וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד המחבל בן ה-13: "רצה לסייע לחמאס ולהיות שהיד"

יהושע בריינר

30.10.2015 / 8:58

אחמד מנאסרה מואשם בשתי עבירות של ניסיון לרצח, לאחר שיחד עם בן דודו נטל סכינים ויצא לדקור יהודים בפסגת זאב. מכתב האישום עולה כי בן דודו הוא זה שדקר את שני הנפגעים. מנאסרה, הטוען כי לא התכוון לרצוח, ישהה במעון נעול עד לדיון הבא

צילום: מור שאולי עריכה: מתן חדד

המדינה הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד אחמד מנאסרה בן ה-13, שהיה מעורב בפיגוע הדקירה בפסגת זאב שבו נפצעו אנושות שני ישראלים, בהם נער בן גילו. מנאסרה מואשם בשתי עבירות של ניסיון לרצח. בכתב האישום נכתב כי מנאסרה ובן דודו "רצו לסייע לחמאס ולהיות שהידים". עם זאת, בכתב האישום מצוין כי בן דודו הוא זה שדקר את הקורבנות, לפני שנורה ונהרג.

בתום הדיון קבע השופט כי מנאסרה ישהה החל מהיום במעון "נוף הרים" שבכפר ירכא למשך עשרה ימים שבסופם יתקיים דיון נוסף בתנאי שחרורו. המדינה ביקשה כי לנוכח מסוכנותו ישהה מנאסרה במעון נעול למשך 70 יום.

מכתב האישום עולה כי ביום הפיגוע פגש מנאסרה את בן דודו, חסן מהאני, המתגורר בסמוך אליו במזרח ירושלים, "והשניים שוחחו על 'המצב' במסגד אל-אקצא, על מצבם של תושבי עזה, על הרשות הפלסטינית ועל חמאס". לאחר מכן נכנסו לבתיהם, הצטיידו בסכינים, והלכו לעבר שכונת פסגת זאב, שם הבחינו בצעיר בלבוש חרדי, יוסף טויטו בן ה-20, ו"חסן דקר אותו פעמיים במטרה לרצוח אותו".

לקריאה נוספת:
ארבעה בקבוקי תבערה הושלכו בחברון; אין נפגעים
בג"ץ למדינה: מדוע לא נהרסו בתי המחבלים מיד לאחר שהתקבל אישור?
"האצבע על ההדק": יום עם לוחמי צה"ל בחברון הבוערת

המחבל בן ה-13 אחמד מנאסרה בבית המשפט המחוזי בירושלים  30 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
מנאסרה, הבוקר/נועם מושקוביץ

"לאחר שהצעיר נמלט, הבחינו השניים בילד בן 12 מתיישב על אופניו", נכתב באישום. "השניים התקרבו אליו, וחסן דקר אותו ארבע פעמים במטרה לרוצחו. עוברי אורח שהבחינו בנעשה חשו לעזרתו של הילד, והנאשם ובן דודו החלו לברוח". הנאשם נוטרל באמצעות רכב שהתנגש בו, ובן דודו נורה ונהרג בידי שוטרים כאשר רץ עם סכין לעברם.

"המעשים בוצעו באכזריות תוך גרימת פציעות חמורות וסיכון חיים", אמרה ליזו וולפוס מפרקליטות מחוז ירושלים. "הפרקליטות תדאג למיצוי הדין עם כל מי שעוסק בפעילות טרור בכל גיל ובכל מין בהתאם לחוק".

עו"ד לאה צמל המייצגת את מנאסרה טענה היום כי "יש ציד מכשפות נגדו. הוא לא הביע נכונות לדקור אף אחד והוא הונחה על ידי אחר. הדבר היחידי שאנחנו יודעים זה שהוא נדרס וכיום מוכה על ידי סוהרים ואסירים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אופניי הילד שנדקר בפיגוע בפסגת זאב, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
אופני הילד שנפצע אנושות בפיגוע בפסגת זאב/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

בשבוע שעבר חזר בו מנאסרה מהודאתו, ואמר כי לא דקר את שני הנפגעים בפיגוע. לפי החוקרים, שתשאלו את מנאסרה לאחר ששוחרר מבית חולים הדסה עין כרם בבירה והועבר למתקן כליאה של שירות בתי הסוהר, הנער טען בפניהם כי מי שדקר הוא בן דודו.

על פי גרסתו, "אני לא דקרתי אף אחד כי אני לא אוהב דם. באמצע התחרטתי, מי שביצע את הדקירות בפועל היה חסן. הלכתי עם בן דוד שלי, לא דקרתי אף אחד ואפילו ביקשתי שהוא לא ידקור את הנער. התחרטתי למרות שרציתי לדקור יהודים. שוכנעתי על ידי בן דוד שלי ללכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully