וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליציה כורדית קיבלה אחריות לפיגוע בטורקיה: "נערוך מתקפות נוספות"

19.2.2016 / 19:04

יומיים לאחר המתקפה הקטלנית באנקרה, שבה נהרגו 28 בני אדם, הצהיר ארגון TAK, שאחראי לכמה מתקפות ברחבי המדינה, כי אדם מטעמו הוציא לפועל את הפיגוע. לפי ההודעה, הפעולה מגיעה כנקמה על מדיניות הנשיא ארדואן

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מיליציה כורדית בשם "נצי החופש של כורדיסטן" (TAK) קיבלה היום (שישי) אחריות לפיגוע הקטלני שאירע לפני יומיים בבירת טורקיה, אנקרה, ובו נהרגו 28 בני אדם – כך לפי הצהרה שפורסמה באתר הארגון. לפי ההודעה, המתקפה מגיעה כנקמה על מדיניותו של נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ועל המבצע שעורך הצבא הטורקי נגד המיליציה הכורדית בדרום-מזרח המדינה. כמו כן נמסר כי הארגון ימשיך להוציא אל הפועל מתקפות ברחיב טורקיה.

מהודעת הארגון עולה כי המחבל הוא צעיר בן 26 בעל אזרחות טורקית, שנולד בעיר ואן שבמזרח המדינה. זאת, בניגוד לדברים שאמר אתמול ראש הממשלה אחמט דאווטאולו, לפיהן האחראי לפיגוע הוא סאלח נג'אר, בן 24 מהעיירה הכורדית עמודה שבצפון סוריה. ראש הממשלה אף טען כי הפיגוע בוצע על ידי הזרוע הצבאית של המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) והמיליציה הכורדית בטורקיה (PKK).

עוד כתבות בנושא:
טורקיה: "הכורדים אחראים לפיגוע, מצפים לתמיכה במאבק נגדם"
28 הרוגים בפיגוע תופת בטורקיה; ארדואן: "נחריף המאבק בטרוריסטים"

פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016.. AP
ארגון כורדי לקח אחריות. הפיגוע באנקרה, שלשום/AP

הארגון TAK ביצע בעבר כמה מתקופת ברחבי טורקיה וכן בצפון עיראק. בעבר הארגון פעל בשיתוף פעולה עם ה-PKK, אך בדצמבר האחרון הוא ניתק את הקשרים עם המיליציה מפני שלטענתו היא "הומנית מדי". לאחרונה קיבל TAK אחריות על שיגור פצצות מרגמה לעבר שדה תעופה באיסטנבול, שאירע בדצמבר האחרון, מהם נהרג אדם אחד.

הפיגוע באנקרה אירע ברביעי האחרון בסמוך למעונות בבסיס צבאי באנקרה. על פי כלי תקשורת במדינה, לפחות 61 בני אדם נוספים נפצעו. מהדיווחים עולה כי מכונית תופת התפוצצה בסמוך לשני אוטובוסים שהסיעו אזרחים העובדים בבסיס והמתינו ברמזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ארדואן: "הפעולות הברוטליות של רוסיה בסוריה מסייעות לארגוני הטרור הכורדיים". רויטרס
תקף את ארה"ב על סיועה לכורדים. ארדואן/רויטרס

מוקדם יותר היום תקף הנשיא ארדואן את ארצות הברית, שלדבריו המחמשת את הכורדים בסוריה כדי שייאבקו נגד דאעש, וטען כי אותם כלי נשק מופנים נגד אזרחים. לדבריו, הוא ידון בנושא עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בהמשך היום. "אני אגיד לו – 'תראה כיצד הכורדים עושים שימוש בנשק שסיפקתם להם'", אמר ארדואן במסיבת עיתונאים באיסטנבול. "לפני חודשים בפגישותי עמו אמרתי לו כי שלושה משלוחי כלי נשק הגיעו לאזור - חצי מהם הגיעו בסופו של דבר לידי דאעש וחצי לידי ה-PYD. הם משתמשים בנשק זה נגד אזרחים".

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מארק טונר, הבהיר כי ארצות הברית לא סיפקה כלי נשק ל-YPG - הזרוע הצבאית של ה-PYD. "לא סיפקנו נשק מכל סוג שהוא ל-YPG ולא ראינו אף הוכחה לטענה לפיה המיליציה מבריחה נשק אמריקני ל-PKK", אמר טונר.

אתמול אמר דובר מחלקת המדינה האמריקנית כי ארצות הברית לא רואה ב-YPG כארגון טרור, וציין כי וושינגטון לא יכולה לאשר או להכחיש כי המיליציה עומדת מאחורי הפיגועים. בימים האחרונים החלה טורקיה להפגיז עמדות של המיליציה בצפון סוריה, וארצות הברית קראה לה לחדול מכך.

טורקיה: עשרות הרוגים ופצועים בפיצוץ מכונית תופת ליד בסיס צבאי בבירה. רויטרס
הפיגוע בטורקיה, שלשום/רויטרס

בתוך כך, המאבק בין הכורדים לצבא טורקיה נמשך במזרח המדינה. היום נהרגו שלושה חיילים של הצבא וארבעה נוספים נפצעו באורח קל בהתמוטטות בניין במחוז דיארבקיר שבדרום-מזרח המדינה - אזור שידע עימותים רבים בין המורדים הכורדים לכוחות הצבא הטורקי בחודשים האחרונים. הצבא לא דיווח על סיבת ההתמוטטות.

אתמול נהרגו שבעה חיילים של צבא טורקיה בסדרת פיצוצים שכוונו נגד שיירה צבאית בדרום-מזרח המדינה. המטענים, שככל הנראה נשתלו על ידי אנשי ה-PKK, פגעו בכוחות צבא באזור העיר דיארבקיר, בירת כורדיסטן הטורקית.

כוחות הצבא והמשטרה פועלים בחודשים האחרונים בדיארבקיר ובערים נוספות באזור נגד הארגונים הכורדיים.
לפי צבא טורקיה, יותר מ-200 חיילים ואנשי כוחות הביטחון נהרגו עד כה במחוז דיארבקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully