וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עובדי שגרירות סרביה שנחטפו בלוב נהרגו בהפצצה אמריקנית

20.2.2016 / 14:22

שני חברי הצוות נחטפו בנובמבר בעת ששיירה סרבית הותקפה בחופי לוב, ונהרגו במהלך הפצצה של צבא ארה"ב על מחנה אימונים של דאעש שבו הוחזקו. משרד החוץ בבלגרד צפוי להביע מחאה בפני וושינגטון על כך שלא הודיעה לו על התקיפה

נזקי הפצצה אמריקנית על מחנה אימונים של דאעש בלוב שבו הוחזקו שני עובדי השגרירות הסרבית. 20 בפברואר 2016.. AP
תמונות הקורבנות הועברו לסרביה לצורך זיהוי. נזקי ההפצצה בסברנתה, היום/AP

שני עובדי השגרירות הסרבית בלוב, שנחטפו בחודש נובמבר, ככל הנראה נהרגו במהלך תקיפה של ארצות הברית על מחנה אימונים שנחשד כשייך לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במערב המדינה - כך אמר היום (שבת) שר החוץ של סרביה, איוויצה דאצ'יץ'. על פי ההודעה, העובדים סלדיאנה סטנקוביץ' ויוביצה שטפיץ' נלקחו בשבי ב-8 בנובמבר לאחר ששיירה דיפלומטית סרבית שבה נסעו הותקפה בסמוך לעיר סברנתה שבחופי לוב. על פי המידע הקיים, הם הוחזקו במבנה שהותקף בעיר.

שר החוץ דאצ'יץ' מסר במהלך מסיבת עיתונאים בבלגרד כי "אנו מצפים לזיהוי מלא של הקורבנות, ואז נוכל לאשר רשמית את המידע". לדבריו, ארצו ניהלה משא ומתן לשחרור סטנקוביץ' ושטפיץ', קצין תקשורת ונהג בשגרירות, עוד לפני שבוצעה התקיפה של ארצות הברית אתמול. על פי ראש עיריית סברנתה, תמונות של הגופות נשלחו לסרביה לשם זיהוי ראשוני.

עוד ידיעות מהעולם:
"הגורים של החליפות": כך נהרגו לפחות 89 ילדים בשורות דאעש
כלום לא בוער: ישיבת הפרלמנט האוסטרי בוטלה כי "אין נושאים לדיון"
סין אישרה: הצבנו "כלי נשק" על אי בים סין הדרומי

שר החוץ של סרביה איוויצה דאצ'יץ'. 20 בפברואר 2016.. AP
דרישות החוטפים היו "בלתי אפשריות". דאצ'יץ' במסיבת העיתונאים, היום/AP

הוא הסביר כי לחוטפים היו מניעים כלכליים וכי הדרישות לשחרור שני העובדים היו "בלתי אפשריות" מבחינת הממשלה והמשפחות. לדבריו, בלגרד תשלח מכתב מחאה חריף לוושינגטון על כך שבחרה לא להודיע לממשלת סרביה על הפשיטה שבה נהרגו החטופים. יצוין כי 49 בני אדם, בהם ככל הנראה לפחות חמוש אחד הקשור לשני פיגועי ההתאבדות הקשים שהתרחשו בשנה שעברה בתוניסיה, נהרגו במהלך המבצע האמריקני אתמול. המבצע גובה בהפצצות של מטוסי קרב במערב לוב.

התקיפה על מחנה האימונים החשוד הייתה השנייה שביצעה ארצות הברית בלוב בשלושת החודשים האחרונים. על פי התובע הכללי של לוב, אדם אחד מתוך שישה שנפצעו בהפצצה העיד כי רבים מיושבי המבנה שהותקף הם "חברי דאעש שהגיעו ללוב לשם אימונים ולאחר מכן רצו לבצע פיגועים בתוניסיה". עם זאת, ראש העיר סברנתה אמר כי הבניין הוא "רק בית, שבו נעשה שימוש לפגישות ולא לאימונים".

דיפלומטים ואזרחים זרים נחטפו בעבר בלוב, בעיקר לשם דרישת כופר או שחרור אסירים לובים המוחזקים מעבר לים. לסרביה יש קשרים דיפלומטיים גם עם הממשלה הנתמכת על ידי המערב, המבוססת בעיקר המזרחית טוברוק, וכן גם הגופים היושבים בטריפולי שאינם מוכרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully