וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הפצצה רוסית גרמה למותם של 7 פעילי חיזבאללה בסוריה

העיתון הכווייתי "א-ראי" דיווח כי מטוסים רוסיים הפציצו בטעות עמדה שבה שהו אנשי הארגון. לא ידוע היכן במדינה אירעה התקיפה. לפני כשבועיים, תקיפה רוסית נוספת גרמה למותם של חיילים מצבא אסד

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

תקיפה של חיל האוויר הרוסי גרמה בטעות למותם של שבעה מחברי ארגון חזבאללה ששהו בסוריה - כך דווח אתמול (שישי) בעיתון "אל-ריי" הרואה אור בכווית, שציטט מקור "המעורה בחזית הלחימה בסוריה" ובפרטי המבצע האווירי של רוסיה במדינה. "פעילי חזבאללה שהוצבו במוצב סורי הופתעו ממסלול טיסתם הנמוך של המטוסים הרוסים מעל עמדתם", אמר המקור ל"אל-ריי". "לאחר שהנמיכו טוס, המטוסים הפציצו באופן מרוכז את האזור וגרמו למותם של לפחות שבעה מהפעילים". המקור לא ציין היכן בסוריה קרתה התקרית.

מותם של פעילי חיזבאללה הגיע לאחר תקרית דומה שאירעה ב-15 באוקטובר מצפון לחומס. אז פגעו בטעות תקיפות אוויריות של רוסיה בכוחות משטרו של הנשיא בשאר אסד תוך שניהלו קרב נגד מורדי המשטר. גורם באופוזיציה הסורית אמר באותה העת כי "מטוסי קרב רוסיים הפציצו בטעות כמה עמדות של צבא אסד". מספר ההרוגים המדויק מטעם המשטר לא ידוע.

לקריאה נוספת:
המלחמה החמה: כך מנסה פוטין להשיג שליטה עולמית
תעלומה ברוסיה סביב מותו של החייל הראשון בסוריה
המלחמה בסוריה: ארה"ב תשלח כוחות מיוחדים לסייע במאבק נגד דאעש

העיר קוסייר במערב סוריה לאחר שנכבשה בידי הצבא וחיזבאללה, יוני 2013. רויטרס
פעילי חיזבאללה בסוריה/רויטרס

רשתות חדשות התומכות באסד הכחישו את הדיווחים כי הפצצות רוסיות פגעו במחנות ובכוחות המשטר. "השמועות שהופצו על ידי המורדים כי מטוסים רוסיים הפציצו עמדות של הצבא פשוט לא נכונות", נכתב בפוסט בעמוד הפייסבוק של אחת מהרשתות.

רוסיה החלה בתקיפות בשטח סוריה לפני כחודש, ובמהלכן היא מפציצה יעדים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וכן ריכוזים ומטרות של מורדים אחרים במשטר. לאחרונה דיווחו ארגון אופוזיציה הפועל ברמת הגולן הסורית וכן הארגון הסורי לזכויות אדם כי מטוסי קרב שזוהות כרוסיים תקפו במחוז דרעא ובמחוז קוניטרה שבדרום המדינה. הדיווחים לא אומתו על ידי מוסקבה או דמשק, אך מדובר בפעילות הדרומית ביותר של רוסיה בשטח סוריה מאז החל המבצע לפני חודש. כמו כן, הארגון הסורי לזכויות מסר אתמול כי כ-600 בני אדם, שליש מהם אזרחים, נהרגו עד כה בתקיפותיה של רוסיה בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully