וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג דאעש אל-בגדאדי במכתב לגרושתו: השיבי את בתי

אשתו לשעבר של ראש הארגון הקיצוני, סג'א א-דלימי, שוחררה מהכלא בלבנון השבוע ועל פי דיווחים שונים היא קיבלה לידיה מכתב מגרושה, שבה הוא מבקש להחזיר לחזקתו את בתו האג'ר בת השבע. בלבנון טוענים כי בדיקות DNA מוכיחות כי האג'ר היא אכן בתו של אל-בגדאדי

מתוך יוטיוב

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג ארגון "המדינה האיסלאמית (דאעש), שלח מכתב לגרושתו סג'א א-דלימי, ששוחררה השבוע ממאסר בלבנון במסגרת עסקת חילופי שבויים עם ארגון ג'בהת א-נוסרה, ודרש לקבל את בתו בחזרה – כך אמרו היום (שבת) מקורות לבנוניים לעיתון "אל-קודס אל-ערבי". לאחר שחרורה נראתה א-דלימי אוחזת בידיה ילדה כבת שבע בשם האג'ר, וגורמים רשמיים בלבנון טוענים כי מבדיקות DNA עולה שהיא אכן בתו של אל-בגדאדי.

המקורות אמרו כי א-דלימי קיבלה מכתב מאדם המכונה "אבו האג'ר", ושם היא מכונה "אום האג'ר". המקורות לא פירטו על תוכן המכתב, אך טענו כי הוא נשלח במסגרת מאמצים של אנשים הקשורים לדאעש להשבת הילדה לאביה.

עוד כתבות מהעולם:
צרפת: "הדחת אסד אינה תנאי מקדים לשינוי פוליטי בסוריה"
לאחר הטבח בקליפורניה: ניו יורק טיימס מתגייס למאבק ב"מגפת הנשק"
אזרח ישראלי נעצר בטורקיה בחשד לסחר באיברים

האג'ר, בתו של מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי מגרושתו סדא א-דלימי. יו-טיוב, צילום מסך
האג'ר, בתו של אל-בגדאדי/צילום מסך, יו-טיוב

"כן, אני אשתו של אל-בגדאדי כמו שאמרו, אני גרושתו זה שבע שנים", אמרה א-דלימי לעיתונאים לאחר ביצוע העסקה. עם זאת, שאלת אמיתות הדברים עדיין לא ברורה. בשנה שעברה הודיע שר הפנים הלבנוני ניהאד אל-משנוק כי בדיקות DNA הראתה שהאג'ר היא אכן בתו של אל-בגדאדי. לדבריו, דגימות DNA שנלקחו מהילדה הושוו לדגימות מאל-בגדאדי, שנלקחו על ידי האמריקנים בעת שזה היה בחזקתם בעיראק.

על פי ידיעות שונות, א-דלימי היא אם לארבעה: התאומים אוסאמה ועמר מבעלה הראשון פלאח איסמאעיל, פעיל בארגון קיצוני שפעל בעיראק, שנהרג ב-2010. כמו כן היא אם לתינוק מבעל נוסף, פלסטיני בשם כמאל מוחמד חלף, וכן להאג'ר בת השבע מבעלה אל-בגדאדי, שלו הייתה נשואה לפני שהפך להיות מנהיג דאעש. סג'א היא בת למשפחה קיצונית ואביה ואחיה משתייכים לג'בהת א-נוסרה ולדאעש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
א-דלימי לאחר שחרורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצבו של אל-בגדאדי לא ידוע ועל פי דיווחים שונים הוא נותר נכה לאחר שנפגע בתקיפה אמריקנית בעיראק בתחילת השנה. במאי הפיץ דאעש קטע קול שבו נשמע לכאורה מנהיג הארגון, לאחר שלא נראה או נשמע בקולו חודשים. בסרטון קרא אל-בגדאדי למוסלמים ברחבי העולם ל"שלב זרועות" ולהילחם בשם הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully