וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זמן, בבקשה עמוד מלכת": מסריהם האחרונים של קורבנות המטוס הרוסי

רבים מנוסעי המטוס שהתרסק בצפון סיני פרסמו הודעות ותמונות ברשתות החברתיות מחופשתם בחצי האי, שהפכו כעת לכתובות מצמררות. "אני עולה למטוס. שתהיה לי דרך צלחה", שלחה אחת הקורבנות לבעלה. ועדות החקירה של האירוע ממשיכות לנסות ולהבין מה גרם לאסון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

רבים מבין 224 הנוסעים שנהרגו אתמול (שבת) בהתרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני פרסמו הודעות ותמונות ברשתות החברתיות מחופשתם באתרי הנופש בשארם א-שייח – מסרים שהפכו למעשה למסריהם האחרונים בטרם מותם הטרגי. "שלום סנט פטרסבורג, להתראות מצרים. אנו חוזרים הביתה", כתבה אחת הנוסעות כמה דקות לפני ההמראה, ולצד ההודעה הוסיפה תמונה של בעלה ובנה עומדים על מדרגות העלייה למטוס. "זמן, בבקשה עמוד מלכת", כתב אחד הנוסעים שנספו בתום חופשתו בעיר הנופש הפופולרית.

"אשתי שלחה לי הודעת SMS בסביבות שש בבוקר", סיפר בעלה של אחת ההרוגות. "היא כתבה: 'אני עולה עכשיו למטוס. שתהיה לי דרך צלחה', זה הכול". הוא סיפר כי הילדים של השניים היו עמה בחופשה, אך למרבה המזל הם שבו לסנט פטרסבורג כמה ימים לפניה.

חבר של בני זוג מסנט פטרסבורג, שחגגו את יום הנישואין הראשון שלהם בעיר הנופש המצרית, סיפר כי האישה, שהייתה אמורה לחגוג היום את יום הולדתה, שוחחה עמו אתמול בלילה. "היא אמרה כי הם נהנו מאוד בחופשה, שמזג האוויר היה טוב ואף שלחה לנו תמונות. שניהם היו כל כך יפים וצעירים". שני צעירים שהכירו בשארם א-שייח שתי נערות שנהרגו באסון סיפרו כי הם מתקשים לעכל את הידיעה. "התחברנו באתר הנופש, היינו באותו המלון. כל כך קשה להבין מה קרה".

עוד כתבות בנושא:
מצרים: לא נשלחה קריאת מצוקה מהמטוס שהתרסק בסיני
פעילה בקהילה היהודית ברוסיה בין ההרוגים בסיני: "אבדה גדולה"
דאעש קיבל אחריות על הפלת המטוס בסיני; מומחים: "זו תקלה טכנית"

הריסות המטוס הרוסי שהתרסק בסיני. AP
כנף המטוס השבורה בזירת ההתרסקות/AP

במשך כמה שעות המתינו קרוביהם של נוסעי הטיסה כדי לקבל מידע על אודות יקיריהם, תוך שהם מקבלים ידיעות סותרות על גורלם. תחילה דווח כי המטוס המשיך בבטחה ונמצא מעל טורקיה, ולאחר מכן, לאחר שאומת כי המטוס התרסק, דווח כי ייתכן שישנם ניצולים. ההודעה הסופית על מותם של כל הנוסעים הובילה למראות כואבים וקשים בנמל התעופה הבינלאומי של סנט פטרסבורג – הורי הילדים וחבריהם התקבצו במלון סמוך ובכו זה על זרועות זה על מות יקיריהם.

צוותים רפואיים, בהם 40 פסיכולוגים, הגיעו לנמל התעופה כדי לסייע לנוסעים להתמודד עם הבשורה, ו-90 מהם נזקקו לטיפול רפואי. במקביל, החלו מומחים לאסוף דגימות דנ"א מהקרובים, כדי לזהות את הגופות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
משפחות הקורבנות של התרסקות המטוס הרוסי בסיני. רויטרס
בת משפחה של אחד הקורבנות לאחר קבלת הבשורה הקשה/רויטרס
משפחות הקורבנות של התרסקות המטוס הרוסי בסיני. רויטרס
נמל התעופה בסנט פטרסבורג, אתמול/רויטרס

יוליה זאיצבה, חברה של הזוג אלנה רודינה ואלכסנדר קרוטוב בני ה-33 שהתחתנו רק לא מזמן, אמרה כי רודינה "ממש רצתה לבקר במצרים, אף שאמרתי לה ' למה לעזאזל את רוצה לנסוע לשם?'". היא העידה שהוריה של רודינה מרגישים "כאילו חייהם הסתיימו". "היא הייתה חברה טובה מאוד שנתנה הכול בשביל אנשים אחרים. לאבד כזו חברה זה כמו לאבד יד".

ברוסיה ובמצרים הקימו ועדות חקירה לבחינת המקרה, והיום צפויים להגיע החוקרים הרוסים לאתר ההתרסקות בסיני. אליהם יצטרפו חוקרים צרפתים יחד עם מומחים מחברת איירבאס. ברוסיה נפתח תיק חקירה נגד חברת התעופה "קוגלימביה" בגין הפרת חוקי הטיס, אך דוברת החברה, אוקסנה גולובין, הדגישה בפני העיתונאים כי המטוס בן 18 השנים "היה תקין ב-100%", ושהטייס צבר 12 אלף שעות טיסה.

תמונות שצילמה בשארם א-שייח אחת מהרוגות המטוס הרוסי שהתרסק בסיני. טוויטר, צילום מסך
תמונה שפורסמה בטוויטר של אחת הקורבנות במהלך החופשה בשארם א-שייח/צילום מסך, טוויטר

על אף העובדה שארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסיני קיבל אחריות על הפלת המטוס, ההערכה הרווחת היא כי מדובר בתקלה טכנית. צוותי החילוץ איתרו את שתי הקופסאות השחורות, וראש ממשלת מצרים, שריף איסמאעיל, שהגיע לזירה, אמר כי הן ייבחנו על ידי החוקרים.

נטליה טרוקאצ'בה, אשתו של טייס המשנה של המטוס שהתרסק, סיפרה כי בעלה התלונן לפני הטיסה על המצב של המטוס. "בתי התקשרה אליו לפני שטס. הוא התלונן כי התנאים הטכניים של המטוס אינם במצב טוב". שר התעופה האזרחית של מצרים, חוסאם כמאל, אמר כי אין סימנים לכך שהייתה בעיה במהלך הטיסה – דבר הסותר דיווחים קודמים על כך שהטייס ביקש לבצע נחיתת חירום באל-עריש.

בעקבות ההתרסקות, הודיעו אתמול שתיים מחברות התעופה הגדולות בעולם, לופטנזה הגרמנית ואייר-פראנס הצרפתית, שימנעו מטיסות במרחב האווירי של חצי האי סיני - עד שיתברר מה הוביל להתרסקות המטוס הרוסי.

משפחות הקורבנות של התרסקות המטוס הרוסי בסיני. AP
בת משפחה של אחד ההרוגים/AP
ראש ממשלת מצרים שריף איסמעיל מביט בשרידי המטוס הרוסי שהתרסק בסיני, 31 באוקטובר 2015. AP
ראש ממשלת מצרים בזירת ההתרסקות/AP
פינוי גופות הרוגי אסון המטוס הרוסי בסיני, 31 באוקטובר 2015. AP
פינוי גופות הרוגי האסון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully