וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: לא נשלחה קריאת מצוקה מהמטוס שהתרסק בסיני

בניגוד למה שדווח תחילה, שר התעופה האזרחית המצרי הבהיר כי לא היו בעיות כלשהן במטוס הרוסי שעליו היו 224 בני אדם בטרם התרסק. דאעש הצהיר כי לוחמיו הפילו את המטוס

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לא נשלחה קריאת מצוקה מן המטוס הרוסי שהתרסק בסיני בטרם נפל בחצי האי ובו 224 בני אדם – כך נמסר אמש (שבת) משר התעופה האזרחית במצרים, חוסאם כמאל. על פי דיווחים ראשוניים, הטייס ביקש לבצע נחיתת חירום, אולם כמאל הבהיר במסיבת עיתונאים כי לא עלה כל סימן לבעיות בטיסה.

"עד להתרסקות, לא קיבלנו כל מידע על בעיות בטיסה או על קריאות מצוקה", אמר כמאל. הוא הוסיף כי כלל הבדיקות המקדימות של המטוס עברו בהצלחה, וכי התקשורת עם מרכז הבקרה הייתה תקינה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
קלינטון בעצרת: "רק אתם תקבעו אם דרכו של רבין ניצחה"
"יהודי יזרוק מילה והכול יידלק": גבעתי יושבת על חבית נפץ בחברון
כשהחילונים ינהרו לקלפיות: תקוות המערב מפחידה את ארדואן

שלוחת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בחצי האי סיני קיבלה אתמול אחריות להפלת המטוס. "חיילים של החליפות הצליחו להפיל את המטוס הרוסי", נכתב בהצהרת דאעש שהופצה ברשתות החברתיות. עם זאת, גורמים ביטחוניים באזור טענו כי מבדיקה ראשונית עולה שהסיבה להתרסקות היא תקלה טכנית. זאת, בגלל היקף התפזרות הגופות בשטח, אופן התרסקות המטוס והתפזרות חלקיו.

ראש ממשלת מצרים שריף איסמעיל מביט בשרידי המטוס הרוסי שהתרסק בסיני, 31 באוקטובר 2015. AP
ראש ממשלת מצרים, שריף איסמעיל, בזירת ההרס/AP

גם שר התחבורה הרוסי מקסים סוקולוב חיזק את הטענה כי מדובר בתקלה טכנית שהובילה להתרסקות ולא הפלה מכוונת של דאעש. לדבריו, "הטענה כי המטוס הופל על ידי טרוריסטים אינה יכולה להיות מדויקת".

אלוף במילואים גיורא רום, לשעבר מנהל רשות התעופה האזרחית, אמר כי מוקדם לקבוע אם מדובר בהפלה מכוונת של ארגון "המדינה האיסלאמית", או בתקלה טכנית שגרמה לתאונה. עם זאת, הבהיר, "לדאעש יש כנראה את היכולת להפיל מטוס בעזרת טילי כתף". לדבריו, מטוס לא תמיד מתרסק גם כשמתגלה תקלה, ויכול להיות שגם תפקוד לקוי של הטייס בשעת לחץ היה אחד הגורמים לאסון. "כשיש תקלה במטוס מתחיל האתגר האמיתי של הטייס. קרו לא מעט מקרים שבהם הייתה תקלה שהביאה להתרסקות, אף שאפשר היה להתמודד איתה".

עוד באותו נושא

פעילה בקהילה היהודית ברוסיה בין ההרוגים בסיני: "אבדה גדולה"

לכתבה המלאה
התרסקות מטוס רוסי בסיני, 31 באוקטובר, 2015. AP
משפחות הקורבנות ממתינות למידע נוסף אודות יקיריהם, אתמול/AP

בעקבות ההתרסקות, הודיעו אתמול שתיים מחברות התעופה הגדולות בעולם, לופטנזה הגרמנית ואייר-פראנס הצרפתית, שימנעו מטיסות במרחב האווירי של חצי האי סיני - עד שיתברר מה הוביל להתרסקות המטוס הרוסי. בתגובה לכך הרגיע רום ואמר, כי "אם בשמי סיני טסים מעל לגובה הפגיעה של טיל כתף, אין סיבה להילחץ ולהימנע מטיסות".

(עדכון ראשון: 23:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully