וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה בקריית גת: ארבעה פצועים בינוני, בהם בת 13

21.11.2015 / 20:20

כוחות הביטחון עצרו 10 שב"חים במהלך הסריקות אחר הדוקר, כוחות ימ"מ הוקפצו לזירה והכניסות לעיר נחסמו. בין הנפגעים גבר בן 51 ושתי נשים בנות 56 ו-44. "המחבל רץ עם סכין מטבח גדולה, רדפנו אחריו עם אבנים"

דובר מד"א

ארבעה בני אדם נפצעו הערב (שבת) באורח בינוני בפיגוע דקירה בסמוך לכניסה לאצטדיון ברחוב דוד המלך בקריית גת. הפצועים, בן 51, בת 56, בת 44 ונערה בת 13, פונו לבית החולים ברזילי שבאשקלון על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א.

כוחות הביטחון עורכים סריקות אחרי הדוקר, כוחות ימ"מ הוקפצו למקום והכניסות לעיר נחסמו. במהלך הסריקות עוכבו כעשרה שוהים בלתי חוקיים שנתפסו בידי המשטרה, רובם באתרי בנייה סמוכים. מפקד מחוז הדרום, ניצב יורם הלוי, הגיע לזירת האירוע וקיים הערכת מצב בחפ"ק שהוקם בעיר, יחד עם מפקד מרחב לכיש ומפקדי הכוחות בשטח.

"מאות כוחות מיוחדים סורקים את העיר והוזנקו מסוקים לאוויר", מסר דובר מחוז דרום, סגן-ניצב דורון בנאמו. "מיפינו אתרי בנייה והשוטרים עוברים מבנה מבנה. עד כה לא נתפס הדוקר. יש עדי ראייה שטוענים כי ראו אותו. אנחנו קוראים לתושבי קריית גת לפקוח עיניים ולהתקשר למשטרה, אנחנו מעריכים שמדובר במפגע על רקע לאומני".

עוד בנושא:
לוחם מג"ב נפצע קל בפיגוע דריסה במזרח ירושלים, המחבל נמלט
אלפים בהלוויות הרוגי הפיגועים בגוש עציון ובת"א: "מי שהיה לא יהיה עוד"
לאחר הפיגועים: היתרי שהייה הוקפאו, פלסטינים יוגבלו בגוש עציון

פצועים מהאירוע החשוד כפיגוע דקירה בקריית גת מפונים לבית החולים ברזילי באשקלון. 21 בנובמבר 2015.. מד"א
פינוי הפצועים מהזירה/מד"א

הנוכחים במקום רדפו תחילה אחר ערבי שהיה באזור, אולם לא היה מעורב באירוע. משהבינו שהוא לא קשור לפיגוע הוא היה פצוע באורח קל. הפצוע פינה את עצמו עצמאית לבית החולים ברזילי.

נתנאל זוהר, עד ראייה שהיה במקום, סיפר כי המחבל נמלט לכיוון אתר בנייה. "חיכיתי לחברה שלי מחוץ לתחנת דלק ואז ראיתי אדם שמתמוטט אחרי שהמחבל דקר אותו", סיפר. "ראיתי את המחבל רץ עם סכין מטבח גדולה. התחלנו לרוץ אחריו, אני ועוד כמה אנשים, עם אבנים בידיים. אבל הוא הצליח לברוח לכיוון אתר בנייה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פצועים מהאירוע החשוד כפיגוע דקירה בקריית גת מפונים לבית החולים ברזילי באשקלון. 21 בנובמבר 2015.. מד"א
פצועים מהאירוע החשוד כפיגוע דקירה בקריית גת מפונים לבית החולים ברזילי באשקלון. 21 בנובמבר 2015./מד"א

אפרים ינקו, פרמדיק מד"א שהגיע לזירה סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי המולה. במרחק של כ-50 מטר אחד מהשני שכבו שלושה פצועים, גבר ושתי נשים. הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי דקירה בפלג גופם העליון. אנשים הובילו אלינו פצועה נוספת, נערה כבת 13, גם היא בהכרה ועם פצעי דקירה. העלנו אותם לאמבולנסים והענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, חבישה ומתן נוזלים, תוך פינויים לבית החולים כשהם מוגדרים במצב בינוני ויציב".

אייל חדד, תושב העיר, סיפר כי אחד ממכריו היה בזירת האירוע. "נסעתי עם האוטו שלי ופתאום ראיתי מכר שלי מהעיר פשוט מתמוטט, וראיתי שהוא עם דם", סיפר. "הבנתי ישר שמדובר בפיגוע דקירה. ראיתי את המחבל רץ מהזירה לעבר אזור הבנייה בעיר".

מכה שנייה לקריית גת בגל הטרור הנוכחי

מדובר בפעם השנייה שקריית גת נתונה למתקפה בגל הטרור האחרון. לפני כחודש וחצי, חייל נדקר באוטובוס על ידי מחבל ונפצע באורח קל. המחבל חטף את נשקו של החייל והתבצר במבנה סמוך, ולאחר מכל חוסל בידי כוח משטרה ממרחב לכיש שהגיע לזירת האירוע. החייל פונה אז לבית החולים ברזילי. על פי כלי תקשורת פלסטיניים, המחבל הוא אמג'ד חאתם אל-ג'ונדי בן 17 מיטא שליד חברון.

ביום חמישי נרצחו חמישה בני אדם בשני פיגועים בתל אביב ובגוש עציון. בתל אביב נרצחו יעקב דון וראובן אבירם, בני 49 ו-35, בפיגוע דקירה בבניין פנורמה שבדרום תל אביב. גבר כבן 50, נפצע באורח בינוני בפיגוע ופונה לקבלת טיפול בבית החולים איכילוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצועים פונו לבית החולים ברזילי. זירת האירוע, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחבל, גבר פלסטיני בן 36, אב לחמישה מהכפר דורא ליד חברון, שעבד במסעדת "סמרקנד" ליד אצטדיון הכדורגל בלומפילד שביפו, נתפס על ידי כוחות הביטחון. הוא נחקר תחילה בזירת האירוע על ידי כוחות שב"כ ולאחר מכן נלקח לחקירה במשטרת מחוז ת"א. בעלי המסעדה נלקחו גם הם לחקירה. במשך דקות ארוכות היה חשש לכך שבמקום נמצא מחבל נוסף שסייע לו. עובדי הבניין הונחו להסתגר בחדריהם, אך בתום סריקות נרחבות הוסר החשש להימצאות מחבל נוסף.

בגוש עציון נרצחו שלושה בני אדם בפיגוע ירי ליד אלון שבות כשמחבל ירה מרכב חולף לעבר מיניבוס תיירים. בפיגוע נורו למוות תלמיד ישיבה אמריקני בן 18 מבית שמש, מתנחל תושב גוש עציון כבן 50 ופלסטיני עובר אורח. המחבל, מוחמד עבד אל-באסאט אל-חרוב בן 24 מדיר סמאט שליד חברון, נפצע קל ונוטרל.

מתחקיר ראשוני של פיגוע הירי עולה כי לאחר שהמחבל ירה לעבר המכונית הראשונה, המשיך בנסיעה וירה לעבר כלי רכב אחרים. לבסוף הוא התנגש במכונית ונורה על ידי כוחות הביטחון.

(עדכון ראשון: 18:39)

חיפושים אחר מחבל שדקר ארבעה בני אדם בקריית גת. 21 בנובמבר 2015.. חטיבת דובר המשטרה,
חיפושים אחר הדוקר באתר בנייה בעיר/חטיבת דובר המשטרה
חיפושים אחר מחבל שדקר ארבעה בני אדם בקריית גת. 21 בנובמבר 2015.. חטיבת דובר המשטרה,
חיפושים אחר מחבל שדקר ארבעה בני אדם בקריית גת. 21 בנובמבר 2015./חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully