וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה תעביר מחר את המשלוח הראשון של S-300 לאיראן

על פי הדיווח, שר ההגנה האיראני ישתתף מחר בטקס מיוחד לחוף הים הכספי, לרגל קבלת המשלוח הראשון של מערכת הנ"מ המתקדמת. עוד דווח על הסכם מתהווה לרכישת מטוסי קרב חדישים

ספק 500

רוסיה תעביר מחר (חמישי) לאיראן את המשלוח הראשון של מערכת ההגנה האווירית S-300 – כך מסר היום גורם איראני לרשת הרוסית "ספוטניק". לדברי הגורם, שר ההגנה של איראן חוסיין דהקאן ישתתף מחר בטקס מיוחד לרגל קבלת המשלוח הראשון של המערכת המתקדמת, בעיר אסטרחאן שבדרום רוסיה, לחוף הים הכספי.

שלשום מסר זמיר קבולוב, ראש מחלקת אסיה במשרד החוץ במוסקבה, כי העברת מערכת S-300 לאיראן תושלם "בהקדם האפשרי". החוזה למכירת מערכת S-300 בהיקף של כ-900 מיליון דולרים נחתם עוד בשנת 2007, אולם עוכב במשך כמה שנים בעיקר בשל הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על סחר ביטחוני עם הרשויות האיראניות. לאחר החתימה על הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, הנשיא ולדימיר פוטין חתם בחודש אפריל 2015 על צו המבטל את האיסור את אספקת המערכת לאיראן.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל המאמץ המשותף בסוריה: איראן "תשמח לרכוש" טילי S-400 מרוסיה
רוסיה פרסמה תיעוד נדיר מניסוי שיגור טיל S-300. צפו
איראן: "החלה העברת טילי נ"מ S-300", פוטין בביקור היסטורי

שר ההגנה האיראני, סוקר את הטילים החדשים של משמרות המהפכה, 5 במרץ 2014. AP
מעוניין לרכוש גם S-400. דהקאן/AP

במקביל, דווח ב"ספוטניק" על חוזה מתהווה בין מוסקבה לטהראן לרכישת מטוסי קרב מתקדמים מדגם "Su-30SM", שצפוי להיחתם בהמשך השנה. "איראן הביעה עניין ברכישת מטוסי הקרב, אולם עד כה הצדדים רק החלו בדיונים על הנושא", מסר גורם בכיר בשירות הפדרלי הרוסי לשיתוף פעולה צבאי-טכנולוגי.

אתמול נועד דהקאן במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עם סגן ראש הממשלה דמיטרי רוגוזין, עם שר ההגנה סרגיי שויגו ועם בכירים נוספים. בתחילת החודש, ביקר עלי אכבר ולאיתי, יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן, במוסקבה, ונפגש בין היתר עם פוטין ועם שויגו. כמו כן, במסגרת שיתוף הפעולה בין הצדדים, קבולוב מסר כי איראן מעוניינת לרכוש מרוסיה גם את מערכת S-400, הגרסה המשופרת של S-300.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מערכת טילים מסוג S-300. AP
טילי S-300 במצעד צבאי ברוסיה/AP
מערכת טילים מסוג S-300. AP
מערכת טילים מסוג S-300/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully