וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מהתחזקותה, אובמה מנסה לגבש חזית תקיפה נגד סין

נשיא ארה"ב נועד עם ראשי מדינות דרום-מזרח אסיה בכינוס מיוחד בקליפורניה, במטרה להפגין את מחויבותה של וושינגטון לפעול נגד ההגמוניה של ב'ייג'ינג באזור. "ליצור סדר אזורי חדש"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ועידת פסגה בהשתתפות נשיא ארצות הברית ומנהיגים מדרום-מזרח אסיה נפתחה הלילה (שני) בקליפורניה ובמהלכה ינסה ברק אובמה להגביר את השפעתה של וושינגטון באזור על חשבונה של סין. בכינוס, שיימשך יומיים בעיר הנופש רנצ'ו מיראז', יפעל אובמה לחיזוק הקשרים עם עשר מדינות שונות, בהן אינדונזיה, מלזיה, מיאנמר, לאוס ווייטנאם, בשיחות שיעסקו בנושאי מסחר ומלחמה בטרור.

עם זאת, כוחה הגובר של בייג'ינג צפוי להאפיל על יתר הנושאים. זאת בצל החשש מתביעותיה הטריטוריאליות בים סין הדרומי ובעקבות המאמצים של הבית הלבן להגיע עמה להבנות על תגובה משותפת לצעדים המתגרים האחרונים שנקטה קוריאה הצפונית.

אובמה, בדברי הפתיחה בוועידה, אמר כי המנהיגים יתמקדו ב"מטרה המשותפת ליצירת סדר אזורי", שלפיו כל המדינות נוהגות לפי אותם חוקים, כולל שמירה על חופש השיט. למדינות המשתתפות בפסגה, החברות ב"איגוד מדינות דרום-מזרח אסיה", יש תביעות טריטוריאליות מתחרות לאלו של בייג'ינג בים סין הדרומי, שם מקימה סין מסלולי המראה באיים מלאכותיים.

לקריאה נוספת בנושא
למרות האזהרות: ארה"ב שוב שייטה באזור המחלוקת עם סין
בסין מזהירים את נשיאת טייוואן: "מהלך לעצמאות יביא לסוף דרכה"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מברך מנהיגים ממדינות דרום-מזרח אסיה לקראת פתיחת ועידת פסגה בקליפורניה, 15 בפברואר 2016. רויטרס
אובמה ממתין למנהיגי מדינות דרום-מזרח אסיה, אתמול/רויטרס

סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי של אובמה, אמרה כי הממשל מצפה שסין תטיל סנקציות חדשות ו"משמעותיות" בעקבות הניסוי הגרעיני והשיגור של הטיל הלווייני שערכה פיונגיאנג לאחרונה. "סין היא שחקן חשוב באו"ם", הסבירה. "השיחות הללו מתקדמות. אני לא חושב שסין רוצה להצטייר בפני הקהילה הבינלאומית כמי שמגנה על קוריאה הצפונית לנוכח ההתנהגות השערורייתית האחרונה שלה".

פרט לסין, גם האיום מצדו של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) יעסיק את המנהיגים השונים, בין היתר בעקבות מתקפת הטרור באינדונזיה שהוציא לפועל הארגון בחודש שעבר. רייס הוסיפה כי אובמה צפוי להדגיש בפני באי הוועידה את חשיבותה של הדמוקרטיה וההגנה על זכויות אדם במדינותיהם. הכינוס לא צפוי להוביל להסכים, אלא לשמש יותר הוכחה למחויבותו של אובמה להוות משקל נגד לסין בדרום-מזרח אסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully