וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה ברוסיה סביב מותו של החייל הראשון בסוריה

28.10.2015 / 23:00

משרד ההגנה דיווח כי ודים קוסטנקו תלה את עצמו בשל בעיות אישיות, אולם הוריו טוענים כי הוא היה מאושר. הם דורשים נתיחה נוספת של הגופה, שתיקבר היום. אמו: "לעולם לא אאמין לגרסה הזאת"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משרד ההגנה של רוסיה הודיע אתמול כי אחד מחייליו המוצבים בסוריה התאבד בתלייה בבסיס בלטקיה, אולם במשפחתו מטילים בכך ספק. מותו של ודים קוסטנקו הוא הראשון שאותו אישרו הרשויות במוסקבה מאז תחילת המבצע לפני חודש, למרות דיווחים אחרים שלפיהם נהרגו כמה חיילים מפגיעת פצצת מרגמה בבסיסם. הוריו של החייל בן ה-19 אמרו היום (רביעי) כי הם דורשים נתיחה נוספת של גופתו.

אלכסנדר וסבטלנה התראיינו לעיתון הרוסי "נוביה גזטה" וסיפרו כי בנם, שגופתו הוטסה לרוסיה אתמול, נשמע מאושר בשיחת טלפון שקיימו עמו ביום שבת האחרון – היום שבו מת בזמן שעבד בבסיס האווירי שברצועת החוף הסורית. משרד ההגנה טען כי הוא התאבד בשל בעיות אישיות עם בת זוגו.

"אני לעולם לא אאמין לגרסה הזאת", אמרה אתמול אמו. "דיברנו בכל יום בטלפון למשך חצי שעה. (בשבת) הוא היה מאושר, שמחץ הוא גם צחק", הוסיפה.

עוד בוואלה! NEWS:
ועידת פסגה: איראן תשתתף לראשונה בשיחות על המלחמה בסוריה
דיווח: רוסיה תקפה לראשונה יעדי המורדים בגולן הסורי
חשש בארה"ב: רוסיה תנתק את רשת האינטרנט העולמית בזמן עימות

גופתו של החייל הרוסי הראשון שנהרג בסוריה מוצאת בארון ממשאית בכפר הולדתו בדרום רוסיה, 27 באוקטובר 2015. רויטרס
הארון ובו גופתו של קוסטנקו בכפר הולדתו בדרום רוסיה, אתמול/רויטרס

העיתון דיווח היום כי גופתו של קוסטנקו הייתה במצב גרוע.
הוא ציטט את דודו של החייל, שייקבר היום, שטען כי אפו, לסתו וצווארו של אחיינו היו שבורים, שהחלק האחורי של ראשו היה מרוסק וכי הוא סבל מחתכים שהגיעו לבטנו התחתונה. סיבת המוות הרשמית היא חניקה. במקביל, התביעה הצבאית הודיעה כי הוא חוקרת את מותו וכי הממצאים הראשוניים מאששים את הטענה שהוא תלה את עצמו.

מותו של קוסטנקו דווח לראשונה על ידי "צוות מודיעין העימות", קבוצת בלוגרים שבעבר פעלו כדי לחשוף את נפילתם של אנשי צבא רוסים באוקראינה, שם מוסקבה הכחישה כי כוחותיה משתתפים בלחימה למרות הטענות של המערב. לפי שעה, התמיכה במבצע בקרב הציבור גבוהה – סקר אחד הצביע על 70% תמיכה בנשיא ולדימיר פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully