וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מצוד של חמש שעות: נתפס המחבל שפצע ארבעה בקריית גת

22.11.2015 / 9:15

אחרי סריקות נרחבות של כוחות הביטחון נתפס שב"ח בן 16 מאזור חברון בחצר בית. בעל הבית התעורר משנתו ומצא עשרות לוחמי יס"מ בביתו: "המחבל היה נשאר כאן, אם הם לא היו עיקשים"

צילום: יותם רונן, בני בן סימון, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק

כחמש שעות לאחר פיגוע הדקירה אמש (שבת) בקריית גת, שבו נפצעו ארבעה בני אדם באורח בינוני, נתפס המחבל בחצר אחד הבתים בעיר. עמי לחיאני, שמתגורר בבית שבו נתפס, סיפר כיצד התעורר משנתו ומצא עשרות לוחמי יס"מ תרים אחר המחבל. "אחי מתקשר אלי, ואני תוך כדי שינה, ואומר לי 'יש בלגן בכל האזור שלך, מחפשים שמה'". בשלב זה שמע לחיאני רעשים מהקומה התחתונה וחשב כי מדובר בפורץ. "אני אומר לו, 'רגע, רגע, מנסים לפרוץ לי לבית'. אני שומע זכוכיות נשברות, אני מניח את הטלפון פתוח ויורד למטה, צועק 'מי זה'?, אבל אף אחד לא שומע אותי, חשבתי שאני צועק כמו ברמקול, אבל אף אחד לא שומע אותי".

לחיאני עשה את דרכו למטה ומצא עשרות אנשי ביטחון. "היו פה מלמעלה ועד למטה אולי 30-50 אנשי יס"מ מחפשים בפנים. אני יורד עד למטה, וצועק ואז הם תופסים אותי ואומרים 'עצור', אמרתי להם, 'אני בעל הבית'".

מקום תפיסת המחבל שביצע פיגוע דקירה בקריית גת. 21 בנובמבר 2015.. יותם רונן
חצר הבית שבה נתפס המחבל, אמש/יותם רונן

לחיאני הצביע על הקיר שמאחוריו הסתתר המחבל. "הוא לא היה בתוך הבית, אלא מאחורי הקיר הזה", אמר, והוסיף כי "אז הם לקחו אותי, הורידו אותי לכאן, סרקו את כל הבית". לתחושתו, "המחבל היה נשאר כאן, אם הם לא היו עיקשים. החבר'ה האלה היו מאוד עקשנים, מאוד מאוד עקשנים, והם ידעו שהוא כאן כנראה באיזושהי צורה ובאו לחפש אותו".

"תפסנו את המחבל לאחר סריקות עם הסכין, אמר מפקד מחוז הדרום ניצב יורם הלוי. "ידענו שהוא באזור. הוא הסתייע בשניים מחבריו שהם שב"חים מאזור חברון. הערכנו שלא יצא מהעיר. כבר בשלב הראשוני, אלו שסייעו לו הודו". כאמור, במסגרת החיפושים הוקפצו כוחות ימ"מ, מסוקים, נסגרו הכניסות לעיר ונעצרו עשרה שוהים בלתי חוקיים. החשוד, בן 16 ומתגורר באזור חברון אמר לכוחות הביטחון כי הוא "רק פועל".

כמו כן, הלימודים היום בעיר יתקיימו כסדרם. זאת, לאחר שהעירייה הודיעה כי ייתכן שיבוטלו אם לא ייתפס המחבל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פצועים מהאירוע החשוד כפיגוע דקירה בקריית גת מפונים לבית החולים ברזילי באשקלון. 21 בנובמבר 2015.. מד"א
פינוי פצועים מן הזירה, אמש/מד"א

הפיגוע אירע בסמוך לכניסה לאצטדיון ברחוב דוד המלך בעיר. הפצועים, בן 51, בת 56, בת 44 ונערה בת 13, פונו לבית החולים ברזילי שבאשקלון על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א.

הנוכחים במקום רדפו תחילה אחר בדואי שהיה באזור, אולם לא היה מעורב באירוע. משהבינו שהוא לא קשור לפיגוע הוא היה פצוע באורח קל. הפצוע, תושב שגב שלום, פונה על ידי כוחות המשטרה לבית החולים ברזילי לאחר שפגעו בו עם לום. במשטרה לא מחפשים אחר חשודים במעשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתנאל זוהר, עד ראייה שהיה במקום, סיפר כי המחבל נמלט לכיוון אתר בנייה. "חיכיתי לחברה שלי מחוץ לתחנת דלק ואז ראיתי אדם שמתמוטט אחרי שהמחבל דקר אותו", סיפר. "ראיתי את המחבל רץ עם סכין מטבח גדולה. התחלנו לרוץ אחריו, אני ועוד כמה אנשים, עם אבנים בידיים. אבל הוא הצליח לברוח לכיוון אתר בנייה".

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully