וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין אישרה: הצבנו "כלי נשק" על אי בים סין הדרומי

20.2.2016 / 4:24

בימים האחרונים טענו בארה"ב כי סין הציבה באי שעליו היא טוענת ריבונות טילי נ"מ. בפיליפינים הביעו דאגה: "איש לא מציב את כלי הנשק האלה אם אין בכוונתו להשתמש בהם"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

סין אישרה אתמול (חמישי) כי הציבה "כלי נשק" על אי בים סין הדרומי שעליו היא טוענת בעלות, בזמן שהביקורת גוברת על הנוכחות הצבאית של בייג'ינג באזור.

בימים האחרונים הודיעו ארצות הברית וטייוואן כי סין הציבה טילי נ"מ באי וודי - חלק מקבוצת איי פאראסל שנמצאת תחת ריבונותה של סין, על אף שגם טייוואן ווייטנאם טוענות עליהם בעלות. רשת פוקס דיווחה כי הטילים הועברו לאי בשבוע שעבר.

בייג'ינג אישרה כי ישנו "נשק" על האי, אך לא התייחסה לסוג כלי הנשק. לטענת המדינה, אמצעי הגנה המוצבים בעיר "אינם דבר חדש". ככל הנראה מדובר בטילים מסוג HQ-9s בעלי טווח של כ-200 קילומטרים.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל החשש מהתחזקותה, אובמה מנסה לגבש חזית תקיפה נגד סין
עושים שרירים: מפציצים אמריקניים טסו ליד איי המחלוקת של סין
ארה"ב לסין: נמשיך לשייט ליד האיים בים סין הדרומי

צילום לויין של האי וודי שבים סין הדרומי, המוכיח לכאורה כי סין הציבה טילי נ"מ במקום, פברואר 2016. רויטרס
צילום לויין של האי וודי שבים סין הדרומי, המוכיח לכאורה כי סין הציבה טילי נ"מ במקום/רויטרס

אלכסנדר לופז, בכיר בצבא הפיליפנים הממונה על שמירת האינטרסים של המדינה בים סין הדרומי, הדגיש כי הצעדים של סין עשויים לערער את הביטחון באזור. "היציבות מאויימת בגלל הצבת כלי נשק מסוג זה", אמר. "אף אחד לא מציב את כלי הנשק האלה אם אין בכוונתו להשתמש בהם". הפיליפינים טוענים בעלות לאזור הנמצא ממזרח לאי וודי

ים סין הדרומי נחשב לציר כלכלי מרכזי שבו עובר שליש מתפוקת הנפט העולמית. בחודשים האחרונים התגברה המתיחות באזור לאחר שסין הפכה כמה שוניות אלמוגים באיי ספראטלי, הדרומיים לאיי פאראסל, לאיים מלאכותיים המסוגלים לשאת מתקנים צבאיים.

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר ברביעי האחרון: "ישנן הוכחות לכך שישנה נוכחות צבאית הולכת וגוברת ומדובר בדאגה אמיתי מבחינתנו". השבוע קרא נשיא ארצות הברית ברק אובמה לקיים "צעדים ממשיים" כדי להפחית את המתיחות באזור.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אי מלאכותי שהקימה סין בים סין הדרומי. רויטרס
מסוגל לשאת מתקן צבאי. אחד האיים המלאכותיים שהקימה סין בים סין הדרומי/רויטרס

וושינגטון טוענת כי פעולותיה של סין בים סין הדרומי מאיימות על המעבר החופשי באזור, ועל כן בחודשים האחרונים היא שלחה משחתות של הצבא האמריקני כדי שישוטו בקרבת האיים כדי "להבטיח את חופש התמרון בים".

"אמרנו שוב ושוב כי כמו כל מדינות האזור, גם לסין אין את האפשרות להציב כוח צבאי באזור", הוסיפו בוושינגטון. כמו כן, במהלך ביקרו של נשיא סין שי ג'ינפינג בארה"ב בשנה שעברה, הוא התחייב שלא להציב כוחות צבאיים באיי ספרטראלי.

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בביקור בריאד, ערב הסעודית. 24 בינואר 2016.. AP
"ישנה נוכחות צבאית הולכת וגוברת". קרי/AP

בייג'ינג טוענת בעלות על רוב השטח של ים סין הדרומי, ומתעקשת כי הקמת האחיים המלאכותיים נועדו לטובת הציבור. עם זאת, היא הדגישה שוב ושוב כי יש לה את הזכות להציב אמצעי הגנה באזור.

בתוך כך, אתמול סין האשימה את ארצות הברית בהגברת הנוכחות הצבאית בים. דובר משרד החוץ שך סין אמר כי הסיורים שעורכות ספינות חיל הים האמריקני ומטוסי חיל האוויר, כמו גם האימונים המשותפים עם צבאות של מדינות באזור, הם הסיבה האמיתית לערעור הייציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully