וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסרבים להבין": האב ובנו שנרצחו ליד עתניאל הובאו למנוחות

15.11.2015 / 0:11

מאות השתתפו בהלוויית יעקב ונתנאל ליטמן בהר המנוחות בירושלים. בן נוסף שהיה במכונית בזמן הפיגוע ספד לאחיו: "הספקת לשאול אם כולם חיים. מי יעזור לי עכשיו?". הרב דב ליאור על הפיגועים בפריז: "מגיע לרשעים באירופה"

צילום: הצלה יו"ש, דניאל אליאור, באדיבות ערוץ 10 עריכה: מתן חדד

מאות קרובי משפחה וחברים ליוו אמש (שבת) בדרכם האחרונה את את יעקב ונתנאל ליטמן מקריית ארבע שנרצחו ביום שישי בפיגוע הירי בסמוך להתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. בהלוויית האב ובנו בהר המנוחות בירושלים השתתפו גם ראש העיר ניר ברקת, נשיא המדינה ראובן ריבלין והרב הראשי דוד לאו.

בעת שספד לאב ולבן קראו לעבר ריבלין מקהל המשתתפים: "מסייע לטרור", "תפסיק לסייע לאויבים". לפני שפונה מהמקום תחת אבטחה כבדה, הספיק לשאת הספד קצר: "אנו מסרבים להבין", אמר. "נתנאל, רצית ללמוד רפואה, להמשיך להציל חיים כפי שעשית במד"א. הר חברון ערש ההתיישבות היהודית גבה רבים וטובים מבנינו אך אין בכך להחליש אותנו. אינני מבדיל בין טרור לטרור, מראות המוות בפריז ובחברון, בירושלים ובניו יורק. עלינו להיאבק מאבק מר מול הרוצחים בדם קר. לא נחיה על חרבנו, נחיה עם חרבנו ונוביל את המאבק בטרור בעולם".

מיכאל ריגלר, אביה של אם המשפחה, ספד: "איזו משפחה נפלאה, ובן לילה הילדים הפכו להיות יתומים. ריבונו של עולם, יש לנו הרבה שאלות אבל כל התשובות אצלך. זו פעם שנייה שהמוות פוקד את משפחתנו המורחבת. לפני 13 שנה מחבל רצח את קלנר באלון מורה, ועכשיו במשפחתה של הבת הצעירה. ריבונו של עולם, מה חטאנו?.

לקריאה נוספת:
הנער שנפצע בשיחה למד"א: "ירו עלינו; ניידת של הסהר האדום נסעה מכאן"
חמאס בירך על הפיגוע ליד עתניאל; נתניהו: "נגיע למרצחים השפלים"
האב ובנו שנרצחו בפיגוע היו בדרך לשבת חתן: "שמחה וכאב מתערבבים"

הלוויתם של יעקב ונתנאל ליטמן, שנרצחו בפיגוע ירי סמוך לעתניאל. הר המנוחות, ירושלים, 14 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"רצית להמשיך להציל חיים". יעקב ונתנאל מובאים למנוחות, אמש/נועם מושקוביץ

"נתנאל הנכד האהוב והמוכשר, בשעה שהזעיק עזרה נרצח בידי פרא אדם", המשיך הסב. "נתנאל חי, אביך יעקב קרא לך חי כי צפה לך חיים ארוכים והנה נרצחת בשנת חי לחייך. נועה, אנו מבטיחים לעמוד לצדך. לא תישארי לבד".

דביר, בן נוסף של המשפחה שהיה אתמול במכונית בזמן הפיגוע ספד לאביו ולאחיו. "אבא, עבודת השם בשמחה הייתה תמיד בראש סדר העדיפויות שלך. אבא, מי ינהיג אותנו עכשיו? מי ילווה את שרה בדרך לחופה? איך אני אמור לעשות קידוש עכשיו כל שבת?", אמר. "נתנאל חי, צר לי עליך אחי. איך אפשר להגיד את השם שלך עכשיו נתנאל חי. היית בשבילי אח גדול, כל התלבטות מיד היית עוזר לי. מי יעזור לי עכשיו? איך אני אמור להסתדר בישיבה בלעדיך? היית מסור להצלת חיים, גם כשראית את אבא מוטל לפניך לא איבדת את העשתונות. דיווחת והספקת לשאול אותנו אם כולם חיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"בוכים את החסר"

הרב ירחמיאל וייס, ראש ישיבת הצעירים במרכז הרב שבה למד נתנאל, אמר: "איזה בחור נפלא, איזו נעימות. כולנו היום בכאב של החסר ובמהפך מהשמחה שאמורה הייתה להיות. נתנאל, החברים שלך בכו הלילה, בוכים ועוד יבכו את החסר".

שר החקלאות, אורי אריאל, ספד: "אל נקמות השם אבל גם לנו יש דרכים לנקום. אני קורא לראש הממשלה, אשר לנו לבנות עוד הלילה בחברון, ב-E1 ובכל מקום. לא מספיק לומר שידינו תשיג את הרוצחים. לא מספיק להגיד שהסהר האדום לא התנהג כמו שצריך. צריך שהמחבלים וכל אחד ביהודה ושומרון בחזקת מחבל לא ייסעו אתנו אלא בכבישים אחרים. אסור לתת להם את השליטה בהר הבית. אפשר לעם היהודי להיות רוב בארצו ובהר הבית, אדוני ראש הממשלה".

רבה לשעבר של קריית ארבע דב ליאור אמר בהלוויה כי "הממשלה ממשיכה את חטא המרגלים. ממשיכים את המדיניות של הבריטים ומונעים מיהודים לעלות להר הבית". בהמשך התייחס לפיגועים בפריז: "מגיע לרשעים באירופה העקובה מדם על מה שהם עוללו לעמנו לפני 70 שנה".

הלוויתם של יעקב ונתנאל ליטמן, שנרצחו בפיגוע ירי סמוך לעתניאל. הר המנוחות, ירושלים, 14 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"אין בכך להחליש אותנו"/נועם מושקוביץ

האב ובנו נרצחו כשנסעו יחד עם שאר בני המשפחה דרומה למיתר, שם הייתה אמורה להתקיים שבת חתן לבתם, שצפויה להתחתן בשבוע הבא. מחבלים שהמתינו להם בצד הדרך פתחו בירי לעברם והצליחו לפגוע גם בילד נוסף, בן 16, שנפצע באורח קל. האם, נועה, ושלוש מבנותיה נפצעו גם הן באורח קל, וטופלו בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

קרוב המשפחה חמי ריגר, סיפר אתמול לוואלה! NEWS כי "כעת שמחה וכאב מתערבבים יחד". לדבריו, "אני לא מאשים את הערבים. הם בסך הכול מזהים את החולשה שלנו ונכנסים בנו כי זה מה שהם יודעים לעשות. כל עוד אנחנו נזלזל בשליחות שלנו כאן, אנחנו נמשיך לחטוף".

בעקבות הפיגוע קיים שר הביטחון משה יעלון הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש השב"כ יורם כהן, ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף פולי מרדכי. במהלך הערכת המצב עודכן שר הביטחון בפרטים ובהתקדמות החקירה והמצוד אחר מבצעי הפיגוע. כמו כן, סיכם שר הביטחון על תגבור כוחות ופעילות בגזרה.

(עדכון ראשון: 21:20)

הלוויתם של יעקב ונתנאל ליטמן, שנרצחו בפיגוע ירי סמוך לעתניאל. הר המנוחות, ירושלים, 14 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
הר המנוחות, אמש/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההזמנה לחתונת הבת/מערכת וואלה!, צילום מסך
יעקב ליטמן שנרצח אתמול ליד עתינאל יחד עם בנו בפיגוע ירי, ואשתו נועה. באדיבות המשפחה
יעקב ליטמן ורעייתו נועה/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully