וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: אתמוך במרואן ברגותי להנהגת הרשות הפלסטינית

20.2.2016 / 14:39

בכיר הרשות הכריז בביקור רשמי בברלין כי לא יציג את מועמדותו להחליף את אבו מאזן, ויתמוך במפקד ה"תנזים" הכלוא בישראל. ברגותי זכה גם לתמיכת בכיר הרשות לשעבר דחלאן. עריקאת הוסיף: "כולם כבר ויתרו על נתניהו, וזה בדיוק מה שהוא רוצה"

צילום: רוני כנפו, רויטרס; עריכה: מתן חדד

(אבו מאזן: "הסכמתי לפגישה עם נתניהו"; נתניהו: "הוא מסרב להגיע")

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת הכריז כי לא יתמודד בבחירות הבאות לראשות הרשות הפלסטינית, ויתמוך במועמדותו של מרואן ברגותי, מפקד ה"תנזים" שנעצר בשנת 2002 הנושא כיום חמישה מאסרי עולם בישראל - כך דווח היום (שבת) בכלי התקשורת הפלסטיניים, שציטטה דברים שאמר לרשת הגרמנית "דויטשה וולה". כמו כן, עריקאת שב ואיים להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל.

שלשום נפגע עריקאת עם שר החוץ של גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, בברלין, והשניים דנו בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני. בדברים שאמר לשטיינמאייר, טען עריקאת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מאמין שהוא יכול לשמר את הסטטוס קוו של מדינה אחת ושתי מערכות שלטון", והוסיף כי "כולם כבר ויתרו על נתניהו, וזה בדיוק מה שהוא רוצה".

עוד בוואלה! NEWS:
נינוח, חד וכמעט צודק: אבו מאזן מבטיח שעוד לא אמר את המילה האחרונה
בכיר הרשות לשעבר דחלאן: "שלטונו של אבו מאזן - כישלון"
שגרירות ישראל בפריז דרשה, ויצירה המציגה את ברגותי הוסרה

שר החוץ של גרמניה בפגישה עם סאיב עריקאת, ברלין, 18 בפברואר 2016. משרד החוץ של גרמניה, אתר רשמי
"נתניהו מאמין שהוא יכול לשמר את הסטטוס קוו". שטיינמאייר ועריקאת, שלשום/אתר רשמי, משרד החוץ של גרמניה

בסוף השנה שעברה הבהיר בכיר הרשות הפלסטינית לשעבר, מוחמד דחלאן, כי גם הוא תומך במרואן ברגותי לתפקיד. דחלאן היה בעבר בכיר בהנהגת פתח ואחד האנשים החזקים ברשות הפלסטינית, ונחשב מועמד לרשת את אבו מאזן, למרות שהבהיר כי לא יעמוד לבחירות. הוא היה מפקד מנגנון הביטחון המסכל ברצועת עזה עד להשתלטות חמאס עליה בהפיכה ב-2007, אחריה איבד מכוחו הפוליטי. בעקבות סכסוך מר עם אבו מאזן, סולק דחלאן מהרשות, והוא שוהה בימים אלו באיחוד האמירויות הערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully