וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתתר מתחת לקרשים בחצר: כך נתפס המחבל מהפיגוע בקריית גת

מוחמד טרדה, פלסטיני בן 18 מאזור תפוח, הסתתר בחצר בית בעיר. עשרות אנשי משטרה ושב"כ, בסיוע כלבים ואמצעים טכנולוגיים, איתרו אותו עם סכין. לדברי מפקד המחוז, שני שב"חים סייעו לו. ההורים בקריית גת: "מזל שזה לא היה ביום לימודים, אנחנו מפחדים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

בתום מצוד שנמשך חמש שעות נתפס אמש (שבת) מוחמד טרדה, פלסטיני בן 18 מאזור תפוח, ללא רקע ביטחוני קודם, בחשד שדקר ארבעה בני אדם בפיגוע הדקירה אתמול בקריית גת. זאת לאחר שהמשטרה ושב"כ פתחו חמ"ל בעיר ואיתרו את מקום מסתורו על ידי אמצעים טכנולוגיים.

לפי המשטרה, המחבל נכנס לחצר, הסתתר מתחת לקרשים וברשותו סכין. כלבים שסייעו בחיפושים הבחינו בו, אך כשנתפס טען כי הוא פועל. לטענת מפקד מחוז הדרום, ניצב יורם הלוי, שני פועלי בניין פלסטינים ללא היתר סייעו למחבל.

על אף האבטחה באזור, ההורים בעיר חוששים לשלוח את ילדיהם לבית הספר גם ביום שאחרי הפיגוע. המשטרה פרסה מחסומים מחוץ לעיר. "זה פשוט לא להאמין שמחבל הגיע לתוך בית בשכונה, כולם מפחדים פה בקריית גת, יש עשרות שוהים בלתי חוקיים בעיר, זה מפחיד את התושבים", אמרה עליזה, תושבת השכונה שבה נתפס המחבל.

לקריאה נוספת:
לוחם מג"ב נפצע קל בפיגוע דריסה במזרח ירושלים, המחבל נמלט
אלפים בהלוויות הרוגי הפיגועים בגוש עציון ובת"א: "מי שהיה לא יהיה עוד"
לאחר הפיגועים: היתרי שהייה הוקפאו, פלסטינים יוגבלו בגוש עציון

מקום תפיסת המחבל שביצע פיגוע דקירה בקריית גת. 21 בנובמבר 2015.. יותם רונן
חצר הבית שבו נתפס המחבל, אמש/יותם רונן

גם בכניסה לגני הילדים היה חשש גדול של ההורים. "בטח שישנו פחד, עכשיו אנחנו מבינים שזה יכול לקרות בכל מקום. תאר לך שהוא היה נכנס לגן ילדים וזה היה בבוקר ולא בשבת. אנחנו מפחדים", אמר אחד ההורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עשרות לוחמי יס"מ פשטו על הבית

לבסוף נעצר טרדה נעצר בחצר בית של אחד מתושבי העיר. "אחי מתקשר אלי, ואני תוך כדי שינה, ואומר לי 'יש בלגן בכל האזור שלך, מחפשים שמה. אני אומר לו, 'רגע, רגע, מנסים לפרוץ לי לבית'", מסביר עמי לחיאני, שמתגורר בבית שבו נתפס הפלסטיני. הוא התעורר משנתו לאחר ששמע את עשרות לוחמי יס"מ מחפשים אחר המחבל. "אני שומע זכוכיות נשברות, אני מניח את הטלפון פתוח ויורד למטה, צועק 'מי זה?', אבל אף אחד לא שומע אותי, חשבתי שאני צועק כמו ברמקול, אבל אף אחד לא שומע אותי".

לחיאני עשה את דרכו למטה ומצא עשרות אנשי ביטחון. "היו פה מלמעלה ועד למטה אולי 50-30 אנשי יס"מ מחפשים בפנים. אני יורד עד למטה וצועק, ואז הם תופסים אותי ואומרים 'עצור', אמרתי להם, 'אני בעל הבית'", תיאר.

חיפושים אחר מחבל שדקר ארבעה בני אדם בקריית גת. 21 בנובמבר 2015.. חטיבת דובר המשטרה,
עשרות אנשי ביטחון חיפשו אחרי המחבל במשך שעות. קריית גת, אמש/חטיבת דובר המשטרה

הלילה חל שיפור במצבם של חמשת הפצועים בפיגוע, כולם באורח בינוני, שאושפזו בבית החולים ברזילי שבאשקלון. אישה בת 58 שנדקרה בבטנה ובמותנה נותחה, גבר בן 51 שנדקר בחזה וסבל מדימום ופציעה בכבד, בת 44 שסבלה מפצע דקירה שטחי בחזה ומחבלת ראש וילדה בת 12 שנדקרה בחזה וסבלה מפצע דקירה קל בכבד. הגבר הבדואי בן ה-43 משגב שלום, שעוברי אורח חשדו בו כמחבל והכו אותו נמרצות, סובל מפצעי דקירה שטחיים בגבו וברגליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully