וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הציקלון העוצמתי "צ'פלה" שוטף את תימן

הסופה הנדירה הכתה את המדינה הערבית וגרמה להצפות כבדות בעיר החוף הדרומית אל-מוכלא, שבשליטת אל-קאעדה. "המצב רע מאוד", סיפר אחד התושבים, שרבים מהם נמלטו מהעיר

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת

סופת הציקלון הנדירה "צ'פלה" החלה להכות בחלק היבשתי של תימן והביאה עמה רוחות חזקות, גשמים עזים וגלים עוצמתיים. בתמונות ובסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות מתועדים רחובות עיר החוף הדרומית אל-מוכלא כשהם מוצפים בשל כמויות המים האדירות ששטפו אותם ביממה האחרונה. העיר נשלטת על ידי ארגון אל-קאעדה ולא ערוכה להתמודד עם אסון טבע בסדר גודל שכזה.

אתמול פגע הציקלון העוצמתי באי התימני סוקוטרה ולפחות אדם אחד נהרג כתוצאה מהממטרים הכבדים. צ'פלה נחשבת לסופה החזה ביותר שהכתה בתימן זה עשורים רבים.
"גובה הגלים הגיע לתשעה מטרים והרס את קו החוף של אל-מכלא", סיפר אחד התושבים לסוכנות הידיעות רויטרס. "אנשים רבים נמלטו מבתיהם והם מחפשים מקלט בבתי ספר. אין שום מאמצי סיוע מצד המועצה השבטית או מצד אל-קאעדה. המצב רע מאוד".

ארגון המטאורולוגיה הבינלאומי של האו"ם תיאר את הציקלון כ"חמור ביותר". לדברי הארגון, תנאי הים סביב עין הסערה הם "יוצאי דופן". אתמול מסר מרכז הטייפונים האמריקני כי "צ'פלה" משתוללת במהירות של 240 קמ"ש – מקביל להוריקן ברמה 4. הסופה צפויה להיחלש בשל האוויר החם בחצי האי ערב, לא לפני שהיא תותיר 550 מ"מ של גשם בתוך יומיים – פי עשרה מהכמות השנתית הממוצעת.

הצפות באי התימני סוקוטרה בשל ציקלון "צ'פלה", נובמבר 2015. רויטרס
הצפות באי התימני סוקוטרו, אתמול/רויטרס
הצפות באי התימני סוקוטרה בשל ציקלון "צ'פלה", נובמבר 2015. רויטרס
הצפות באי התימני סוקוטרה בשל ציקלון "צ'פלה", נובמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully