וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מזהירה את אסד: כיבוש סוריה מחדש יוביל ל"השלכות חמורות"

השגריר באו"ם התייחס לנאומו של הנשיא, שהבטיח להשתלט על כל שטחי המדינה, והבהיר כי על דמשק להתיישר לפי הקו של מוסקבה: "השקענו רבות בעימות הזה". ארה"ב ביקשה מרוסיה שלא לתקוף את כוחותיה בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שגריר רוסיה לאו"ם הזהיר היום (שישי) את נשיא סוריה בשאר אסד בשל הבטחתו לכבוש מחדש את כל שטחי המדינה. ויטלי צ'ורקין, שהתראיין לעיתון הרוסי "קומרסנט", השליט יעמוד בפני "השלכות חמורות" אם הוא לא יפעל לפי הקו של מוסקבה במסגרת התהליך הפוליטי שהיא מקדמת.

"רוסיה השקיעה רבות במשבר הזה. מבחינה פוליטית, מבחינה דיפלומטית ועכשיו גם מבחינה צבאית", הסביר השגריר את הביקורת הקשה כלפי בעל הברית הקרוב של הקרמלין, שהתייחס להבנות שהשיגה רוסיה בשבוע שעבר במינכן עם ארצות הברית ומדינות נוספות סביב הפסקת אש בסוריה. לכן, הוסיף צ'ורקין, "אנחנו רוצים שגם אסד יגיב לכך". הוא אמר עוד כי עמדתו של נשיא סוריה נוגדת "את המאמצים הדיפלומטיים שאותם רוסיה מפעילה".

המשבר בסוריה || סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
ארדואן יפלוש לסוריה? "טורקיה משתגעת, תיפתח מלחמת עולם"
רוסיה מכחישה כי תקפה בתי חולים בסוריה: אין הוכחות לכך
סוריה: יותר מ-20 הרוגים ועשרות פצועים בהפצצות בתי חולים

נשיא סוריה בשאר אסד בנאום בפני לשכת עורכי הדין בדמשק, 16 בפברואר 2016. סוכנות הידיעות הסורית SANA, רויטרס
קיבל תיאבון. נשיא סוריה אסד בנאום בפני לשכת עורכי הדין בדמשק, השבוע/רויטרס, סוכנות הידיעות הסורית SANA

"אם סוריה תפעל בהתאם להנהגה הרוסית למען פתרון הזה, אז יש לה סיכוי לצאת ממנו בדרך מכובדת", הבהיר. "אם בצורה כלשהי הם יסטו מהנתיב הזה - וזאת דעתי האישית - יכולה להיווצר סיטואציה קשה מאוד, כולל עבורה. אם היא תמשיך לפעול לפי הרעיון ששום הפסקת אש אינה נחוצה וכי עליה להילחם עד לניצחון, אז העימות יימשך זמן רב ומפחיד לדמיין זאת".

עם זאת, השגריר ציין כי הערותיו של נשיא סוריה בריאיון שהעניק לסוכנות הידיעות הצרפתית בשבוע שעבר נאמרו למען צרכים פוליטיים. "לא כדאי לתת חשיבות גדולה מדי להצהרה כזאת או אחרת ולהפוך אותן לדרמטיות", אמר. "עם כל הכבוד למה שאדם ברמתו אומר, עלינו לעקוב לבסוף אחרי מה שהוא עושה".

על ההבנות שהושגו במינכן בשבוע שעבר אמר צ'ורקין כי "אני מקווה שדמשק מבינה שזאת הזדמנות יוצאת דופן עבור סוריה אחרי חמש שנים של הרס מוחלט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פגישת שרי החוץ לפתרון המשבר בסוריה, מינכן, גרמניה, 11 בפברואר 2016. רויטרס
שרי החוץ של ארה"ב ושל רוסיה, קרי ולברוב, מודיעים על הבנות מינכן בשבוע שעבר/רויטרס

בינתיים, מפקד הכוחות האוויריים בפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית חשף אתמול כי וושינגטון העבירה למוסקבה את האזורים בסוריה שבהם פועלים כוחות אמריקניים מיוחדים וביקשה ממנה שלא לתקוף שם. מדובר בהרחבת התיאום בין הצבאות של שתי המעצמות, שעד כה הוגבל להפעלת מנגנון שנועד למנוע תקריות אוויריות ביניהן לאור העובדה שהן ארצות הברית והן רוסיה פועלות בשמי סוריה.

לדברי ליוטנט ג'נרל צ'ארלס בראון, שאמר את הדברים בתדרוך של הפנטגון, "אמרנו להם (לרוסים) שאלו אזורים כללים שבהם יש כוחות של הקואליציה, ששם אנחנו רוצים שהם לא יתקפו משום שזה יביא להסלמה במצב. זה בסך הכל נועד כדי לשמור על ביטחונם של כוחותינו באוויר ובמקרה הזה גם על הקרקע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully