וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לקראת מתקפה נרחבת": רוסיה מפציצה את המורדים באזור הגולן

באופוזיציה דיווחו כי מטוסי קרב רוסיים תקפו לראשונה בדרעא שבדרום, אחרי שהשבוע דווח כי בוצעו הפצצות גם בקוניטרה. גורם סורי: "בקרוב מאוד צבא אסד יתקדם באזור". היום יתחדשו השיחות על המשבר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מטוסי קרב שזוהו כרוסיים תקפו הלילה לראשונה עמדות של המורדים במחוז דרעא שבדרום סוריה – כך דיווחו היום (חמישי) ארגון אופוזיציה הפועל באזור והארגון הסורי לזכויות אדם. דיווחים דומים נמסרו באתר הלבנוני "א-נשרה" ובסוכנות הידיעות האיראנית פארס. ביום שלישי דיווחה רשת סקיי ניוז בשפה הערבית כי כלי טיס רוסיים הפציצו יעדים של המורדים במחוז קוניטרה ברמת הגולן הסורי. הדיווחים הללו לא אומתו על ידי מוסקבה או דמשק, אך אם יאושרו, תהיה זאת הפעילות הדרומית ביותר של סוריה במדינה מאז החל המבצע לפני חודש.

בשאר א-זובי, שעומד בראש הלשכה הפוליטית של "צבא הירמוכ" הפועל באזור דרעא, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי המתקפות באזור תל חרה, שנמצאת כ-20 קילומטרים מרמת הגולן, "היו ככל הנראה רוסיות". לדבריו, חיל האוויר של בשאר אסד לא מבצע גיחות אוויריות בשעות הלילה.

בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה צוטט גורם סורי כי בקרוב מאוד תחל מתקפה נרחבת של המשטר בדרום המדינה, מה שיכול להסביר את המתקפה הרוסית באזור. לדבריו, "בקרוב מאוד" יתקדם צבא אסד יחד עם בעלי בריתו בכמה חזיתות בדרום המדינה, במשולש דרעא-קוניטרה-מחוז דמשק.

זהו יהיה המשכו של המבצע שיצא לדרך בפברואר האחרון במטרה לעצור את נתיבי האספקה של המורדים וליצירת מרחב מאובטח סביב דמשק. ואולם, המבצע לא צלח וההתקדמות של כוחות הביטחון הסוריים והמיליציות התומכות בהם הייתה מוגבלת.

לקריאה נוספת בנושא
תעלומה ברוסיה סביב מותו של החייל הראשון בסוריה
ועידת פסגה: איראן תשתתף לראשונה בשיחות על המלחמה בסוריה
דיווח: ארה"ב שוקלת לשלוח לוחמי יחידות עילית ללחימה בסוריה

כוחות של צבא אסד במתקפה במרכז סוריה, אוקטובר 2015. AP
כוחות של צבא אסד במתקפה במרכז המדינה/AP

במקביל, היום ייפגשו בווינה שרי החוץ של ארצות הברית, רוסיה, ערב הסעודית וטורקיה וידונו בפתרון המשבר המתמשך בסוריה. זאת כהקדמה לוועידה הנרחבת שתתקיים מחר בבירת אוסטריה, לראשונה בהשתתפותה של איראן. שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף יצטרף לנציגים מבריטניה, ממצרים, מצרפת, מגרמניה, מאיטליה, מלבנון ומהאיחוד האירופי במסגרת ניסיונה של הקהילה הבינלאומית לסיים את שפיכות הדמים. משרד החוץ בלונדון הודיע כי גם איחוד האמירויות הערביות, קטאר וירדן ישתתפו בשיחות מחר.

זאת תהיה הפעם הראשונה שכל השחקנים המרכזיים בסכסוך ישבו באותו החדר, אולם לא ברור אם נציגים מטעם המשטר בדמשק או מטעם האופוזיציה ישתתפו גם. הכללתה של טהראן – בעלת בריתו הקרובה של אסד – בשיחות מסמלת שינוי דרמטי אחרי שבעבר התנגדו לכך בריאד ובוושינגטון. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הביע ספק שהדיונים בסוף השבוע הקרוב יניבו הסכם באופן מידי, אך לדבריו זהו הסיכוי היחיד להשיג זאת בעתיד.

"על אף שלהתקדם בנושא סוריה לא יהיה קל – ולא באופן מידי – זאת ההזדמנות הטובה ביותר מבחינה פוליטית שהייתה לנו עד כה", אמר קרי לפני שהמריא לווינה. "האתגר שאנו עומדים בפניו בסוריה הוא למצוא מסלול ליציאה מהגיהינום", הוסיף. ארצות הברית טוענת כי רוסיה תוקפת יעדים של האופוזיציה המתונה לשלטונו של אסד, כדי לחזק את שלטונו. מנגד, הקרמלין טוען שהמבצע מתמקד בארגוני הטרור דוגמת "ארגון המדינה האיסלאמית" (דאעש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully