וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצה להפחיד, לא לרצוח": המחבל בן ה-13 כפר בהאשמות - וצפוי להיאסר

יהושע בריינר

10.11.2015 / 14:02

אחמד מנאסרה, המואשם בביצוע שני ניסיונות רצח בפיגוע הדקירה בפסגת זאב בחודש שעבר, כפר בעבירות המיוחסות לו. שלב ההוכחות נקבע לינואר, אז ימלאו לו 14 שנים. המשמעות: ניתן לגזור עליו עונש מאסר. עורכי דינו: "הוא קבע עם בן דודו לא לפגוע בנשים, בילדים או בזקנים"

צילום: דניאל אליאור, מור שאולי, חטיבת דובר המשטרה; עריכה: מתן חדד

עורכי דינו של אחמד מנאסרה, הפלסטיני בן ה-13 הנאשם בשני ניסיונות רצח במהלך פיגוע הדקירה בפסגת זאב בירושלים, כפרו היום (שלישי) בהאשמות נגדו, שהיום החל שלב הקראתו בבית המשפט המחוזי בירושלים. דיון ההוכחות נקבע לתחילת ינואר. משמעות הדבר היא שעל מנאסרה יוטל עונש מאסר, שכן הוא יהיה בן 14 בשלב גזר הדין - הגיל המינימלי שבו ניתן לשלוח מורשעים למאסר מאחורי סורג ובריח. כמו כן, נשלח למעון נעול למשך 70 ימים.

סנגוריו של מנאסרה סירבו להודות בדיון בהאשמות. "לא הייתה לו כוונה לרצוח, אלא רק להפחיד", אמרו בהתבססם על דברים שאמר במהלך חקירתו. לטענתם, בחקירתו אמר מנאסרה כי תכנן עם בן דודו, שהיה מעורב בפיגוע ובסופו חוסל, כי לא יפגעו בילדים - דבר המעיד לדברי הסנגורים כי לא הייתה לו כוונה לרצח. על כן, ביקשו עורכי דינו לשנות את סעיף האישום, אך הפרקליטות לא נענתה לכך. מסיבה זו החליט הרכב של שלושה שופטים, בראשות השופט יורם נועם, לקבוע כבר עתה מועד לשלב ההוכחות – 6 בינואר 2016.

לקריאה נוספת:
"לא אחראי למעשיו": הוארך מעצר המחבל בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב
המחבל בן ה-13 שינה את גרסתו: "לא דקרתי, זה בן דוד שלי"
תיעוד הפיגוע בפסגת זאב: בן 13 הולך לקנות ממתקים - ונדקר
חרף התנגדות הדסה: שר הבריאות הורה לצלם תמונת המחבל בן ה-13

המחבל בן ה-13 אחמד מנאסרה בבית המשפט המחוזי בירושלים  30 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
כופר בהאשמות. מנאסרה בהארכת מעצרו, החודש/נועם מושקוביץ

הכפירה בהאשמות דוחה את מועד גזר הדין. בנוסף לכך, לצורך קביעת העונש יידרש מנאסרה, השוהה בימים אלו במעון נעול בכפר ירכא, תסקיר של משרד הרווחה, כדי לקבוע מהי דרך הטיפול או השיקום הראויים בעניינו. בתום ביצוע התסקיר הוא יועבר לשופטים, שיקבעו את עונשו. מהלך שכזה עשוי לארוך כמה שבועות. בפרקליטות מקווים כי התסקיר וההליכים המשפטיים ייארכו לאחר יום הולדתו של מנאסרה, שחל ב-22 בינואר, כך שיהיה ניתן לשלוח אותו למאסר מאחורי סורג ובריח.

על פי החוק, לא ניתן לגזור עונש מאסר על קטין שביום גזר דינו טרם מלאו לו 14 שנה. מסיבה זו טענו עורכי דינו של מנאסרה כי מרשם צפוי להודות בכתב האישום החמור שהוגש נגדו, על מנת שההליך המשפטי יסתיים לפני יום הולדתו המתקרב, אולם לבסוף הוא כפר בהאשמות, באופן מפתיע.

עוד באותו נושא

המחבל בן ה-13 בכה בחקירה: "אני לא זוכר, די, מספיק"

לכתבה המלאה

פרקליטתו של מנאסרה: "ההאשמה בניסיון רצח - ללא ביסוס"

עורכת הדין לאה צמל, המייצגת את מנאסרה, טענה כי מרשה לא ביצע את העבירות המיוחסות לו. "כתב האישום מייחס לילד שתי עבירות של ניסיון רצח, שלא בצדק. בחקירותיו הוא נשאל בצעקות ובאיומים אם הייתה לו כוונה לרצוח והוא השיב שלא. מטרתו היחידה לטענתו הייתה להפחיד, אך לא לרצוח. הוא אומר במפורש שמלכתחילה היה מוסכם שלא ייפגעו בנשים, בילדים או בזקנים ואומר שזה היה מעשה רע ביותר".

לדבריה, "כתב האישום טועה בייחוס כוונת הרצח למנאסרה. אין לו שום ביסוס. אנו סומכים על יושרו של בית המשפט, שמכיר את תפקידו, וסומכים על התביעה, שהיא מייצגת קטין רך ביותר. אנו מאמינים שגזר דינו ייגמר לפני שיהיה בן 14".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully