וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מכחישה כי תקפה בתי חולים בסוריה: אין הוכחות לכך

דוברו של פוטין התייחס להפצצות הקטלניות שהביאו למותם של עשרות בני אדם ואמר כי יש להסתמך על הודעות רשמיות של המשטר בדמשק. טורקיה קוראת לפתיחת מבצע קרקעי: אין דרך אחרת לסיום המלחמה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רוסיה דחתה היום (שלישי) את הטענות ולפיהן מטוסיה הפציצו אתמול בית חולים בצפון סוריה בתקרית שעוררה תגובות זועמות ברחבי העולם. דימיטרי פסקוב, דובר של הנשיא ולדימיר פוטין, אמר לכתבים כי "מדובר במקרה נוסף" שבו אלו שמעלים טענות דומות נגד מוסקבה "לא מסוגלים לגבות אותן". לדבריו, עליהם להתבסס על הודעות רשמיות מטעם המשטר בדמשק.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי כלי טיס של רוסיה פגעו בבית החולים של ארגון "רופאים ללא גבולות" במחוז אידליב, הרסו אותו וגרמו למותם של תשעה בני אדם. לפי האו"ם, בשורת תקריות שאירעו אתמול ברחבי סוריה ובמהלכן נפגעו בתי חולים ובתי ספר, נהרגו 50 בני אדם. הן יוחסו לחיל האוויר של רוסיה ולחיל האוויר של הנשיא בשאר אסד.

לקריאה נוספת בנושא
ילדים משחקים בהוצאה להורג: מבט מבפנים על מעוז דאעש בסוריה
סוריה: יותר מ-20 הרוגים ועשרות פצועים בהפצצות בתי חולים

הרוגים ופצועים בהפצצה על בית חולים של ארגון "רופאים ללא גבולות" באידליב. רויטרס
עשן מיתמר מתקיפת בית החולים באידליב, אתמול/רויטרס

המצב ההומניטרי במדינה החמיר בשבועיים האחרונים בעקבות המתקפה הנרחבת של המשטר במחוז חאלב שבצפון המדינה. סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א והארגון הסורי לזכויות אדם דיווחו היום כי הכוחות הנאמנים לאסד השתלטו על שני כפרים נוספים בצפון המחוז שהיו בשליטת המורדים. כמו כן, קואליציית ארגונים המורכבת ברובה מהמיליציה הכורדית (YPG) השתלטה אמש על העיירה תל רפעת הסמוכה לגבול עם טורקיה והתקדמה גם היום באזור.

טורקיה, מצדה, המשיכה לתקוף היום עמדות של הכורדים בצפון סוריה, אחרי שאלו לא נענו לאזהרותיה שלא להתקדם לעבר עיירת הגבול אעזאז. גורם בכיר באנקרה צוטט היום בסוכנות הידיעות רויטרס בקריאתו לפתוח במבצע בסוריה בשיתוף פעולה עם מדינות הקואליציה שבהובלת ארצות הברית. לדבריו, לטורקיה אין כוונה לצאת למהלך קרקעי לבדה, אך הוא הדגיש כי לא ניתן לסיים את המלחמה בסוריה ללא מבצע שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully