וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס רוסי ועליו 224 נוסעים התרסק בסיני; "הצוות דיווח על תקלה"

מטוס איירבאס 321 התרסק בצפון חצי האי לאחר שהמריא משארם א-שייח לכיוון סנט פטרסבורג. גורמים בטחוניים מצריים ציינו כי אין סימנים לכך שהמטוס הופל. צה"ל סייע במאמצי החיפוש. גורמים מהמקום מסרו כי אמבולנסים החלו להעביר גופות לבתי החולים

מטוס נוסעים רוסי שהמריא משארם א-שייח לכיוון סנט פטרסבורג התרסק הבוקר (שבת) בצפון חצי האי סיני שבמצרים. מדובר במטוס מסוג איירבאס A-321 של חברת התעופה הרוסית "קוגלימביה", שעל סיפונו היו 217 נוסעים, מתוכם 17 ילדים, ושבעה אנשי צוות - כולם אזרחים רוסים. גורמים ביטחוניים מצריים הדגישו כי אין סימנים לכך שהמטוס הופל. סוכנות הידיעות הרוסית רי"א נובוסטי דיווחה כי צוות המטוס התלונן כמה פעמים על בעיה במנוע, ומקור מצרי ציין כי המטוס התרסק בעקבות תקלה טכנית.

רשות התעופה האזרחית המצרית הודיעה כי צוותי החילוץ וההצלה הגיעו לאתר ההתרסקות, בסמוך לכפר אל-חסנה הנמצא כמאה מטרים מאל-עריש. גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי המטוס נהרס לחלוטין, וכי קיים חשש שכל הנוסעים נהרגו. גורם מאחד מבתי החולים באזור אמר כי עשרות אמבולנסים הגיעו לאתר ההתרסקות, וציין כי אלה החלו להעביר את גופות ההרוגים לבתי חולים באל-עריש ובסואץ. עוד נמסר כי תושבים בדואים באזור החלו בחיפושים אחר שרידים נוספים של המטוס.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הביע את תנחומיו למשפחות הקורבנות. בנוסף הוא הורה לראש הממשלה דמיטרי מדבדב להקים ועדה לחקירת האירוע.

עוד בוואלה! NEWS:
ניסיון לפיגוע דקירה במחסום ג'למה שבסמוך לג'נין; המחבל חוסל
לפחות 27 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ במועדון לילה בבוקרשט
דיווח: הפצצה רוסית גרמה למותם של 7 פעילי חיזבאללה בסוריה

מטוס איירבאס 321 של חברת "קולביה". טוויטר, צילום מסך
מטוס של חברת התעופה "קולביה" שהתרסק בסיני/צילום מסך, טוויטר

צה"ל סייע בחיפושים אחר שרידי המטוס באמצעות מטוס תצפית, ואף הציע סיוע נוסף לרוסיה ולמצרים באם ידרש. מדובר צה"ל נמסר כי ההתרסקות לא תשפיע על תנועהת המטוסים במרחב האווירי בדרום הארץ.

ראש ממשלת מצרים, שריף איסמאעיל, אישר כי המטוס התרסק, והורה להקים ועדה בקבינט לטיפול בנושא. כלי תקשורת מצריים דיווחו כי ראש הממשלה יגיע היום לסיני כדי לעקוב אחר פעולות צוותי החילוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
האזור שבו התרסק מטוס הנוסעים הרוסי בסיני, ומידע על הגובה והמהירות בעת ההתרסקות, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
המיקום האחרון שבו נראתה הטיסה על גבי המכ"ם, ונתונים על גובה המטוס ומהירותו בעת ההתרסקות/צילום מסך, טוויטר

מנתונים מאתר Flight Radar, בו ניתן לעקוב אחר טיסות, עולה כי המטוס, שהיה בשימוש במשך 18 שנים, האט את מהירותו ל-155 קמ"ש דקות אחרי שנע במהירות של 400 קמ"ש. כמו כן עולה כי לפני שנעלם ממסכי המכ"ם הוא הנמיך במהירות של 1800 מטרים בדקה.

תחילה היו דיווחים שגויים על כך שהמטוס עזב בבטחה את התחום האווירי המצרי ויצר קשר עם הבקרה האווירית בטורקיה. "חברת התעופה הרוסית הודיעה לנו כי המטוס יצר קשר עם הפקחים בטורקיה ונמצא עכשיו בשמי המדינה", אמר לרויטרס יו"ר רשות התאונות האוויריות המצרי.

אמיר בוחבוט השתתף בהכנת הידיעה

לוח הטיסות בסנט פטרסבורג, לפיו ישנו עיכוב בנחיתת המטוס הרוסי שהתרסק בסיני, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
לוח הנחיתות בשדה התעופה בסנט פטרסבורג, בו נרשם כי הטיסה שהתרסקה תנחת באיחור/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully