וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלום לא בוער: ישיבת הפרלמנט האוסטרי בוטלה כי "אין נושאים לדיון"

נציגי בית הנבחרים בווינה יזכו ביום חופש מפתיע בשבוע הבא לאחר שמפלגות הקואליציה החליטו לבטל את האסיפה בהתראה קצרה. באופוזיציה לא מרוצים מהעניין: "גם אם הם חושבים שאין במה לדון, עליהם לאפשר לנו להשמיע קולנו"

מבנה הפרלמנט בווינה, אוסטריה. AP
הפעם הראשונה שבה מבוטלת ישיבה בהתראה כה קצרה. הפרלמנט בווינה/AP

נציגי מפלגות הקואליציה בפרלמנט האוסטרי יהנו מיום חופשי לא צפוי ביום חמישי, זאת לאחר שביטלו את פגישת המליאה שהייתה אמורה להתקיים בשבוע הבא מאחר ש"אין שום עניין לדון בו". זוהי הפעם הראשונה שבה מבוטלת אסיפה בבית הנבחרים בווינה בהתראה כה קצרה, וההודעה על כך פורסמה באתר הפרלמנט. אבל כנראה שבאוסטריה, הנמצאת כעת במרכזן של מחלוקות מהותיות בנוגע לטיפול במשבר הפליטים הפוקד את אירופה, מרגישים שהנושאים העומדים על הפרק אינם בוערים מספיק לשם כינוס נבחרי העם.

נציג מפלגת "הירוקים" האוסטרית, דיטר ברוס, סיפר כי האסיפה בוטלה לאחר שנציגים מהמפלגה הסוציאל דמוקרטית (SPO) ומ"מפלגת העם" השמרנית, החברות שתיהן בקואליציה, הודיעו לסיעות האופוזיציה כי "אין מספיק נושאים אקטואליים להעלות לדיון". בריאיון לעיתון האוסטרי "קורייר" אמר ברוס כי הדבר "מאוד יוצא דופן", ומפלגתו קראה לקיום האסיפה מאחר שלטענתם יש מספיק נושאים חשובים שבהם ניתן לדון.

עוד ידיעות מהעולם:
סין אישרה: הצבנו "כלי נשק" על אי בים סין הדרומי
סקר בארה"ב: סנדרס לראשונה מוביל על קלינטון ברמה הארצית
מיליציה כורדית קיבלה אחריות לפיגוע בטורקיה: "נערוך מתקפות נוספות"

אולם המליאה בפרלמנט בווינה, אוסטריה. יואב ראובן, מערכת וואלה!
באופוזיציה מוכנים לוותר על יום החופש. אולם המליאה בפרלמנט האוסטרי/מערכת וואלה!, יואב ראובן

לדבריו של ברוס, על הפרלמנט הווינאי להחליט כיצד ליישם את הסכם האנרגיה והאקלים שהושג בוועידה האחרונה בנושא בפריז, כמו גם לדון בפרטים אחרונים ברפורמות חינוכיות במדינה. "גם אם מפלגות השלטון מרגישות שאין להן מה להציע לדיון, הן יכולות לפחות לאפשר לאופוזיציה להשמיע קול ולהביע את דאגותיה", אמר, תוך שהדגיש כי הישיבות בבית הנבחרים לעתים ננעלות כשהאופוזיציה מעוניינת להשמיע את דבריה.

השבוע עמדה החלטת הממשלה האוסטרית במרכזה של סערה באיחוד האירופי, כשהחליטה וינה ליישם תכנית חדשה להגבלת מספר מבקשי המקלט שיוכלו להתחיל בהליך קליטה במדינה מדי יום. על פי התכנית, נקבעה מכסה יומית של 80 בני אדם, ואף הוגבל מספר מבקשי המקלט שיוכל לחצות את אוסטריה למדינות אחרות ל-3,200 ביום בלבד. הסברה כעת היא שמדינות נוספות מאזור הבלקן ועד מערב אירופה עשויות ללכת בעקבות המדינה המרכז-אירופית הקטנה.

המהלך גרם לכעס באיחוד האירופי, שמקווה לחתום בתחילת מרץ על עסקה עם טורקיה לקליטת מבקשי מקלט, בתקווה להביא לסיום המשבר. בבריסל גינו את הצעדים שנקטה אוסטריה, כינו אותם "חד צדדיים" וטענו כי "אינם תואמים את חוקי האיחוד האירופי".

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully