וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב שוקלת לשלוח לוחמי יחידות עילית ללחימה בסוריה

28.10.2015 / 8:34

גורמים אמריקניים מסרו כי וושינגטון בודקת כמה אפשרויות, כולל הצבת כוחות מיוחדים שיסייעו למורדים הנלחמים בדאעש. זאת במסגרת. "לא נהסס לפעול על הקרקע נגד דאעש", הבהיר שר ההגנה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר אמר אתמול (שלישי) כי ארצות הברית מוכנה להגביר את המאמצים במאבקה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). הפנטגון מנהל מערכה אווירית בסוריה ובעיראק נגד הארגון הסוני מאז השנה שעברה. כמו כן, גורמים אמריקניים מסרו אתמול כי וושינגטון שוקלת לשלוח מספר קטן של לוחמי עילית לסוריה ומסוקי תקיפה לעיראק.

"לא נהסס לתמוך בשותפינו או להוציא לפעול מבצעים על הקרקע נגד דאעש באופן ישיר", הדגיש אתמול שר ההגנה קרטר בשימוע בפני ועדת השירותים המזוינים של הסנאט. הוא התייחס למבצע המיוחד שניהלו יחידות אמריקניות לצד הכורדים בשבוע שעבר.

יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית, ג'וזף דאנפורד, אמר בדיון כי הוא ישקול להמליץ להציב כוחות אמריקניים נוספים לצד כוחות הביטחון של עיראק, אם המהלך ישפר את הסיכויים להביס את הארגון שכבש שטחים נרחבים במדינה ובסוריה השכנה. "אם תהיה לכך השפעה אסטרטגית או מבצעית, זאת תהיה מסגרת העבודה שלפיה נמליץ להוסיף כוחות נוספים לצד יחידות עיראקיות", אמר ולא פירט.

כוחות צבא סוריה בלטקיה, 10 באוקטובר 2015. AP
כוחות צבא אסד בלטקיה, החודש/AP

שני גורמים אמריקניים אמרו כי וושינגטון שוקל לשלוח מספר קטן של לוחמי עילית לסוריה ומסוקי תקיפה לעיראק. הגורמים הבהירו כי כל שליחת כוחות תהיה מוגבלת, כחלק מסירובו של הנשיא ברק אובמה לפתוח במלחמה כוללת חדשה במזרח התיכון. אחד הגורמים ציין כי בין האפשרויות שנשקלות היא שליחת יחידות אמריקניות מיוחדות לסוריה כדי לייעץ ללוחמי האופוזיציה ובעתיד כדי לקרוא לתקיפות אוויריות.

רעיונות אחרים שהוצעו כוללים שליחת מספר קטן של מסוקי אפאצ'י לעיראק ועמם צוותים אמריקניים שיתפעלו אותם, לצד חיזוק היכולות של כוחות הביטחון המקומיים. אחד הגורמים הבהיר כי האפשרויות נמצאות עדיין בשלב התיאורטי שלהן – כלומר, גם אם חלקן יאושרו בימים הקרובים, לצבא האמריקני יידרשו שבועות או חודשים כדי להוציא אותן לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully