת ניצול השואה האחרון ממחנה ההשמדה טרבלינקה, ואיסמעיל הנייה טען שישנה התקדמות בנושא הקמת נמל בעזה

עדות חדשה על גורלו של רון ארד: מת שנתיים לאחר שנלקח בשבי

לאחר כ-30 שנים, עדותם של חמישה חשודים לבנונים בשיתוף פעולה עם ישראל עשויה לשפוך אור על תעלומת גורלו של הנווט הישראלי רון ארד. במהלך הדיון בבית הדין הצבאי, טענו חמשת הנאשמים כי סיפקו למוסד הישראלי מידע שגוי על גורלו של ארד תמורת תשלום. אולם אחד מהם, מופיד קונטאר, הכריז כי הוא מכיר את הסיפור המלא בנוגע לארד.

על פי הדיווח בעיתון הלבנוני "דיילי סטאר", בשלב זה בדיון החל קונטאר לפרט את האירועים שהובילו למותו של ארד בשבי "המפלגה הסורית הסוציאלית-לאומית" בשנת 1988, כשנתיים לאחר נפילתו בשבי תנועת "אמל" הלבנונית ב-16 באוקטובר 1986, ובעקבות מסכת עינויים קשה. כל חמשת הנאשמים היו באותה העת חברים ב"מפלגה הסוציאלית".

הרצוג: "נתניהו הפקיר את הרמטכ"ל למשיחיים בימין הקיצוני"

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, התייחס היום במסגרת אירוע "שבתרבות" במבשרת ציון לסערה שעוררו דברי הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, ואמר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "הפקיר את הרמטכ"ל למשיחיים בימין הקיצוני. צה"ל לא צריך הגנה של ח"כים מהאופוזיציה - אלא שראש הממשלה יעמוד ויגבה את מפקדו". לדבריו, "נתניהו נתן לשרים וחברי כנסת מהקואליציה שלו לבזות את האיש שמופקד על ביטחוננו – הרמטכ"ל. זה מעשה שלא ייעשה".

הרצוג הוסיף כי "ראש הממשלה היה צריך לעצור את זה, אבל כמו שלא עצר את ההתקפות על נשיא המדינה לפני חודשיים, גם הפעם הוא מאפשר להם לזרוע שנאה ופילוג בעם ולבזות את צה"ל. זו בושה. הימין הקיצוני נגד צה"ל וראש הממשלה נותן להם להשתולל ולהרוס כל חלקה טובה".

עריקאת: אתמוך במרואן ברגותי להנהגת הרשות הפלסטינית

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת הכריז כי לא יתמודד בבחירות הבאות לראשות הרשות הפלסטינית, ויתמוך במועמדותו של מרואן ברגותי, מפקד ה"תנזים" שנעצר בשנת 2002 הנושא כיום חמישה מאסרי עולם בישראל - כך דווח היום בכלי התקשורת הפלסטיניים, שציטטה דברים שאמר לרשת הגרמנית "דויטשה וולה". כמו כן, עריקאת שב ואיים להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל.

שלשום נפגע עריקאת עם שר החוץ של גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, בברלין, והשניים דנו בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני. בדברים שאמר לשטיינמאייר, טען עריקאת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מאמין שהוא יכול לשמר את הסטטוס קוו של מדינה אחת ושתי מערכות שלטון", והוסיף כי "כולם כבר ויתרו על נתניהו, וזה בדיוק מה שהוא רוצה".

הלך לעולמו הניצול האחרון ממחנה ההשמדה טרבלינקה

שמואל וילנברג, הניצול האחרון ממחנה ההשמדה טרבלינקה, הלך אמש לעולמו והוא בן 93. הוא התגורר בתל אביב והותיר אחריו אישה, גם היא ניצולת שואה, בת ושלושה נכדים. הלוויתו תיערך בבית העלמין באודים ביום שני.

וילנברג נולד ב-1923 בצ'נסטוחובה שבפולין. כשפרצה מלחמת העולם השנייה הוא התנדב לצבא הפולני. באוקטובר 1942 הוא גורש לטרבלינקה, שם נרצחו 900 אלף יהודים, והוא צורף לאסירים שטיפלו בחפצי היהודים אחרי שעברו סלקציה. הוא סיפר כי במהלך עבודתו שם נתקל בבגדים של אחיותיו איטה ותמרה, שהיו אז בנות שש ו-24, שנרצחו במחנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

האופוזיציה הסורית: מוכנים להפסקת אש – אם רוסיה תפסיק לתקוף

גורם בכיר באופוזיציה הסורית מסר היום כי ארגוני המורדים הסכימו להפסקת אש שתיארך בין שבועיים לשלושה, בתנאי שרוסיה תחדל מהתקיפות האוויריות בשטח המדינה. הגורם, המעורה בפרטי המגעים לסיום המשבר בשיחות בז'נבה, הוסיף כי ניתן יהיה להאריך את הפסקת האש, שזוכה לתמיכת כל הארגונים מלבד "המדינה האסלאמית" (דאעש).

תאריך היעד להפסקת האש בלחימה בסוריה, על פי ההסכם שנחתם בידי 20 המדינות החברות ב"קבוצת התמיכה הבינלאומית לסוריה" בשבוע שעבר במינכן, עבר אתמול. ההסכם, שדורש הפסקה כמעט מוחלטת של הלחימה, מלבד הלחימה נגד דאעש וארגוני טרור נוספים, נחשב לפריצת דרך במאמצים לסיום המשבר. אולם המאמצים בשטח במהלך השבוע כשלו, על רקע הפעילות הרוסית והדיווחים על הכנות מצד טורקיה וערב הסעודית לפלישה קרקעית.

דיווח: עובדי שגרירות סרביה שנחטפו בלוב נהרגו בהפצצה אמריקנית

שני עובדי השגרירות הסרבית בלוב, שנחטפו בחודש נובמבר, ככל הנראה נהרגו במהלך תקיפה של ארצות הברית על מחנה אימונים שנחשד כשייך לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במערב המדינה - כך אמר היום שר החוץ של סרביה, איוויצה דאצ'יץ'. על פי ההודעה, העובדים סלדיאנה סטנקוביץ' ויוביצה שטפיץ' נלקחו בשבי ב-8 בנובמבר לאחר ששיירה דיפלומטית סרבית שבה נסעו הותקפה בסמוך לעיר סברנתה שבחופי לוב. על פי המידע הקיים, הם הוחזקו במבנה שהותקף בעיר.

שר החוץ דאצ'יץ' מסר במהלך מסיבת עיתונאים בבלגרד כי "אנו מצפים לזיהוי מלא של הקורבנות, ואז נוכל לאשר רשמית את המידע". לדבריו, ארצו ניהלה משא ומתן לשחרור סטנקוביץ' ושטפיץ', קצין תקשורת ונהג בשגרירות, עוד לפני שבוצעה התקיפה של ארצות הברית אתמול. על פי ראש עיריית סברנתה, תמונות של הגופות נשלחו לסרביה לשם זיהוי ראשוני.

הניה: "התקדמות במגעים בין ישראל וטורקיה בנוגע להקמת נמל בעזה"

סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, התייחס אתמול למשא ומתן המתנהל בין ישראל לטורקיה לקראת הסכם פיוס בין השתיים, וציין כי ישנה התקדמות בנושא הקמת נמל בעזה. לדבריו, במהלך השיחות פועלים הטורקים לקידום הקמת הנמל, כמו גם להאצת שיקום הרצועה והמבנים שנפגעו בה במבצע "צוק איתן" בקיץ 2014. הניה לא סיפק פרטים נוספים.

בדרשת יום השישי שנשא באחד המסגדים ברצועת עזה, התייחס הניה גם למנהרות ההתקפיות שחופר חמאס, וציין כי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של הארגון, מצאו לפני כמה ימים מכשיר מתחת לאדמה הכולל חיישנים ומצלמות. לטענתו, המכשיר נועד לחשוף את מנהרות הטרור שחופר הארגון. הניה הוסיף כי "מלחמה חדשה בעזה לא נראית באופק". הוא ציין כי "ברצועת עזה ישנו מנגנון הרתעה. העובדה שישראל מקיימת תמרונים הגנתיים היא הוכחה לכך שהיא לא נערכת למלחמה".

"רגע של פעם בדור": הושג הסכם להשארת בריטניה באיחוד האירופי

מועצת האיחוד האירופי ובריטניה הגיעו אמש בבריסל להסכמות שיאפשרו לבריטניה להישאר בארגון בן 28 המדינות, בכפוף לשורת רפורמות שיעניקו לה מעמד מיוחד. הצדדים הגיעו לפריצת דרך לאחר מרתון דיונים שנמשך יותר מ-30 שעות, על רקע חשש באירופה מאיומיה של בריטניה כי תצא מהאיחוד אם דרישותיה לא ייענו.

ראש הממשלה של בריטניה, דייויד קמרון, הצהיר כי הוא תומך באופן מלא בהסכם, עליו ייערך השנה משאל עם, ויעודד את האזרחים לתמוך בו "עם הלב והנשמה" - ולא בבדלנות.

"העם הבריטי חייב כעת להחליט אם להישאר באיחוד האירופי לאחר הרפורמות, או לעזוב. זה יהיה רגע של פעם בדור לעצב את גורל ארצנו", אמר קמרון במסיבת עיתונאים. "עלינו להיות חשדנים כלפי אלה שאומרים שהבדלנות תסלול את הדרך לארץ זבת חלב ודבש".

מיליציה כורדית קיבלה אחריות לפיגוע בטורקיה

מיליציה כורדית בשם "נצי החופש של כורדיסטן" (TAK) קיבלה אתמול אחריות לפיגוע הקטלני שאירע לפני יומיים בבירת טורקיה, אנקרה, ובו נהרגו 28 בני אדם – כך לפי הצהרה שפורסמה באתר הארגון. לפי ההודעה, המתקפה הגיעה כנקמה על מדיניותו של נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ועל המבצע שעורך הצבא הטורקי נגד המיליציה הכורדית בדרום-מזרח המדינה. כמו כן נמסר כי הארגון ימשיך להוציא אל הפועל מתקפות ברחיב טורקיה.

מהודעת הארגון עולה כי המחבל הוא צעיר בן 26 בעל אזרחות טורקית, שנולד בעיר ואן שבמזרח המדינה. זאת, בניגוד לדברים שאמר אתמול ראש הממשלה אחמט דאווטאולו, לפיהן האחראי לפיגוע הוא סאלח נג'אר, בן 24 מהעיירה הכורדית עמודה שבצפון סוריה. ראש הממשלה אף טען כי הפיגוע בוצע על ידי הזרוע הצבאית של המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) והמיליציה הכורדית בטורקיה (PKK).

הסופרת הרפר לי, מחברת "אל תיגע בזמיר", מתה בגיל 89

הסופרת הרפר לי, הידועה בזכות הספר "אל תיגע בזמיר", מתה אתמול בגיל 89. הספר "אל תיגע בזמיר" מ-1960 הפך מיד להצלחה מסחרית ונעשה קלאסיקה אמריקנית. היא זכתה בפרס פוליצר היוקרתי שנה אחרי צאתו ובשנת 2007 קטפה גם את מדליית החירות הנשיאותית על תרומתה לספרות, שהיא עיטור הכבוד הגדול ביותר שניתן לאזרחים. זאת, חרף העובדה שבאותה עת היה זה ספרה היחיד.

הספר עוסק בגזענות ובדעות קדומות כלפי שחורים בדרום ארצות הברית. עלילתו מתרחשת בשנות ה-30, השפל הכלכלי הגדול, ועוקבת אחר שני אחים בילדותם, סקאוט וג'רמי. אביהם עורך הדין מחליט, בצעד שנחשב חריג באותה תקופה, לייצג צעיר שחור המואשם באונס נערה לבנה. הדמויות בספר מבוססות בחופשיות על אנשים אמיתיים שלי הכירה במשפחתה ובעיר מונרוויל באלבמה שבה גדלה, והאירועים המתוארים בו מבוססים אף הם על מקרה אמיתי שהתרחש כשהייתה ילדה. ב-1962 נעשה סרט על בסיס הספר, והוא זכה לשלושה פרסי אוסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully