וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מעתניאל הוסגר על ידי אביו שחשש שביתו יהרס

מחקירה ראשונית בשב"כ עולה כי שאדי מטאוע, תושב חברון בן 28, סיפר לאחיו שביצע את הפיגוע. האח מיהר לעדכן את אביו והשניים החליטו להסגירו לידי ישראל מחשש שביתם יהרס. בחקירתו הראשונית הודה במעורבותו בפיגוע

צילום: דובר צה"ל

שב"כ וצה"ל עצרו ביממה האחרונה את שאדי מטאוע, תושב שכונת ג'בל רחמה שבחברון, החשוד כמחבל שביצע את פיגוע הירי ביום שישי האחרון. בפיגוע נרצחו יעקב ונתנאל ליטמן, אב ובנו מקריית ארבע, סמוך להתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון.

מטאוע, נשוי ואב לשני ילדים המזוהה ארגון עם "הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני", נעצר בביתו בעקבות דיווח שמסר אביו בעת שהגיע למחסום צבאי, על כך שבנו הוא זה אשר ביצע את הפיגוע. גם אחיו ואביו נעצרו אך שוחררו. במעצר השתתפו לוחמי שב"כ וצה"ל, בהם של יחידת דובדבן.

לקריאה נוספת:
הנער שנפצע בשיחה למד"א: "ירו עלינו; ניידת של הסהר האדום נסעה מכאן"
חמאס בירך על הפיגוע ליד עתניאל; נתניהו: "נגיע למרצחים השפלים"
האב ובנו שנרצחו בפיגוע היו בדרך לשבת חתן: "שמחה וכאב מתערבבים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעקב ונתנאל ליטמן שנרצחו בפיגוע הירי על רקע מכוניתם. זירת הפיגוע, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקירה ראשונית בשב"כ עולה כי הוא סיפר לאחיו, מג'די, כי ביצע את פיגוע הירי בדרך לסמוע. האח מג'די מיהר לעדכן את אביו והשניים, שחששו כי בעקבות מעשיו של שאדי ביתם יהרס, החליטו להסגירו לידי ישראל. כאמור, החשוד נעצר בביתו וכבר בחקירתו הראשונית בשב"כ הודה במעורבותו בפיגוע. במהלך המעצר נתפס הנשק עימו בוצע הפיגוע וכן הרכב ששימש לביצוע הפיגוע. טרם הובהרה מעורבותם של חשודים נוספים וחקירת הפיגוע נמשכת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שר הביטחון משה יעלון התייחס למעצר ואמר: "אני מבקש לשבח את כוחות הביטחון - צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל - על מעצרו המהיר של החשוד בפיגוע הרצחני בסוף השבוע באזור דרום הר חברון. אנו רודפים את המחבלים ושולחיהם בכל עת ובכל מקום, ואיננו נחים עד אשר ידנו מונחת עליהם. יידע כל מי שמתכנן לפגוע באזרחי ישראל, כי דמו בראשו ואנו נבוא עימו חשבון".

לדבריו, "כוחות הביטחון עושים לילות כימים במלחמה העיקשת בטרור, ופועלים בנחישות וביצירתיות על מנת להגיע לדורשי רעתנו. נמשיך לפעול נגד הטרור ביד ברזל חסרת פשרות, באחריות ובשיקול דעת".

ריבלין פונה מהלוויית הנרצחים בפיגוע תחת אבטחה כבדה

מאות השתתפו בהלווייתם של יעקב ונתנאל בהר המנוחות בירושלים אמש. בין המלווים אותם בדרכם האחרונה, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת והרב הראשי דוד לאו. בזמן ההספד קראו משתתפים ההלוויה לריבלין: "מסייע לטרור" ו"תפסיק לסייע לאויבים". הוא פונה מהמקום תחת אבטחה כבדה.

משפחת ליטמן בהלווית האב יעקב והבן נתנאל, הר המנוחות ירושלים. 14 נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"מה חטאנו?" מאות בהלווייתם של הנרצחים בפיגוע, אמש/נועם מושקוביץ

מיכאל ריגלר, אביה של אם המשפחה וסבו של נתנאל, סיפר כי המשפחה איבדה בעבר בן משפחה בפיגוע. "איזו משפחה נפלאה, ובן לילה הילדים הפכו להיות יתומים. ריבונו של עולם, יש לנו הרבה שאלות אבל כל התשובות אצלך. זו פעם שנייה שהמוות פוקד את משפחתנו המורחבת. לפני 13 שנה מחבל רצח את קלנר באלון מורה, ועכשיו במשפחתה של הבת הצעירה. ריבונו של עולם, מה חטאנו?", ספד.

בפיגוע הקטלני נפצעו גם אם המשפחה ובנה באורח קל. הם פונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. לאחר הירי נמלטו המחבלים מהזירה וכוחות הביטחון החלו לסרוק את האזור. במהלך החיפושים הוקפצו כלי טיס וכוחות צה"ל כיתרו בתים בכפרים יטא ובית עווא.

(עדכון ראשון: 09:30)

הנשק ששימש את המחבלים החשודים בפיגוע ליד צומת עתניאל, נובמבר 2015. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
כלי הנשק ששימש בפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ
הרכב ששימש את המחבלים החשודים בפיגוע ליד צומת עתניאל, נובמבר 2015. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
המכונית ששימשה את המחבלים/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully