וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פענוח הקופסה השחורה שנמצאה בסיני: "המטוס לא נפגע באוויר"

נתוני הקופסה השחורה שוללים אפשרות של פגיעה חיצונית במטוס, אולם חברת התעופה הרוסית הבהירה: "ההתרסקות לא נבעה מתקלה טכנית". הקרמלין: "לא שוללים פעילות טרור". צפו בתיעוד זירת ההתרסקות. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

לאחר ניתוח ראשוני של הקופסה השחורה שנמצאה בזירת התרסקות המטוס הרוסי בסיני, מסרו היום (שני) גורמים בצוות החקירה המצרי כי נשללה האפשרות של פגיעה חיצונית במטוס "קוגלימביה" שהתרסק ביום שבת, בדרכו משארם א-שייח לסנט פטרסבורג, ועליו 224 נוסעים ואנשי צוות. עוד נמסר כי מהקופסה השחורה ניתן לקבוע בוודאות כי הטייס לא שלח קריאת מצוקה.

אולם במסיבת עיתונאים שכינסה היום חברת התעופה הרוסית "קוגלימביה", שבבעלותה המטוס שהתרסק בחצי האי סיני, נמסר כי "לא יכול להיות שמטוס האיירבאס התפרק בגלל תקלה טכנית או טעות אנוש". נציג החברה הוסיף כי לא נוצר כל קשר עם מגדלי הפיקוח בסביבה בנוגע לתקלה טכנית.

"ההסבר האפשרי היחיד הוא השפעה מכנית על כלי הטיס", אמר הסמנכ"ל לענייני תעופה של החברה, אלכסנד סמירנוב. לדבריו, "אין צירוף של כשל מערכות שיכול להוביל לכך שהמטוס התפרק באוויר". הוא ציין כי ירידת לחץ האוויר במטוס לא יכולה להוביל לבדה לאסון אווירי משום שבמקרה כזה צוות המטוס יכול להתמודד עם המצב ובמידת הצורך לנחות בנמל תעופה חלופי.

כמו כן, הבהירה החברה כי "לא היו כל מגבלות כספיות" לטיפול בתקלות טכניות במטוסיה. זאת לאחר חשיפה כי חלק מעובדי החברה לא קיבלו משכורות בחודשיים האחרונים. דובר החברה הבהיר כי שני המנועים של המטוס שהתרסק נבדקו במוסקבה ב-26 באוקטובר, ולא נמצאו בהם תקלות.

בקרמלין הבהירו היום כי "לא שוללים אפשרות של פעילות טרור". ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הצהיר כי הוא הפיל את המטוס בנקמה על המעורבות של מוסקבה במלחמה בסוריה, אולם ראש ממשלת מצרים שריף איסמעיל טען כי מומחי תעופה אישרו כי לא ייתכן ששלוחת הארגון בחצי האי הפילה מטוס בגובה של 9,450 מטר בהתבסס על כלי הנשק שידוע שיש בידיהם.

שר התחבורה הרוסי מקסים סוקולב טען אף הוא כי אין ראיות לכך שהמטוס היה על הכוונת של הארגון הקיצוני, שלא פרסם תמונות או תיעוד של האירוע כפי שהוא עושה לרוב. סרטון שהופץ בשמו ברשתות החברתיות ככל הנראה היה מזויף, מאחר שלא נשא את סימני ההיכר של הארגון.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת ההתרסקות בסיני: "המטוס הרוסי התפרק בעודו באוויר"
"זמן, בבקשה עמוד מלכת": מסריהם האחרונים של קורבנות המטוס הרוסי
מצרים: לא נשלחה קריאת מצוקה מהמטוס שהתרסק בסיני

הריסות המטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני, מצרים, 1 בנובמבר 2015. רויטרס
זירת ההתרסקות, אתמול/רויטרס
"לא יכול להיות שהמטוס התפרק בגלל תקלה טכנית או טעות אנוש"

בתום יום אבל לאומי שהתקיים אתמול ברוסיה, הלילה החלה העברת גופות ההרוגים מהתרסקות המטוס בחצי האי סיני לסנט פטרסבורג – יעדה המקורי של טיסת "קוגלימביה" משארם א-שייח. חלקם הגדול של 224 הנוסעים ואנשי הצוות הם אזרחים רוסים, ויועברו לקבורה בימים הקרובים, בתום תהליך זיהוי.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת הרוסיים, מטוס החירום הממשלתי הראשון הגיע לשדה התעופה פולקובו בשעות הבוקר המוקדמות, ועליו 144 מגופות ההרוגים. המטוס הבא יצא מקהיר הערב. במקביל, ממשיכים מאמצי החקירה לבירור נסיבות האסון האווירי. היום אמר נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי כי "יעברו עוד חודשים ארוכים עד שהחקירה תסתיים, ונדרשות בדיקות טכנולוגיות מתקדמות".

אתמול מסר גורם ברשות התעופה הרוסית כי על פי ההערכות, "המטוס התפרק בעודו באוויר". עם זאת, הבהיר ויקטור סורוצ'נקו, חבר בוועדת התעופה הממשלתית שביקר באזור שבו התרסק המטוס, כי מוקדם מדי להסיק מסקנות על התאונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הריסות המטוס בסיני, נובמבר 2015. RT, צילום מסך
חפצים אישיים בזירת ההתרסקות/צילום מסך, RT
הריסות המטוס בסיני, נובמבר 2015. RT, צילום מסך
הריסות המטוס בסיני, נובמבר 2015/צילום מסך, RT

צוות של רשת RT הרוסית פרסם הבוקר תיעוד ראשון של זירת ההתרסקות. הריסות המטוס וחפציהם האישיים של הנוסעים התפזרו על שטח של קרוב ל-20 קמ"ר. לצד חלקי המטוס השרופים, בתיעוד של RT נראים טלפונים סלולריים, תיקים ונעליים שהתפזרו בזירת ההתרסקות, בלב המדבר של סיני.

העברת גופות ההרוגים מהתרסקות המטוס בסיני לסנט פטרסבורג, נובמבר 2015. רויטרס
הגעת המטוס הראשון, הלילה בסנט פטרסבורג/רויטרס

(עדכון ראשון: 11:05)

העברת גופות ההרוגים מהתרסקות המטוס בסיני לסנט פטרסבורג, נובמבר 2015. רויטרס
העברת גופות ההרוגים מהתרסקות המטוס בסיני לסנט פטרסבורג, נובמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully