וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה אי-פעם: ציקלון נדיר ועוצמתי צפוי להכות בתימן

הסופה "צ'פאלה", ששווה בעוצמתה להוריקן בדרגה 3, עושה דרכה לחצי האי ערב, עם רוחות של כ-200 קמ"ש. באו"ם מזהירים מפני מפולות בוץ ושיטפונות כבדים בצפון תימן ובעומאן. באזור תרד בתוך יום או יומיים כמות גשם שיורדת בדרך כלל במשך כמה שנים

עיבוד תמונה

ציקלון נדיר ועוצמתי צפוי לפקוד את צפון תימן מחר ומחרתיים - כך מסרה סוכנות מזג האוויר של האו"ם. הסופה "צ'פאלה", השווה בעוצמתה כעת להוריקן בדרגה 3 מתוך 5, נוצרה בים הערבי והתעצמה במהירות שיא. כשתגיע ליבשה, היא עשויה להביא בתוך יום או יומיים כמויות משקעים שיורדות בדרך כלל במשך כמה שנים באזור הצחיח במדינה מוכת המלחמה. זו הפעם הראשונה אי-פעם שסערה כה עזה הולכת לפגוע בתימן. גם בעומאן נערכים לפגיעת הסופה, שהיא בקנה מידה היסטורי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחלוף על פני האזור רק ביום שלישי. הסופה "צ'פלה" בדרכה לחצי האי ערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסופה, שהגיעה ככל הנראה לשיאה אתמול עם רוחות של 260 קמ"ש, צפויה להיחלש לדרגה 1 כשתפגע בחצי האי ערב בין שני לשלישי. ארגון המטאורולוגיה העולמי (WMO) מסר כי האזור שבו הסופה צפויה להכות הוא מאוכלס בדלילות. עוד נמסר כי ההשפעה הקשה ביותר של הציקלון בתימן צפויה בחמשת הימים הקרובים, אז צפויים לרדת גשמים עזים.

לשם המחשה, גודלו של "צ'פאלה" הוא שווה לזה של הוריקן "פטרישיה" שפגע לפני כשבוע בחופי מקסיקו. מדובר בסופה גדולה מאוד באופן יחסי לחלק זה של העולם. רק שתי סופות ציקלון הכו את חצי האי ערב מאז החלו המדידות הרשמיות בשנת 1979. לסופה הנוכחית יש את הפוטנציאל להיות ההרסנית ביותר מביניהן.

עוד ידיעות מהעולם
12 הרוגים במתקפה קטלנית במלון בבירת סומליה, בהם בכירי ממשל
"נסעו להורים להצביע": בטורקיה מנסים להימנע מבחירות בשידור חוזר
"זמן, בבקשה עמוד מלכת": מסריהם האחרונים של קורבנות המטוס הרוסי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
צילום לווין של סופת הציקלון "צ'פלה", נובמבר 2015. AP
הציקלון מתקרב לחצי האי ערב/AP

"האקלים באזור הוא מאוד צחיח", נמסר בהצהרה מטעם הארגון. "יש חשש שהסופה תגרום להצפות חמורות, למפולות בוץ ולפגיעה בתשתיות. התחזית היא חריגה ביותר לאזור ולא סביר שמערכות הניקוז ומאגרי המים הטבעים יוכלו לקלוט כמות כה גדולה של גשם".

גם עיר הנמל סלאלה שבדרום הסולטנות של עומאן עלולה לספוג נזק רב כתוצאה מ"צ'פאלה". בעומאן כבר הורו על פינוי תושבים טרם פגיעת הסופה, שתביא עמה גם גלי ענק לחופי האזור.

ב-2007, הציקלון "גונו" שהיה הציקלון העומתי ביותר מאז ומעולם באזור, גרם למותם של 50 בני אדם במדינה וגרם לנזקים שנאמדו בכ-4.2 מיליארד דולר.

צילום לווין של סופת הציקלון "צ'פלה", נובמבר 2015. AP
צ'פאלה נעה מכיוון הודו לכיוון חצי האי ערב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully