וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאם בת ה-13 נפצעה בקריית גת: "התקשרתי לאימא ואמרתי: 'דקרו אותי'"

הנערה, שמצבה בינוני, סיפרה כי כשהבחינה במחבל מיד חשדה בו וניסתה להימלט. "רצתי ואז הוא דקר אותי בגב", סיפרה. כדי לעצור את הדם השתמשה בצעיף. נורית מלכה, שנפצעה גם היא: "זה מפחיד. אתה לא יודע מאיפה מחבל יצא לך"

צילום: מאצ'י הוף, יותם רונן, זוהר גואטה; עריכה: גדי וינסטוק, קשת סידי

"ידעתי שצריך לשים בד כשיורד דם. לקחתי את הצעיף, שמתי על איפה שראיתי שיורד דם, והתקשרתי מהר למשטרה ולאימא שלי" - כך סיפרה היום (ראשון) ליאם יוטקו בת ה-13, שנפצעה אתמול באורח בינוני בפיגוע הדקירה בקריית גת, ממיטת בית החולים ברזילי שבאשקלון.

"הייתי בהליכה וראינו מישהו חשוד. התחלנו ללכת מהר ואז הוא התחיל לרדוף אחרינו. ניסיתי לרוץ ואז הוא דקר אותי בגב, ואז הסתובב ודקר בבטן וברגל", אמרה. "ידיד שלי שהיה איתי ראה שנפלתי, אז אמרתי לו להמשיך לרוץ - כי המחבל המשיך לרדוף אחריו אבל הפסיק באיזשהו שלב. ישר התיישבתי על הרצפה שלא ימשיך לנזול דם. מישהו נתן לי טלפון כי המכשיר שלי נכבה. התקשרתי ואמרתי לאימא: 'דקרו אותי, דקרו אותי', ואז נתתי לו בחזרה את הטלפון. לא בכיתי, לא הייתי בלחץ, ישבתי וחיכיתי לאמבולנס".

יוטקו הוסיפה כי כשראתה את המחבל לראשונה ישר חשדה בו. "הייתה לי תחושה שמשהו יקרה", הוסיפה וסיכמה: "תמיד הייתי רואה את הפיגועים בחדשות, עכשיו כשאני חלק מזה זה מוזר. לא ציפיתי שזה יקרה לי".

עוד בוואלה! NEWS:
בתום מצוד של חמש שעות: נתפס המחבל שפצע ארבעה בקריית גת
הסתתר מתחת לקרשים בחצר: כך נתפס המחבל מהפיגוע בקריית גת
"אני כבר דקרתי, כנסו בו": תיעוד תקיפת הבדואי שנחשד כמחבל בקריית גת

ליאם יוטקו, שנפצעה בפיגוע בקריית גת, מאושפזת בבית החולים ברזילי. נובמבר 2015. שי מכלוף
יוטקו בת ה-13 עם אמה, היום בבית החולים/שי מכלוף

"הייתי בדרך הביתה וראיתי שני נערים רצים וצועקים 'מחבל, מחבל', ואז הוא הפתיע אותי עם הסכין ודקר אותי בגב ובבטן", סיפרה נורית מלכה, שנפצעה גם היא בפיגוע בקריית גת. "פתחתי בריצה. פחדתי שהוא ימשיך לרדוף אחרי, כי זה היה ממש קרוב לבית שלי. אני צועקת לבעלי: 'תפתח את הדלת, מחבל דקר אותי'. בבית הזמינו אמבולנס ורק אחר כך התברר לי שהוא דקר עוד אנשים".

"זה מפחיד", הוסיפה, "אתה לא יודע מאיפה מחבל יצא לך. זה יכול להיות במכולת, זה יכול להיות בדרך לקופת חולים, למרכז העיר, לאן שלא תלך. בסופו של דבר הוא גם הסתתר מאוד קרוב לבית שלי, קרוב לכביש ששם זה קרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שרונה נגב, שנפצעה בפיגוע בקריית גת, בית החולים ברזילי. נובמבר 2015. מאצ'י הוף
"לא הצלחנו לישון, כולם מבוהלים". שרונה נגב, שנפצעה בפיגוע, היום בבית החולים/מאצ'י הוף

שרונה נגב, פצועה נוספת בפיגוע, סיפרה: "הייתי אצל ההורים, שמתי את הילדה אצל אימא שלי, התכוונו לצאת לסרט, ורצה לידי גברת שאני לא מכירה. שמעתי אותה צועקת, הלכתי לראות למה ואז אני רואה את המחבל רץ לכיווני וצועק 'אללה אכבר', עם מוט ביד. רצתי, צעקתי ואז הוא הכה בי בראש עם המוט. לא יודעת מתי הוא הספיק לדקור אותי. אחר כך ראיתי שיש עוד אנשים שנפגעו".

"אני לא מאמינה בכלל שאני בתוך זה. אני מקווה שאני אצא מזה. לא הצלחנו לישון, כולם מבוהלים", אמרה. "מזל שלא הייתי עם הילדה והעליתי אותה כבר לאמא שלי, אחרת אני לא יודעת מה היה קורה. לא חשבתי שדבר כזה יכול לקרות בשעה כזאת או עכשיו, בקריית גת. התמונה שלו מול העיניים שלי. זה מפחיד, פשוט מאוד מפחיד. אני לא מאמינה שאני בסרט הזה בכלל. אני מקווה שזה יפסיק ובאמת הם יבינו שאין טעם לכל הרציחות האלה".

נורית מלכה, שנפצעה בפיגוע בקריית גת, בית החולים ברזילי. נובמבר 2015. מאצ'י הוף
"צעקתי לבעלי: 'תפתח את הדלת, מחבל דקר אותי'". נורית מלכה, היום בבית החולים/מאצ'י הוף

"קשה לי. כולם היו סביבי אבל כשכולם הלכו בכיתי", הוסיפה. "איך אני אתמודד עם זה? זה מפחיד לצאת לרחוב, ואני באמת אמיצה. אני לא אחת שיושבת בבית, אבל אני לא יודעת אם אצליח עכשיו להסתובב בכלל. זה משהו שיישאר איתי. הלוואי שיהיה יהיה הפיגוע האחרון".

המחבל, מוחמד טרדה בן ה-18, תושב יתיר שבאזור חברון, דקר אתמול ארבעה בני אדם בכניסה לאצטדיון ברחוב דוד המלך בעיר. טרדה, ללא עבר ביטחוני, נתפס בחצר אחד הבתים בקריית גת בתום מצוד שארך כחמש שעות.

הפיגוע כמעט נגמר באסון נוסף, כשכמה עוברי אורח התנפלו על צעיר בדואי בחשד כי הוא המחבל. כוחות משטרה שהגיעו למקום אימתו כי אין לו כל קשר לאירוע ואף סייעו בפינויו לבית החולים ברזילי כשהוא דקור ופצוע באורח קל. במשטרה לא פתחו בחקירת התקיפה.

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully