וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 הרוגים בפיגוע תופת בטורקיה; ארדואן: "נחריף המאבק בטרוריסטים"

מכונית תופת התפוצצה בסמוך לאוטובוסים שהסיעו אזרחים העובדים בבסיס צבאי במרכז אנקרה, כ-500 מטרים מבניין הפרלמנט. לפחות 61 בני אדם נפצעו. על פי דיווח, המחבל הוא פליט שהגיע מסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לפחות 28 בני אדם נהרגו בפיגוע טרור שהתרחש אמש (רביעי) בסמוך למעונות בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. על פי כלי תקשורת במדינה, לפחות 61 בני אדם נוספים נפצעו. מהדיווחים עולה כי מכונית תופת התפוצצה בסמוך לשני אוטובוסים שהסיעו אזרחים העובדים בבסיס והמתינו ברמזור. מהצבא הטורקי נמסר כי האירוע הוגדר פיגוע, אך אף גוף לא קיבל אחריות על המתקפה.

על פי גורם רשמי בגופי הביטחון הטורקיים, קיימות אינדיקציות כי המחתרת הכורדית (PKK) היא האחראית לפיגוע. לעומתם, אנשי צבא הפועלים בדרום-מזרח המדינה, במוקד העימות מול הכורדים, טענו כי לדעתם האחראיים לפיגוע עם פעילים איסלאמיסטיים מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

הבוקר דיווח העיתון הטורקי "יני ספאק" כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא האזרח הסורי סאלח נג'אר, שנכנס לטורקיה במסגרת גל הפליטים מסוריה. על פי הדיווח, הוא זוהה על ידי המשטרה בעזרת טביעות האצבעות שלו, שנלקחו עם כניסתו למדינה. למרות זאת, העיתון לא נקב בשם המקור למידע.

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן יפלוש לסוריה? "טורקיה משתגעת, תיפתח מלחמת עולם"
דיווח: רוסיה תעביר מחר את המשלוח הראשון של S-300 לאיראן
כשהכס הקדוש נפל – והתעצבן: צפו באפיפיור מתפרץ על מקסיקנים

פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016.. AP
עשן עולה ממוקד הפיצוץ באנקרה, הערב/AP

לאחר קבלת הדיווח על הפיגוע, ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו ביטל את יציאתו לבריסל שבבלגיה, שתוכננה לאתמול. כמו כן, הנשיא רג'פ טייפ ארדואן דחה את ביקורו הקרוב באזרבייג'ן.

לאחר הפיגוע הגיב ארדואן ואמר כי הלחימה מול מחבלים אינדיבידואלים המבצעים פעולות טרור כגון אלה, כמו גם הלחימה נגד הארגונים העומדים מאחוריהם, רק "תחריף ותיעשה נחושה יותר". "נמשיך להילחם נגד 'חיילי משחק' שמבצעים מתקפות מסוג אלה, אשר אין להם טיפת מוסר או גבולות אנושיים", אמר.

סגן ראש הממשלה ודובר הממשלה נעמן קורטולמוש אמר כי חלק מההרוגים הם חיילים וחלקם אזרחים. הפיגוע, לדבריו, התרחש בסמוך לצומת סואן בשעת העומס, כ-500 מטרים מבניין הפרלמנט. גם שר המשפטים של טורקיה, בקיר בוזדג, תיאר את המתקפה כ"מעשה טרור" ואמר, בדברים שנשא בפרלמנט, כי המכונית התפוצצה בחלק של הרחוב שבו חנו כלי רכב צבאיים משני עברי הכביש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פיצוץ בבסיס צבאי באנקרה, תורכיה. פברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
אנקרה, הערב/צילום מסך, טוויטר

"שמעתי פיצוץ גדול, היה הרבה עשן וריח חזק על אף שהיינו במרחק כמה רחובות", סיפר עד ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס. הוא הוסיף כי "יכולנו לשמוע באופן מיידי אמבולנסים וניידות משטרה שנסעו במהירות לאזור.

בחודש אוקטובר האחרון נהרגו לפחות 97 בני אדם ו-186 נוספים נפצעו בשני פיצוצים שאירעו מחוץ לתחנת הרכבת המרכזית באנקרה. הפיצוצים אירעו במהלך "צעדה למען השלום" שהובלה על ידי ארגונים כורדיים, במחאה על התקיפות של טורקיה נגד המיליציה הכורדית PKK.

(עדכון ראשון: 19:12)

פיצוץ בבסיס צבאי באנקרה, תורכיה. פברואר 2016. רויטרס
פיצוץ בבסיס צבאי באנקרה, תורכיה. פברואר 2016/רויטרס
פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016.. AP
פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016./AP
פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016.. AP
פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016./AP
פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016.. AP
פיגוע טרור בבסיס צבאי באנקרה, בירת טורקיה. 17 בפברואר 2016./AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully