וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לסין: נמשיך לשייט ליד האיים בים סין הדרומי

3.11.2015 / 17:30

אחרי ששלחה משחתת לארכיפלג המלאכותי השנוי במחלוקת, הבהיר בכיר בצבא האמריקני כי נמשיך "לפעול בכל מקום שהחוק הבינלאומי מאפשר". ואולם, בביקורו בסין, הבהיר: "לא צופה עימות בין המדינות"

המשחתת האמריקנית LESSEN באוקיינוס השקט. רויטרס
המשחתת האמריקנית בדרכה לאיים/רויטרס

צבא ארצות הברית ימשיך לפעול "בכל מקום" שהחוק הבינלאומי מאפשר, כולל בים סין הדרומי – כך אמר הבוקר (שלישי) אדמירל הארי האריס שנמצא בבייג'ינג, שבוע לאחר שוושינגטון העלתה את סף המתיחות עם המעצמה הקומוניסטית סביב האיים המלאכותיים שהקימה באזור שנוי במחלוקת. בשבוע שעבר שייטה משחתת טילים אמריקנית ברדיוס של כ-22 קילומטרים משרשרת איי ספראטלי, מהלך שגרר זעם רב בסין שהזהירה כי אי הבנה בין הצדדים עשויה לגרום למלחמה.

"המרחבים האוויריים והימיים הבינלאומיים שייכים לכולם ולא נמצאים בשליטת מדינה כלשהי", הדגיש הגנרל הבכיר, לפי טיוטת הנאום שהוא צפוי לשאת ב"מרכז סטנפורד" באוניברסיטת פקינג. "הצבא שלנו ימשיך לטוס, להפליג ולפעול בכל זמן ובכל מקום שהחוק הבינלאומי מאפשר. ים סין הדרומי לא היה ולא יהיה יוצא מהכלל", הוסיף.

האריס, שעומד בראש הצי הפסיפי, הבהיר בהערותיו בבירת סין את נחישותה של ארצות הברית בנושא סביב נתיב המים החיוני, שבו יצרה בייג'ינג את האיים המלאכותיים ועליהם מתקנים לשימוש צבאי. סין תובעת ריבונות על כל האזור בהתבסס על מפות משנות ה-40, אך האדמירל האמריקני אמר כי בטענותיה קיימות "סתירות". וושינגטון הצהירה חזור ונשנה כי היא לא מכירה בתביעותיה של סין באזור.

מנגד, ניסה האריס להפיס את סין ושיבח את היחסים עמה. הוא ציין את העובדה שספינות סיניות ואמריקניות עוגנות בנמלים של שתי המדינות. "כמה מומחים מעריכים שבקרוב יפרוץ עימות בין המדינות שלנו. אני לא שותף לגישה הפסימית הזאת", אמר האדמירל, לפי עותק של נאומו.

עוד ידיעות מהעולם
מת העיראקי שבדה את תכנית הנשק הכימי של סדאם וגרם לפלישת ארה"ב
התרסקות המטוס בסיני: "נשמעו קולות לא שגרתיים בקשר"
תיעוד: הציקלון העוצמתי "צ'פלה" שוטף את תימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully