וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מד"א על נטישת הפצועים בפיגוע: "הסהר האדום השתתף בפעילות טרור"

דב גיל-הר

17.11.2015 / 0:45

אלי בין פנה לצלב האדום בדרישה לחקור את התנהגות הסהר האדום לאחר פיגוע הירי בעתניאל. "הם נטשו את הפצועים, ראו אותם מדממים למוות ואפילו לא הזעיקו אותנו", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

מד"א, משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה פנו שלשום (ראשון) לצלב האדום, שממונה על הסהר האדום, בדרישה לחקור את הארגון לאחר פיגוע הירי בעתניאל ביום שישי האחרון. מתחקיר שביצע מד"א ומהקלטת שיחתו של דביר ליטמן, בן המשפחה שהיה מעורב בפיגוע, עולה כי אמבולנס של הסהר האדום היה הראשון שהגיע לזירה, אך אנשיו לא טיפלו באב יעקב ובבן נתנאל ליטמן, שנרצחו והובאו במוצאי שבת למנוחות, וגם לא הזעיקו עזרה.

מנכ"ל הארגון אלי בין אמר כי מדובר בהתנהגות בזויה. "הם הפרו שבועה של בן אנוש, לא רק של איש רפואה", תקף בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "אנשיהם היו הראשונים להגיע לזירה, הם היו שם מספיק זמן, ראו את הפצועים מדממים למוות ולא טיפלו וגם לא דיווחו לנו, רק חיכו לאמבולנסים שלנו. הם נטשו את הפצועים, זה ממש להשתתף בפעולת הטרור".

לקריאה נוספת:
חמאס בירך על הפיגוע ליד עתניאל; נתניהו: "נגיע למרצחים השפלים"
האב ובנו שנרצחו בפיגוע היו בדרך לשבת חתן: "שמחה וכאב מתערבבים"
"כל הרצפה התמלאה בדם": משפחת ליטמן משחזרת את פיגוע הירי
המחבל מעתניאל הוסגר על ידי אביו שחשש שביתו יהרס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעקב ונתניאל ליטמן, שנרצחו בפיגוע הירי, על רקע מכוניתם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי בין, בין הסהר האדום ומד"א יש שיתוף פעולה וקשרי עבודה לאורך השנים, שניהם חברים בארגון הצלב האדום, ולכן התנהגות אנשי הארגון מקוממת. "אנחנו תמיד מטפלים בפצועים פלסטינים, גם הם טיפלו בעבר בפצועים ישראלים, אבל הפעם הם לא עשו דבר. הנטישה שלהם היא קו אדום שהיא אפשר להשלים איתו", הוסיף.

בין שיבח את התמודדותו של דביר, שדיווח למד"א על הפיגוע. "הוא ילד גיבור, אני לא מתפלא שאחיו היה מתנדב מד"א. הוא ילד מדהים, שכפי שניתן לשמוע בהקלטה, ניהל את כל האירוע. הוא הדריך את כוחות מד"א כדי שנדע מה קורה בשטח ותוך כדי השיחה אתו כבר שוגרו הכוחות".

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully