וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג דאעש בקלטת חדשה: "היהודים התאספו בישראל, נילחם בהם"

ארגון "המדינה האיסלאמית" פרסם קלטת שמע המיוחסת למנהיג אבו בכר אל-בגדאדי, ובה הוא קורא למוסלמים לבצע פיגועים בישראל. בקלטת הראשונה שפרסם זה שבעה חודשים, אמר: "נפעל כדי להרוג יהודים. לא שכחנו את פלסטין"

צילום מסך

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם אתמול (שבת) קלטת שמע שמיוחסת למנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי, ובו קרא למוסלמים לפעול בישראל. "אללה גרם ליהודי העולם להתאסף בישראל, וכך קל לנו יותר להילחם בהם יחד", אמר. עוד הוסיף אל-בגדאדי כי "חובתו של כל מוסלמי לקיים את מצוות הג'יהאד". הקלטת, שכותרתה "חכו לנו, אנו מחכים לכם", פורסמה ברשתות החברתיות, ואמינותה אינה ודאית.

"הצלבנים והיהודים לא מעזים להגיע ולהילחם בלוחמי הקודש, כי הם יודעים שמה שמחכה להם זה תבוסה", הוסיף. "נפעל כדי להרוג יהודים ולשחרר את פלסטין. כן, פלסטין, שהיהודים חשבו ששכחנו אותה. נגיד ליהודים: לא שכחנו את פלסטין לרגע, ובעזרת אללה לא נשכח אותה".

עוד בוואלה! NEWS:
עיראק: עוזרו של מנהיג דאעש נפצע במתקפה אווירית בגבול סוריה
מנהיג דאעש אל-בגדאדי במכתב לגרושתו: השיבי את בתי
אחרי השמועות על פציעתו: פורסמה קלטת אודיו של מנהיג דאעש

"בקרוב, בעזרת אללה, תשמעו את לוחמי הקודש", קרא אל-בגדאדי. "אנחנו מתקרבים אליכם יותר ויותר בכל יום. פלסטין תהיה רק בית הקברות שלכם". עוד קרא: "המוסלמים יהרגו אתכם כשתתחבאו מאחורי עץ ואבן, ואתם יודעים זאת היטב". זאת, בהתייחסות לסיפור מהמסורת המוסלמית, לפיו האבנים והעצים שמאחוריהם התחבאו היהודים הלשינו עליהם ביום הדין.

אל-בגדאדי לא מתייחס בדבריו ל"הישגיו" המרכזיים של הארגון מהתקופה האחרונה - מתקפת הטרור המשולבת בפריז והפלת המטוס הרוסי בשמי סיני. מלבד איומים על ישראל, הוא מתייחס להתרחבות הארגון לאזורים נוספים, בהם סומליה, ומותח ביקורת חריפה על הקואליציה המוסלמית שהוקמה למאבק בארגונים איסלאמיסטיים. פרשנים רבים בכלי התקשורת המערביים טענו כי דבריו מעידים על הלחץ הגדול שבו הוא נמצא, ומהווים ניסיון להשיב את מעמדו שנפגע בחודשים האחרונים.

אתמול דווח על מותם של מאות לוחמי הארגון באזור העיר העיראקית רמאדי ועל כיבוש סכר אסטרטגי בסוריה מידי הארגון. ברשת "אל-ערביה", דווח כי כ-300 לוחמים נהרגו מירי של צבא עיראק בין הערים פלוג'ה וסמארה, באזור שממזרח לרמאדי. במקביל, בכיר כורדי בסוריה מסר כי המליציות הכורדיות, בגיבוי מטוסי צבא ארצות הברית, כבשו את סכר תישרין שבמחוז חאלב. לדבריו, "כיבוש הסכר יסייע לבודד את פעילי דאעש הנמצאים בצפון חאלב מאלו הנמצאים בעיר א-רקה".

מנהיג דאעש אבו-בכר אל-בגדאדי בתמונה מיולי 2014. AP
"הצלבנים והיהודים יודעים שמחכה להם תבוסה". אל-בגדאדי/AP

מדובר בקלטת הראשונה שמיוחסת לאל-בגדאדי מאז חודש מאי האחרון, אז פרסם קטע קול על רקע הדיווחים על פציעתו בעקבות תקיפה אמריקנית. בסרטון קורא אל-בגדאדי למוסלמים ברחבי העולם ל"שלב זרועות" ולהילחם בשם הארגון. עד כה לא נתקבל אישור מאף גורם כי אכן מדובר בקולו של אל-בגדאדי.

לפני כחודשיים, פרסום דאעש סרטון ובו הוא מתייחס לגל הטרור בישראל ולמתיחות סביב הר הבית ומסגד אל-אקצא. בסרטון קורא אחד מלוחמי הארגון להמשך ב"ג'יהאד נגד היהודים" בכל דרך אפשרית. "ערפו את ראשיהם של היהודים", אמר הלוחם. "הפחידו אותם עם מטעני חבלה, קרעו אותם לרסיסים".

בתחילת הסרטון, שבו מוצגים כמה מזירות הפיגועים שאירעו בשבועות האחרונים בירושלים, סוקר הארגון את ההיסטוריה של המסגד. בסרטון מסופר על המנהיג המוסלמי סלאח א-דין, שהביס את הצלבנים ששלטו על המסגד. בהמשך נטען כי היהודים כבשו את המקום וכי מנהיגי מדינות ערב לא עושים מספיק כדי לשחרר את "אדמת הקודש".

בתחילת חודש יולי פרסם הארגון סרטון ובו הציג איום ישיר על ישראל. במהלך הסרטון, שבתחילתו מופיעה הכתובת "מסר לאנשינו בירושלים" בערבית ובאנגלית, אמר אבו עזאם אל-רזאווי, אחד מהמפקדים הבכירים של הארגון בחאלב שבסוריה: "אנחנו נעקור את מדינת היהודים משורשיה".

בסרטון התייחס אל-רזאווי גם לחמאס, שפועל נגד דאעש ברצועת עזה. "נעקור את חמאס ואת כל הפלגים החילוניים", אמר. "אנו לוקחים אתכם בחשבון. חמאס וכל הפלגים החילוניים ייכנעו לרצוננו ובעזה תשלוט השריעה". הוא גינה את מעצרם והוצאתם להורג של פעילי דאעש ברצועה באותה תקופה וקרא לפעילים: "התאזרו בסבלנות, יגיע היום שבו אתם תרדפו אותם".

שגרירת ארצות הברית באו"ם סמנתה פאוור במהלך ועידת איפא"ק, 02 במרץ 2015. רויטרס
"אנחנו רוצים שכל אחת מ-193 המדינות החברות באו"ם תתרום את חלקה למאבק". סמנתה פאוור/רויטרס

נראה כי מעמדו של אל-בגדאדי ושל ארגונו מעורער לאחרונה, עם התגברות המאמצים הצבאיים הבינלאומיים נגד "המדינה האיסלאמית" וההישגים של הכוחות הנאבקים בהם בשטח. מוקדם יותר החודש, אימצה מועצת הביטחון של האו"ם פה אחד הצעה מקיפה לבלימת וייבוש מקורות המימון של הארגון. ההצעה, שהגישו במשותף ארצות הברית ורוסיה, מבוססת על החלטה דומה שהתקבלה בשנת 1999 והובילה לפגיעה במקורות המימון של ארגון אל-קאעדה.

על פי לשון ההצעה, תוקם ועדה מיוחדת של מועצת הביטחון של האו"ם, שתפקידה יהיה לעקוב ולפקח אחר מגעים מסחריים בין דאעש ושלוחות שונות שלה, לבין מדינות וגופים כלכליים. כל מי שיקיים מסחר ישיר או עקיף עם ארגון הטרור הרצחני, ימצא את עצמו תחת עיצומים של מועצת הביטחון. יש לציין כי מועצת הביטחון של האו"ם כבר אישרה הצעה דומה בפברואר האחרון, אולם אותה הצעה לא הייתה מקיפה ומפורטת מספיק, ולכן הוחלט לקדם את ההצעה הנוכחית.

שגרירת ארצות הברית באו"ם, סמנתה פאוור, הסבירה במאמר שפרסמה באתר של CNN כי "על מנת למצות את האפקטיביות שלנו במאבק הכלכלי נגד דאעש, אנו זקוקים להתגייסות של מדינות נוספות. אנחנו רוצים שכל אחת מ-193 המדינות החברות באו"ם תתרום את חלקה למאבק הזה". פאוור הסבירה כי מקורות המימון העיקריים של דאעש הם סחר בשוק השחור בנפט, סחר בלתי חוקי בעתיקות, הטלת מסים על התושבים שהוא שולט בהם, וגרוע מכל, סחר בנשים ונערות, במיוחד מקרב האוכלוסייה היזידית בצפון עיראק.

(עדכון ראשון: 17:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully