וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסין מזהירים את נשיאת טייוואן: "מהלך לעצמאות יביא לסוף דרכה"

17.1.2016 / 10:11

בבייג'ינג העבירו מסר חד לצאי אינג-וון, מנהיגת המפלגה הדמוקרטית שזכתה בבחירות באי, מפני צעדים שיערערו על היציבות באזור. "על טייפה לזנוח את אשליותיה לגבי עצמאות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בסין מזהירים את טייוואן מפני מהלכים לקידום עצמאותה בעקבות זכייתה של מנהיגת האופוזיציה צאי אינג-וון בבחירות לנשיאות ולפרלמנט. בתקשורת הממלכתית טענו אתמול (שבת) כי על טייפה לזנוח את "אשליותיה" לגבי עצמאותה וכי כל צעד כזה "ירעיל" את האווירה. המשרד בבייג'ינג האחראי על היחסים עם טייוואן הזהיר כי המשטר נחוש להגן על ריבונותה של המדינה, על אף המסר המרגיע של צאי, שהצהירה כי לא תנקוט צעדים קיצוניים ביחסים עם המעצמה השכנה.

בהשוואה לניצחונו הקודם של נציג מפלגת האופוזיציה הדמוקרטית בטייוואן, כלי התקשורת נקטו גישה פייסנית יותר כלפי הנשיאה הראשונה בתולדות האי. ואולם, סוכנות הידיעות הרשמית "שינחואה" הזהירה כי "אם לא יהיה שלום ויציבות במצרי טייוואן, השלטון החדש שם יגלה כי סבלם של האנשים הוא חסר תועלת כמו לנסות לדוג דגים מעץ". ה"גלובל טיימס", כתב עת משפיע המפורסם בידי מפלגת השלטון הקומוניסטית, פרסם מאמר מערכת שבו נכתב כי אם הממשל של צאי ינסה "לחצות את הקו האדום", הוא "יגיע לסוף הדרך".

לקריאה נוספת בנושא
מפלגת השלטון הפסידה: האישה שמפחידה את סין נבחרה לנשיאות טייוואן

נשיאת טייוואן הנבחרת צאי אינג-וונג בכנס ניצחון לאחר הבחירות, 16 בינואר 2016. רויטרס
העבירה מסר מרגיע. צאי אינג-וון, אתמול/רויטרס

צאי זכתה ב-56% מקולות הבוחרים וגברה על יריבה אריק צ'ו מהמפלגה הלאומנית הפרו-סינית, ששלטה באי תחת שרביטו של מא יינג-ג'יו מאז 2008. מפלגתה של צאי גרפה גם רוב גדול בפרלמנט, כשקיבלה 68 מושבים מתוך 113 בסך הכל. התוצאות הללו יעניקו לממשל החדש שלה מנדט גדול יותר למימוש מדיניות המפלגה.

מאז סוף מלחמת האזרחים במדינה ב-1949 וניצחון הקומוניסטים, מתקיימים שני ממשלים יריבים בבייג'ינג ובטייפה. סין הבהירה כי היא רואה באי חלק בלתי-נפרד ממנה וסוגיית עצמאותו היא נקודת מחלוקת עיקרית בינה למערב. הלילה הדגיש משרד החוץ בבייג'ינג כי "המתרחש בטייוואן הוא עניינה הפנימי של סין" וכי סין תתנגד לכל חתירה לעצמאות מצדה.

בבית הלבן בירכו את נשיאת טייוואן החדשה. "אנחנו מצפים לעבוד עם הנשיאה החדשה על מנת לחזק את מערכת היחסים הרשמית בין המדינות", נמסר בהודעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תומכי המפלגה הדמוקרטית בטייוואן חוגגים את הניצחון בבחירות, 16 בינואר 2016. רויטרס
תומכי המפלגה הדמוקרטית בטייוואן חוגגים את הזכייה בבחירת, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully