וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל בן ה-13 בכה בחקירה: "אני לא זוכר, די, מספיק"

יהושע בריינר

10.11.2015 / 0:06

אחמד מנאסרה, הנאשם שביצע יחד עם בן דודו את פיגוע הדקירה בפסגת זאב, תועד כורע תחת הלחץ שהפעילו עליו חוקריו: "לא זוכר מי הניף את הסכין, אמרתי את מה שראיתי". הוא צפוי להודות היום בניסיון רצח במטרה לחמוק ממאסר, שאפשרי על פי חוק רק מגיל 14

ספק 500

אחמד מנאסרה בן ה-13, הנאשם שביצע יחד עם בן דודו את פיגוע הדקירה בפסגת זאב, שבו נפצעו באורח אנוש נער וצעיר ישראלי נוסף, צפוי להודות במעשיו במטרה לחמוק מעונש מאסר היום, במהלך הדיון הראשון במשפטו – כך אומרים סנגוריו של הצעיר. דיון הקראת כתב האישום של מנאסרה, המואשם בשני ניסיונות רצח, יחל מחר בפני הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים.

על פי החוק, לא ניתן לגזור עונש מאסר על קטין שביום גזר דינו טרם מלאו לו 14 שנה. לפיכך, מנאסרה צפוי להודות בכתב האישום החמור שהוגש נגדו על מנת שההליך המשפטי יסתיים לפני יום הולדתו המתקרב, בינואר הקרוב. מאחר שמנאסרה קטין צפוי ההרכב לקבל את הודאתו - אולם לא להרשיעו, אלא לקבוע כי אכן ביצע את המעשים המיוחסים לו.

לקריאה נוספת:
"לא אחראי למעשיו": הוארך מעצר המחבל בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב
המחבל בן ה-13 שינה את גרסתו: "לא דקרתי, זה בן דוד שלי"
תיעוד הפיגוע בפסגת זאב: בן 13 הולך לקנות ממתקים - ונדקר
חרף התנגדות הדסה: שר הבריאות הורה לצלם תמונת המחבל בן ה-13

המחבל בן ה-13 אחמד מנאסרה בבית המשפט המחוזי בירושלים  30 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
ככל הנראה, יחמוק ממאסר מאחורי סורג ובריח. מנאסרה/נועם מושקוביץ

בשלב זה, יעבור מנאסרה, המצוי כעת במעון נעול בכפר ירכא, תסקיר של משרד הרווחה, כדי לקבוע מהי דרך הטיפול או השיקום הראויים בעניינו. בתום ביצוע התסקיר הוא יועבר לשופטים, שיקבעו את עונשו. מהלך שכזה עשוי לארוך כמה שבועות. בפרקליטות מקווים כי התסקיר וההליכים המשפטיים ייארכו לאחר יום הולדתו של מנאסרה, שחל ב-22 בינואר, כך שיהיה ניתן לשלוח אותו למאסר מאחורי סורג ובריח.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

בכל מקרה אחר, השופטים יישלחו את מנאסרה לשהייה במעון נעול. אולם על פי חוק, הוא ישהה שם לכל היותר עד גיל 20, אז קובע החוק כי ישוחרר ללא קשר למעשיו. בפרקליטות לא מתכוונים להערים קשיים מיוחדים כדי למשוך את ההליך המשפטי, אך הערכה היא כי הסנגורים של מנאסרה לא יצליחו להגיע לגזר הדין לפני שמרשם יגיע לגיל 14.

"משפטו של הילד מהווה מבחן אמתי לרשות השופטת מבחינת מידת האובייקטיביות והשמירה על ניקיון הכפיים", אומר עו"ד טארק ברגות, המייצג את מנאסרה. "אנו ככל הנראה נודה בכתב האישום על מנת לאפשר לילד להיות פטור מעונש מאסר ולאפשר לו שיקום הולם".

מנאסרה בחקירה: "אני לא זוכר"

בתוך כך נחשפו אמש (שני) פרטי חקירתו של מנאסרה. בתחילת החקירה טוענים בפניו החוקרים, אחד מהם מכונה "מוסא" (משה), כי הוא חשוד בסיוע לאויב בשעת מלחמה ומטיחים בפניו כי הוא שקרן. "קדימה, קדימה", הם אומרים לו ושואלים: "מי זה?" תוך שהם מציגים בפניו תיעוד מזירת הפיגוע. "זאת הדקירה, יש פה עוד מישהו, זה אתה המישהו הזה?", מטיחים בפניו החוקרים. אחמד אומר בשלב זה "נכון", והחוקר משיב בציניות: "נכון? תודה! תודה לך!". אחמד המשיך: "אני לא זוכר", ונענה שוב בצעקות: "מה אתה לא זוכר?"

חוקר: "אתה עזרת לו? אתה עזרת לו?"
מנאסרה: "אני לא... אני לא..."
חוקר: "אתה עזרת לו?"
מנאסרה: "לא זוכר! אני לא זוכר! אני לא זוכר!"
חוקר: "מספיק! מספיק עם זה!"

פיגוע דקירה בפסגת זאב, 12 באוקטובר 2015. יותם רונן
זירת הפיגוע בפסגת זאב, בחודש שעבר/יותם רונן

לאחר כמה דקות משתלב בשיחה חוקר נוסף שיושב בצד, שמתחיל לדבר בעברית. "הוא מפגר זה, תראה איזה...", ומנאסרה משיב בצעקה: "אני לא זוכר כלום!". החוקר המשיך להקשות עליו: "תסתכל עליי, תסתכל עליי. מי הניף את הסכין?". מנאסרה השיב: "אני לא זוכר מי עשה את זה", והחוקר ממשיך בתוקף: "זוכר או לא זוכר, רואים את זה בווידאו".

מנאסרה: "לא זוכר! לא זוכר! די, די, מספיק. אני אומר מה שראיתי אבל אני לא זוכר. אמרתי את מה שראיתי שם. אבל אמרתי... די... (פורץ בבכי) די!".
חוקר: "לא נכון, היה לך סכין!".

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully