וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התנגדות הדסה: שר הבריאות הורה לצלם תמונת המחבל בן ה-13

תמונותיו של אחמד מונסארה, שיו"ר הרשות טען כי "הוצא להורג", הופצו לתקשורת למרות התנגדות בית החולים, אשר אוסר לצלם "חולים, בטח לא קטינים" - וחרף התנגדות המשפחה. גורם המקורב לשר ליצמן: "אין לאפשר הסתה שקרית בחסות החוק"

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

תמונותיו של מבצע הפיגוע השבוע בפסגת זאב, אחמד מונסארה בן ה-13, המאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, הופצו היום (חמישי) לתקשורת באישור שר הבריאות, יעקב ליצמן - כך נודע היום (חמישי) לוואלה! NEWS. הפצת התמונות היוותה תשובה לטענותיו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שלפיהן הילד "הוצא להורג" בידי ישראל – בעוד מצבו קל-בינוני.

בבית החולים התנגדו לצילום הנער שביצע את הפיגוע בפסגת זאב עם בן דודו, שנורה למוות, לאור התנגדות משפחתו. בעקבות זאת פנו גורמים בלשכת ראש הממשלה ללשכת שר הבריאות וביקשו ממנו שייתן הוראה לבית החולים לאשר את כניסת הצלמים לחדר הנער הפלסטיני.


גל טרור - כל הכותרות:
תיעוד הפיגוע בפסגת זאב: בן 13 הולך לקנות ממתקים - ונדקר
המחבל שאבו מאזן טען כי "הוצא להורג" תועד בהכרה בבית החולים
שוטרים עם מסיכות ברחבי ירושלים - בגלל הפחד מחשיפתם בפייסבוק

ראיון עם ד"ר אשר שלמון מעין כרם על הילד המחבל אחמד מנאסרה. מערכת וואלה!
אחמד בבית החולים - אחת התמונות שהפיצה לשכת ראש הממשלה/מערכת וואלה!

סגן מנהל בית החולים, ד"ר אשר שלמון, אמר היום כי תמונותיו של הנער בן ה-13 צולמו והופצו ללא ידיעת בית החולים. "אנחנו לא מצלמים חולים, לא בגירים, בטח לא קטינים, ואנחנו לא מפיצים תמונות בתקשורת", הבהיר ד"ר שלמון. "הצילומים לא נעשו בידיעתנו או על דעתנו. ראיתי אותם, כמוכם, בתקשורת".

בהמשך, הבהיר כי אין זה מתפקיד הצוות הרפואי לעסוק בסוגיה האתית. "אני לא חושב שזה תפקיד הצוות הרפואי לעסוק בתחקור, שראוי שייעשה, על ידי הגורמים הרלוונטיים", אמר. "אנחנו מטפלים בו טיפול מיטבי ואנחנו דואגים לכך שמבחינה גופנית פצעיו יחלימו. מעבר לכך, אני מניח שכוחות הביטחון יצטרכו לתת את דעתם".

בלשכת שר הבריאות סרבו להתייחס לפרטים, אולם גורם בסביבתו של ליצמן אמר לוואלה! NEWS כי "אבו מאזן ומשפחת המחבל שיתפו פעולה כדי להעליל עלילת שקר על ישראל. הראשון טען כי הילד מת, והמשפחה סירבה לאפשר לצלם אותו, כביכול בשם הרצון לפרטיות והיותו קטין. תמונת המציאות ומניעי המשפחה ברורים. אז הנה, הילד חי והנה ההוכחה. אין לאפשר הסתה שקרית בחסות החוק כביכול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אופניי הילד שנדקר בפיגוע בפסגת זאב, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
"אין לאפשר הסתה שקרית בחסות החוק כביכול". זירת הפיגוע, יום שני/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

אתמול הזכיר אבו מאזן כמה מקרים לפני גל האלימות הנוכחי ובמהלכו, שבהם נהרגו קטינים מירי של כוחות ישראליים, כמו גם שריפתם למוות של הנער מוחמד אבו חדיר והפעוט עלי דוואבשה, וטען כי "דמם של ההרוגים על ידיה של הממשלה הישראלית ושל מתנחליה". בין היתר, הציג את תמונתו של מנאסרה, שנורה בפסגת זאב ביום שני האחרון, וטען כי הוא נהרג.

מלשכת נתניהו נמסר אתמול בתגובה לנאום אבו מאזן כי דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית הם "דברי הסתה ושקר". "הנער עליו הוא מדבר - חי ומאושפז בהדסה, לאחר שדקר ילד ישראלי שרכב על אופניו".

בפיגוע נפצע גם צעיר בן 25, לאחר שהמחבל – יחד עם בן דודו בן ה-17 – דקר אותו. אזרח שהבחין בנעשה רץ לעבר החשודים, ואלה החלו לברוח לכיוון הרחוב המרכזי של פסגת זאב - שדרות משה דיין - שבו גם עוברת הרכבת הקלה. ניידת משטרה ובה קצין ושוטר מג"ב הבחינו במחבל רץ לכיוונם עם סכין בידו. הם קראו לו לעצור, ומשהוא לא עצר - הם ביצעו ירי לעברו ונטרלו אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחמד, דקות לאחר הפיגוע בפסגת זאב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully