וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השמועות על פציעתו: פורסמה קלטת אודיו של מנהיג דאעש

לנוכח הדיווחים על כך שנותר נכה אחרי תקיפה אמריקנית, שחרר הארגון קלטת שבו קורא אבו בכר אל-בגדאדי למוסלמים להגיע לעיראק ולסוריה. "התאחדו במלחמתכם בכול מקום", קרא. "מי שישתרך מאחור או יברח יכעיס את האל"

צלמים זמניים מורשים

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הפיץ אמש (חמישי) קטע קול שבו נשמע לכאורה מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי, שלא נראה או נשמע בקולו מזה חודשים. זאת על רקע הדיווחים על פציעתו בעקבות תקיפה אמריקנית. בסרטון קורא אל-בגדאדי למוסלמים ברחבי העולם ל"שלב זרועות" ולהילחם בשם הארגון. עד כה לא נתקבל אישור מאף גורם כי אכן מדובר בקולו של אל-בגדאדי.

"איש אינו חושב כי המלחמה שלנו היא מלחמה של הארגון לבדו. מדובר במלחמה של כל המוסלמים", אמר אל-בגדאדי והוסיף: "מדובר במלחמה של כל מוסלמי בכול מקום. דאעש הוא רק הגורם המוביל את המלחמה. התאחדו במלחמתכם בכול מקום - מדובר בחובה של המוסלמים". מנהיג דאעש הזהיר כי "מי שישתרך מאחור או יברח יכעיס את האל". אל-בגדאדי אף גינה בדבריו את צבאות מדינות ערב ואמר כי משימתם היחידה היא "שמירה על היהודים והנוצרים ודיכוי העמים המוסלמים".

עוד כתבות בנושא:
עיראק: מנהיג דאעש החדש נהרג בתקיפה אמריקנית
דאעש פרץ לבית כלא בעיראק, יותר מ-50 אסירים נהרגו
ארגון המזוהה עם דאעש הפציץ עמדה של חמאס ברצועה

הריסות מבנה בצנעא אחרי תקיפות חיל האוויר של סעודיה, מאי 2015. רויטרס
אל-בגדאדי התייחס לתקיפות של ערב הסעודית בתימן/רויטרס

בנוסף לכך, התייחס אל-בגדאדי לתקיפת כוחות הקואליצייה הערבית בהובלת ערב הסעודית נגד המורדים החות'ים בתימן, אשר החלה ב-26 במרץ, ככול הנראה על מנת להוכיח שהמקטע הוקלט בזמן האחרון. אל-בגדאדי נשמע מעביר ביקורת על משפחת המלוכה הסעודית ואומר כי שלטון משפחת סעוד קרוב לסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חוסל מנהיג דאעש בפועל. צילום מסך
התקיפה שבה נהרג, על פי הודעת משרד ההגנה העיראקי, סגנו של אל-בגדאדי/צילום מסך

בתחילת החודש, יותר מחודשיים לאחר שדווח כי נפגע בתקיפת חיל האוויר האמריקני בצפון עיראק, דיווח הגארדיאן הבריטי כי אל-בגדאדי נותר נכה כתוצאה מהתקיפה. לפי הדיווח, הטרוריסט הבכיר סובל מפגיעה בעמוד השדרה, והוא מטופל במקום מסתור על ידי שני רופאים אישיים שמגיעים אליו ממעוז הארגון שבמוסול, עיראק.

לפי הדיווח בגארדיאן, בשל נכותו של אל-בגדאדי הועבר השלטון לידי סגנו, אבו עלא אל-עפרי. אלא שאתמול דיווח משרד ההגנה של עיראק כי אל-עפרי נהרג בתקיפת מטוסי הקואליציה הבינלאומית. על פי ההודעה, המסתמכת על מידע שהגיע מגופי המודיעין העיראקיים, כוחות הקואליצייה תקפו מסגד שבו נפגש אל-עפרי עם בכירים נוספים בארגון בעיר תל עפר, במחוז נינוה שבצפון-מערב עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully