וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים משחקים בהוצאה להורג: מבט מבפנים על מעוז דאעש בסוריה

פעילים מסיירים ברחובות א-רקה ומוודאים שאיש אינו מפר את חוקי האסלאם, דגל שחור מונף במוקדים שונים ומי שלא מצטרף לארגון מוצא את עצמו חסר עבודה וכסף. כך נראים החיים תחת חוקי "המדינה האסלאמית"

החיים במעוז ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), א-רקה שבצפון-מזרח סוריה, הפכו לקשים מנשוא מאז השתלט הארגון הקיצוני על העיר. סרטונים שהגיעו לידי רשת סקיי ניוז הבריטית מתוך העיר מתעדים את חיי היום-יום של תושבי העיר, שבה נאכפים בקשיחות חוקי האסלאם, והרעב והעוני שולט ברחובות. הסרטונים הגיעו לרשת מידי ארגון אופוזיציה שמנסה להתנגד בדרך היחידה שבה הוא יכול – תיעוד החיים הבלתי-נסבלים של תושבי העיר.

באחד הסרטונים ניתן לראות את ילדי א-רקה משחקים בהוצאה להורג: כמה ילדים קטנים כורעים על ברכיהם, וילד אחד עומד מאחוריהם ויורה בהם באקדח צעצוע. בסרטון נוסף, שפורסם ברשתות החברתיות בחודשים האחרונים, נראה ילד קטן שעורף את ראש בובת הדוב שלו.

"הילדים האלה הם דור שלם שאיבד את דרכו", אמר סרמד א-ג'ילאן, פעיל בארגון האופוזיציה שנקרא "רקה נשחטת באיטיות". "דאעש שוטף להם את המוח והם אף מבצעים פיגועי התאבדות של הארגון. הם מציבים אותם בחזית הקרבות ואם הם נהרגים הם נחשבים ככאלה שהגנו על דאעש".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
סוריה: יותר מ-20 הרוגים ועשרות פצועים בהפצצות בתי חולים
בצל המאמץ המשותף בסוריה: איראן "תשמח לרכוש" טילי S-400 מרוסיה
סעודיה במסר לרוסיה: מאמציכם להציל את משטרו של אסד ייכשלו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ילדים כורעים על בריכהם ומשחקים "בהוצאה להורג"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך א-רקה ישנם כ-17 פעילים שמתעדים את המצב הקשה. באחד הסרטונים ניתן לראות תור ארוך לקבלת מזון, וכן פטרול של דאעש המוודא כי החוקים נשמרים. בנוסף, התושבים מספרים כי הדגל המקומי הוחלף בדגל השחור של הארגון וגם הכנסייה הארמנית בעיר נצבעה בצבעי שחור-לבן. כמו כן נטען כי התושבים סובלים מרעב קבוע ואספקת האוכל הולכת ואוזלת.

עבד אל-עזיז אל-חמאזה, פעיל אופוזיציה מהעיר שנמלט לאירופה, סיפר כי אנשים רבים הפסיקו לעבוד, שכן רק אנשים המצטרפים לארגון מקבלים עבודה וכסף. הוא ציין כי תיעוד האירועים הוא סוג ההתנגדות היחיד האפשרי. "אי אפשר לעשות כלום נגד דאעש כי הם יוציאו אותנו להורג", הדגיש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשים ממתינים לקבלת מזון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל-חמאזה אף גינה את תקיפות צבא סוריה ורוסיה נגד דאעש בעיר, ואמר כי הן גורמות ליותר נזק מתועלת. "הרוסים והמשטר משקרים כשהם טוענים שהם תוקפים מטרות של דאעש. למעשה, הם פוגעים באזרחים", אמר. "ישנם בתי ספר רבים ובתי חולים שהופצצו במזרח א-רקה ובדיר א-זור".

לדבריו, המתקפות של המשטר ושל רוסיה חמורות הרבה יותר ממתקפות הקואליציה נגד דאעש, בהובלת ארצות הברית, שכן הם פוגעים באזורים נרחבים יותר ובבניינים ולא במטרות נקודתיות כמו הקואליציה - מה שמוביל לאבדות רבות יותר של אזרחים.

תושבי א-רקה בסוריה שבשליטת דאעש. Sky News, צילום מסך
ילדים ממתינים למזון בא-רקה/צילום מסך, Sky News

ביום שבת האחרון מסר גורם בצבא אסד כי הכוחות מתכננים להתקדם לעבר מחוז א-רקה, לאחר שהשתלטו על עמדות בגבול שבין המחוז הקרוי על שם העיר למחוז חמאת. "זוהי אינדיקציה למבצעים שיכוונו לא-רקה. ככלל, החזית של א-רקה פתוחה, החל מהכיוון של טבקה", אמר הגורם בהתייחס למיקומו של אחד מבסיסי חיל האוויר שעליו השתלט דאעש בשנת 2014.

בימים האחרונים הפכה סוריה למרכז השיח הציבורי בעולם, נוכח המבצע רחב ההיקף של הצבא הסורי בצפון המדינה ובאזורים נוספים, תוך סיוע אווירי רוסי. אתמול נהרגו כ-50 בני אדם בהפצצות באזור חאלב שבצפון סוריה שפגעו בבתי ספר, בתי חולים ובמרכז רפואי של ארגון "רופאים ללא גבולות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרוסים והמשטר משקרים כשהם טוענים שהם תוקפים מטרות של דאעש". בניין שהותקף בא-רקה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גשר שנפגע באחת המתקפות נגד דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully