וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות לוחמי דאעש נהרגו במתקפה אווירית של ארה"ב בלוב

מהפנטגון נמסר כי התקיפה כוונה נגד לוחמים שתכננו מתקפות נגד ארצות הברית, ואירעה במחנה של "המדינה האיסלאמית" בעיר סבראתה שבמערב המדינה. אחד מיעדי התקיפה, שבה נהרגו כ-40 איש, הוא ככל הנראה מנהיג בארגון, אולם לא ידוע אם הוא בין ההרוגים

לוחמי דאעש בעיר סירת, שבלוב, 18 בפברואר 2015. טוויטר, צילום מסך
מהות המפגשים בחווה היו "בגדר תעלומה". לוחמי דאעש בלוב/צילום מסך, טוויטר

כ-40 בני אדם נהרגו היום (שישי) במתקפה אווירית של ארצות הברית על מחנה של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיר סבראתה שבמערב לוב. במתקפה על העיר שנמצאת בסמוך לגבול עם תוניסיה נהרגו בעיקר לוחמי הארגון, שרבים מהם מתוניסיה.

מהפנטגון נמסר כי התקיפה כוונה נגד כמה לוחמים שתכננו להוציא לפועל פיגועים בארצות הברית ולתקוף גורמים מערביים אחרים, בהובלת מנהיג בארגון, נוראדין שושן. "ביצענו את התקיפה הזו נגד שושן ונגד מחנה האימונים, לאחר שנודע לנו כי הוא ולוחמי דאעש שהיו במקום תכננו לתקוף את ארצות הברית וגורמים מערביים אחרים המעורבים בנעשה באזור", נמסר בהודעה מהפנטגון. סיבה נוספת למתקפה היא שני פיגועים שאירעו בתוניסיה בשנה האחרונה ושושן השתתף בתכנונם. גורמי מודיעין לא ידעו לומר אם הוא נהרג במתקפה או לא.

ג'מאל נאג'י זוביה, האחראי על הקשר עם התקשורת הזרה בטריפולי, אמר כי התקיפות היו ממוקדות ופגעו בחווה ליד סבראתה שבה שהו לוחמי הארגון. לדבריו, מהות המפגשים במקום וזהות הקבוצה היו "בגדר תעלומה לשכנים". הוא הוסיף כי רבים מהשכנים סברו כי הקבוצה מתאגדת במקום כדי לשמוע נאום של מנהיג דתי-מוסלמי.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
סקר בארה"ב: סנדרס לראשונה מוביל על קלינטון ברמה הארצית
רוסיה מזהירה את אסד: כיבוש סוריה מחדש יוביל ל"השלכות חמורות"
קוריאה הדרומית: חייל נידון למוות לאחר שרצח חמשת חבריו לפלוגה

זירת הפיגוע בעיירת הנופש בסוסה, תוניסיה. 26 ביוני 2015. רויטרס
38 אזרחים זרים נהרגו. זירת הפיגוע בעיירת הנופש סוסה בתוניסיה/רויטרס

בחודש יוני האחרון נהרגו 38 אזרחים זרים ועשרות נפצעו במתקפה על עיירת הנופש סוסה שבתוניסיה. המחבל סיף רזוגי, שפעל בהשראת דאעש, חוסל.

שלושה חודשים קודם לכן נהרגו 20 תיירים ואזרח מקומי במתקפה של חמושים על המוזיאון הלאומי של תוניסיה "ברדו" בסמוך לפרלמנט בבירה תוניס. החמושים לקחו גם כמה בני ערובה והתבצרו במקום. כוחות הביטחון כיתרו את המקום וחיסלו שני מחבלים בתום חילופי אש, שבמהלכם נהרג שוטר. כל השבויים שוחררו בשלום.

ארצות הברית הגבירה את מעורבותה באזור בלוב בחודשים האחרונים. בתחילת החודש מסר הבית הלבן כי הנשיא ברק אובמה ממשיך להתעדכן בהתפשטות דאעש בלוב וכי הם "לא יהססו לפעול נגד האיום, אם יהיה בכך צורך", כדבריו. "אם יש צורך בנקיטת פעולה חד-צדדית כדי להגן על העם האמריקני, הנשיא לא יהסס לעשות זאת", נמסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שוטרים מחוץ לפרלמנט בתוניסיה בעקבות מתקפת חמושים, 18 במרץ 2015. רויטרס
יותר מ-20 הרוגים. שוטרים מחוץ למוזיאון "ברדו" בתוניסיה בעת ההתקפה עליו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully