וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס בסיני: "נשמעו קולות לא שגרתיים בקשר"

גורם מצרי המעורב בחקירת האסון מסר כי "אין הוכחה שהמטוס התפרק בעודו באוויר". זיהוי "גל חום" ברגעים שלפני ההתרסקות תומך בסברה כי מטען התפוצץ במטוס. הנשיא סיסי: "הצהרת דאעש שלפיה הפיל את המטוס - תעמולה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

"מהרגע שהמטוס נעלם נשמעו בקשר קולות לא שגרתיים שלא אופייניים לטיסה אזרחית" – כך מסר היום (שלישי) מקור מצרי המעורה בפרטי חקירת התרסקות המטוס בחצי האי סיני לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. לדבריו, מניתוח הקופסות השחורות עולה כי ארבע דקות לפני שהמטוס מדגם איירבוס A-321 ועליו 224 נוסעים ואנשי צוות נעלם מהמכ"ם, נערכה שיחה שגרתית בין הטייסים למגדל הפיקוח שבמהלכה לא דיווחו על תקלה כלשהי. עוד הסביר המקור כי "ההקלטה מעידה על כך שמצב החירום התפתח בפתאומיות וכי הטייסים לא הספיקו לשדר אות מצוקה".

ממשרד התעופה האזרחית של מצרים נמסר כי לא קיימות ראיות התומכות בטענה הרוסית, לפיה המטוס התפרק בעודו באוויר. דובר המשרד מוחמד רחמי אישר כי לא התקבל אות מצוקה לפני ההתרסקות, אולם הבהיר כי בחינת הקופסה השחורה "עשויה להיות תהליך ארוך. לא נוכל לדבר על התוצאות כל עוד החקירה נמשכת".

כמו כן, גורם אמריקני מסר לרשת CNN כי "גל חום" זוהה מטיסה 9268 על ידי לוויין צבאי, רגעים ספורים לפני ההתרסקות. גורמים אמריקניים הסבירו כי הגילוי תומך בסברה כי מטען חבלה התפוצץ על המטוס, אולם עשוי להיות מדובר גם בתקלה טכנית.

עוד בוואלה! NEWS:
פענוח הקופסה השחורה שנמצאה בסיני: "המטוס לא נפגע באוויר"
פצצה או תקלה טכנית? התרחישים האפשריים להתרסקות המטוס הרוסי
חקירת ההתרסקות בסיני: "המטוס הרוסי התפרק בעודו באוויר"

הקופסאות השחורות של המטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני במצרים, נובמבר 2011. רויטרס
הקופסאות השחורות של המטוס, שחולצו מזירת ההתרסקות/רויטרס

שלושה ימים אחרי האסון האווירי, טרם ידוע מה גרם להתרסקות המטוס שהיה בדרכו משארם א-שייח לסנט פטרסבורג. על אף שארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפלת המטוס, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי כינה את ההצהרות הללו "תעמולה". בריאיון לרשת BBC הבהיר כי מוקדם מדי לקבוע את הסיבה לתאונה.

"כשיש תעמולה שהמטוס התרסק בגלל דאעש, זאת דרך אחת לפגוע ביציבות ובביטחון של מצרים ובתדמיתה של מצרים", אמר הנשיא לפני ביקורו בבריטניה. "האמינו לי, המצב בסיני – במיוחד באזור המוגבל הזה – נמצא בשליטה מלאה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הריסות המטוס בסיני, נובמבר 2015. RT, רויטרס
אזור ההתרסקות בחצי האי סיני, אתמול/רויטרס, RT

גורמים רשמיים בממשל האמריקני אמרו הלילה לרשת NBC האמריקנית כי נתונים שהגיעו מלוויין מוכיחים כי המטוס הרוסי שהתרסק בשבת בצפון חצי האי סיני לא נפגע מטיל. גורם בכיר במשרד ההגנה אמר לרשת כי לוויין אמריקני איתר באמצעות אינפרא-אדום הבזק חום באזור ההתרסקות, באותו הזמן שבו דווח על נפילת המטוס. לדבריו, המודיעין האמריקני מעריך כי ייתכן שהיה פיצוץ במטוס עצמו, שאירע במכל הדלק או נגרם מפצצה.

אתמול טענה חברת התעופה הרוסית "קוגליימביה", ששינתה את שמה בשל התאונה ל"מטרוג'ט" - כי "כוח חיצוני" גרם להתרסקות ושללה את האפשרות שהמטוס התפרק בעודו באוויר. מנגד, ראש רשות התעופה הפדרלית של רוסיה, אלכסנדר נרדקו, אמר בריאיון בערוץ טלוויזיה רוסי כי מוקדם מדי להסיק מסקנות כאלו ש"אינן מבוססות על ראיות מוצקות".

(עדכון ראשון: 12:30)

אישה מניחה פרחים לזרכם של הרוגי המטוס שהתרסק בחצי האי סיני במשרדי החברה במוסקבה, 2 בנובמבר 2015. רויטרס
אישה מניחה פרחים לזכרם של ההרוגים במשרדי חברת המטוס שהתרסק במוסקבה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully