וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים שרירים: מפציצים אמריקניים טסו ליד איי המחלוקת של סין

13.11.2015 / 11:27

ברקע המתיחות סביב השליטה בים סין הדרומי, שני מפציצים מדגם B-52 טסו בסמוך לאיים המלאכותיים שהקימה בייג'ינג, חרף אזהרת הכוחות על הקרקע. הפנטגון: "מדובר במשימה שגרתית"

אי מלאכותי שהקימה סין בים סין הדרומי. רויטרס
אחד האיים המלאכותיים שהקימה סין בים סין הדרומי/רויטרס

שני מפציצי B-52 אמריקניים טסו השבוע בסמוך לאיים המלאכותיים שהקימה סין בים סין הדרומי והמשיכו במשימתם גם לאחר שהוזהרו על ידי הכוחות שעל הקרקע - כך מסר אתמול (חמישי) הפנטגון. זאת ימים ספורים לפני ביקורו באזור של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שישתתף בפסגת מדינות אסיה והאוקיינוס השקט, שם הוא צפוי להדגיש שוב את מחויבותה של וושינגטון לחופש הטיסה והניווט בשטח האיים השנויים-במחלוקת.

בייג'ינג תובעת שליטה על רוב ים סין הדרומי, שדרכו עוברים מדי שנה חמישה טריליון דולרים מהסחר העולמי וארצות
הברית הצהירה כי היא תמשיך לסייר באזור על מנת להבטיח מעבר חופשי. וייטנאם, מלזיה, ברוניי, הפיליפינים וטייוואן מצויות בסכסוך עם סין סביב השליטה באזור.

ביל אורבן, דובר מטעם משרד ההגנה האמריקני, מסר כי משימת הסיור האחרונה התרחשה בין 8 ל-9 בנובמבר ובמהלכה טסו המפציצים האסטרטגיים "בסמוך" לשרשרת איי ספרטאלי. ואולם, הוא הבהיר כי לא חדרו לתוך 12 המיילים הימיים שעליהם הכריזה סין כחלק ממיה הטריטוריאליים סביב האיים המלאכותיים שהקימה בארכיפלג. לדבריו, "המטוסים היו במשימה שגרתית", אחרי שהמריאו מהבסיס בגואם שאליו חזרו בסיומה.

דובר משרד החוץ של סין, הונג ליי, אמר כי בייג'ינג מכבדת את כל המדינות שמממשות את חופש הניווט והטיסה בים סין הדרומי בהתאם לחוק הבינלאומי. עם זאת, הוא הוסיף כי "אנחנו מתנגדים לכך שבשם חופש הניווט והטיסה, תפר מדינה כלשהי את החוק הבינלאומי ותפגע בריבונות של סין ובאינטרסים הביטחוניים שלה". בחודש שעבר נשלחה משחתת אמריקנית לאזור והיא שטה בשטח הימי שאותו סין תובעת לעצמה. השלטונות בבייג'ינג הגיבו בזעם והזהיר וכי כל "תקרית קטנה" עלולה להתפתח למלחמה.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב לסין: נמשיך לשייט ליד האיים בים סין הדרומי
גורם אמריקני: שלחנו משחתת לשטח שעליו סין טוענת בעלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully